ReklamaBilbord - Osram 04.11-30.11 Kamila

Diagnostyka

Diagnostyka

Warto wiedzieć

21 dni temu  30.10.2019, ~ Administrator   

Kalibracja przedniej kamery w AUDI A4 2.0 TDI (8W2)
Strona 1 z 3

Układy wspomagania jazdy na dobre zadomowiły się już w samochodach osobowych, nawet tych najniższych klas i segmentów. Nie jest to jedynie kolejny pakiet dodatków poprawiających komfort jazdy i zwiększający stopień skomplikowania budowy pojazdu, ale przede wszystkim sposób producentów pojazdów i prawodawców na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, eliminując potencjalny błąd kierowcy. Kamery rozpoznające znaki drogowe i linie poziome, radary utrzymujące dystans od poprzedzającego pojazdu już od 2021 mają stać się wyposażeniem seryjnym wszystkich nowych samochodów.

Poniżej przedstawiamy procedurę kalibracji przedniej kamery w pojeździe AUDI A4 2.0 TDI (8W2)– procedura odnosi się do urządzenia kalibracyjnego TEXA RCCS 2.

Zamieszczone w publikacji rysunki są poglądowe, kształty pojazdu mogą nie odzwierciedlać opisywanego pojazdu.

Należy pamiętać, że każde przyrząd do kalibracji charakteryzuje się własną specyfiką pozycjonowania oraz budowy, dlatego nie należy wykorzystywać opisu procedury kalibracji dla urządzeń innych niż wskazane w dokumentacji oprogramowania. Niezastosowanie się do wytycznych oprogramowania może prowadzić do błędów w kalibracji a w konsekwencji nieprzewidzianych zachowań układów wspomagania jazdy.

Pierwszym etapem kalibracji jest prawidłowe usytuowanie przyrządu RCCS 2 – w tym celu należy posłużyć się biuletynem zawartym w oprogramowaniu TEXA IDC5 CAR odnoszącym się do konkretnego przypadku kalibrowanego pojazdu.

Ilustracja 1 – karta prawidłowego ustawienia przyrządu TEXA RCCS 2.

Gdy procedura pozycjonowania zestawu względem pojazdu została zakończona, możemy przejść do FAZY KALIBARACJ PRZEDNIEJ KAMERY – w tym celu wybieramy odpowiednią procedurę z zakładki REGULACJE po połączeniu się ze sterownikiem pojazdu.

Ilustracja 2 – ekran oprogramowania TEXA IDC5 CAR – wybór regulacji do wykonania.

Regulacja ta umożliwia skalibrować przednią kamerę pojazdu odpowiedzialną m.in. za utrzymywanie jazdy danym pasem ruchu.

PROCEDURĘ TĘ NALEŻY WYKONAĆ W NASTĘPUJĄCYCH PRZYPADKACH:

- zostało wymienione urządzenie sterujące,
- została wymieniona przednia szyba, lub została zdemontowana i zamontowana ponownie,
- w podwozi pojazdu zostały dokonane zmiany lub regulacje,
- został wymieniony czujnik w elektronicznym systemie sterowania wysokością pojazdu podczas jazdy,
- w module przedniej kamery występuje błąd „brak podstawowych regulacji”;
- wykonano regulacje tylnej osi,
- dokonano zmiany ustawienia wysokości podczas jazdy pojazdu (np. zmiana ustawień z ustawienia standardowego na sportowe),
- zamontowano opony o innych rozmiarach niż fabryczne.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony