Przedstawiamy kalibrację radaru w Alfie Giuli Veloce. Kalibracja odbywa się przy zastosowaniu zestawu TEXA RCCS oraz narzędzia diagnostycznego TEXA wyposażonego w oprogramowanie IDC5.
Procedurę rozpoczynamy od wyboru pojazdu – czyli odpowiedniej marki, modelu oraz silnika. W tym celu możemy skorzystać z funkcji SCAN VIN 2.0, która automatycznie rozpozna podłączony pojazd. Po wyborze pojazdu należy przejść do zakładki „Regulacja i kodowanie”, a następnie wybrać regulację „Kalibracja radaru”.
W ramach regulacji oprogramowanie automatycznie wyświetli specjalny biuletyn techniczny, dotyczący wybranego pojazdu, który wyjaśnia krok po kroku jakie czynności należy wykonać. W pierwszej kolejności instrukcja informuje mechanika o warunkach jakie musi spełniać powierzchnia robocza, na której będzie przeprowadzana kalibracja.
Kolejnym krokiem jest ustawienie zestawu RCCS względem pojazdu. Za pomocą poziomicy laserowej, znajdującej się na wyposażeniu, umieszcza się RCCS frontem względem środka pojazdu, a następnie dostosowuje się zestaw względem kół tylnych, korzystając z laserów znajdujących się na uchwytach na koła.
Po prawidłowym ustawieniu zestawu RCCS, operator musi umieścić środek płyty kalibracyjnej w centrum radaru pojazdu, korzystając z mierników laserowych i metrycznych, a następnie postępować tak, jak wskazano w oprogramowaniu diagnostycznym i biuletynach, zmieniając nachylenie panelu.
W przypadku niedopasowania czujnika radarowego względem wartości przedstawionych przez oprogramowanie IDC5, konieczne może okazać się działanie na śrubach regulacyjnych tego czujnika.
Dzięki oprogramowaniu TEXA IDC5 użytkownicy mają dostęp do ogromnej ilości procedur kalibracji kamer i radarów dla pojazdów dostępnych w zasobach autodiagnostyki TEXA, prowadząc mechanika krok po kroku przez wszystkie etapy naprawy.
Komentarze (0)