Fot. 3 Wartość otwarcia zaworu EGR, strumień przepływu powietrza, położenie zaworu recyrkulacji przedstawione za pomocą wykresu graficznego
Fot. 4 Strona aktywacji – testy możliwe do wykonania
Fot. 5 Aktywacja umożliwiająca wyłączenie lub włączenie zaworu EGR
Pozytywne zmiany zaobserwowane w pracy silnika przy wyłączonym zaworze EGR sugerują na uszkodzenie recyrkulacji spalin, czyli konieczności jej wymiany. Dla upewnienia się, co do poprawności działania turbiny, wykonano jadę próbną, podczas której zarejestrowany został parametr ciśnienia doładowania – jego wykres nie wzbudzał podejrzeń, co do problemów układu doładowania, powstanie błędu mogło być spowodowane dużymi wahaniami ciśnienia spalin związanym z niekontrolowanym przez sterownik otwieraniem się zaworu EGR.
Przeprowadzenie wymiany zaworu EGR na nowy, w wielu przypadkach wiąże się z koniecznością wykonania regulacji polegającej na resecie wartości autodostosowawczych w celu umożliwienia sterownikowi powtórnego zebrania danych dotyczących nowego zaworu w celu odpowiednego zarządzania jego pracą.
Komentarze (7)