Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  18.02.2023, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 5

Kłopotliwy EGR. Jak sprawdzić poprawność jego działania? [PORADNIK]
Strona 2 z 2

Fot. 3 Wartość otwarcia zaworu EGR, strumień przepływu powietrza, położenie zaworu recyrkulacji przedstawione za pomocą wykresu graficznego

Fot. 4 Strona aktywacji – testy możliwe do wykonania

Fot. 5 Aktywacja umożliwiająca wyłączenie lub włączenie zaworu EGR

Pozytywne zmiany zaobserwowane w pracy silnika przy wyłączonym zaworze EGR sugerują na uszkodzenie recyrkulacji spalin, czyli konieczności jej wymiany. Dla upewnienia się, co do poprawności działania turbiny, wykonano jadę próbną, podczas której zarejestrowany został parametr ciśnienia doładowania – jego wykres nie wzbudzał podejrzeń, co do problemów układu doładowania, powstanie błędu mogło być spowodowane dużymi wahaniami ciśnienia spalin związanym z niekontrolowanym przez sterownik otwieraniem się zaworu EGR. 

Przeprowadzenie wymiany zaworu EGR na nowy, w wielu przypadkach wiąże się z koniecznością wykonania regulacji polegającej na resecie wartości autodostosowawczych w celu umożliwienia sterownikowi powtórnego zebrania danych dotyczących nowego zaworu w celu odpowiednego zarządzania jego pracą.

Komentarze (7)

dodaj komentarz
  • ~ kolo 7 ponad rok temuocena: 100%  wniosek jest jeden egr to gówno które ma nabijać kasę warsztatatom ,a niema nic wspólnego z ekologią .Przecież diesle z lat 90 z dla ekosystemu były mniejszym obciążeniem .Od momentu wprowadzenia systemów wysokiego ciśnienia jest totalna porażka ,jedyny plus tych silników to lepsza dynamika .
    oceń komentarz 2 0 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ c k r 6 ponad rok temuocena: 86%  Zero konkretów dotyczących diagnozy.
    oceń komentarz 6 1 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ piotrautoserwis@wp.pl 5 ponad rok temuocena: 0%  proszę w skrócie wyjaśnić po co dwie przepustnice EGR podcisnieniowa pierwsza i elektryczna druga Renault trafic 20 dci bez dpf
    oceń komentarz 0 3 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Marco 4 ponad rok temuocena: 33%  czy jest możliwość sprawdzenia zaworu EGR zdemontowanego ? Po wymianie zaworu nic się nie zmieniło wizyalnie zawór wygląda idealnie ,przetarłem tylko naftą
    oceń komentarz 3 6 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ andy125 3 ponad rok temuocena: 75%  Załóżmy, że auto ma 4 gary. Odejście na egr znajduje się tylko na jednej rurze od jednego gara. W moim Kia ceed to odejście jest nieco mniejsze niż rura od której odchodzi. Jaki więc maksymalny procent wszystkich gazów jest zawracany do powtórnego przepalenia. Maksymalnie to może być 1/2 z 4 czyli 12,5%. Ponieważ tor recyrkulacji jest przytykany przez sam zawór EGR a po przejechanych kolejnych kilometrach drożność maleje /co widać na wielu filmach na You Tube/ to ilość spalin poddawana ponownemu przepaleniu jest nie większa 6-8%. Można dalej wyliczyć o ile zmniejsza się ilość tlenków azotu czy dwutlenku węgla, a przecież te 6-8% powtórnie przepalone też zawiera syf. Zasadność istnienia układu recyrkulacji pozostaje pod wielkim znakiem zapytania. Pojawiają się urządzenia stosujące technologię walnut blasting, które mają naprawiać zasyfianie dolotów przez recyrkulację i biznes napędza nowy biznes. Pozdrawiam i życzę dobrego samopoczucia konstruktorom silników spalinowych.
    oceń komentarz 3 1 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ gość 2 ponad rok temuocena: 75%  a jakie parametry ma egr sterowany elektrycznie mondeo mk3 duratec he pb 2001r
    oceń komentarz 3 1 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ arek 1 ponad rok temuocena: 50%  Nie sądziłem, że problem z brakiem doładowania może mieć związek ze złą pracą zaworu EGR. Objawy opisane w artykule bardzo pasują do tych, na które cierpi mój 2.0 TDCI. Tym bardziej, że ostatnio miałem problemy z EGRem, których jak widać nie usunąłem całkowicie.
    oceń komentarz 1 1 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony