Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  26.10.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nissan Micra K13 – silnik 1.2i 12 V, kod HR12DE, moc 59 kW

Samochód z rocznika 2011, przebieg około 21.500 km. Właściciel zauważył włączenie się kontrolki MIL oraz spadek mocy silnika i problem z przyspieszaniem. W pierwszym serwisie po podłączeniu testera diagnostycznego odczytano kod usterki P0011 Kontrola rozrządu zaworów ssących. Na tej podstawie klient został poinformowany o konieczności wymiany łańcucha rozrządu.

Biorąc pod uwagę niski przebieg oraz młody wiek pojazdu, klient postanowił potwierdzić wynik diagnostyki w innym serwisie.
W drugim serwisie przeprowadzono rozmowę z klientem. Okazało się, że problem pojawił się nagle podczas jazdy, przy czym po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka MIL gasła i silnik działał poprawnie. Niestety, po kilku dniach problemu nie dało się już w ten sposób rozwiązać. Przegląd samochodu został wykonany rok temu, przy przebiegu 19.500 km. Z tego powodu konieczność wymiany łańcucha rozrządu nie wydawała się prawdopodobna. Dlatego też, posługując się urządzeniem diagnostycznym TEXA NanoDiag, przeprowadziliśmy diagnostykę układu sterowania silnikiem polegającą na odczycie kodów usterek, odczycie związanych z nimi parametrów i wykonaniu odpowiednich testów wykonawczych.
W celu kontroli działania aktywatora zaworu należy go zdemontować, a następnie podłączyć bezpośrednio do akumulatora dwoma przewodami. Elektrozawór, nawet jeśli jest zasilany bezpośrednio, nie porusza się. Możemy wywnioskować, że elektrozawór jest uszkodzony i należy go wymienić.


Z wymianą zawsze możemy zdążyć, dlatego też w tym przypadku zdecydowaliśmy się jednak najpierw spróbować go wyczyścić. Wynik operacji – pozytywny, elektrozawór zaczął działać prawidłowo.
Pozostaje jeszcze tylko jedna kwestia do wyjaśnienia, dlaczego ten elektrozawór się zablokował? Powodem w tym przypadku był nieodpowiedni olej silnikowy, który na przestrzeni roku i przebiegu niecałych 2000 km spowodował poważne zabrudzenie elektrozaworu. Aby w pełni zakończyć naprawę, należy wymienić olej na rekomendowany przez producenta pojazdu.
Materiał powstał na podstawie zgłoszenia z AUTO-SERVICE Sebastian Śliwka w Świnoujściu, które napłynęło do centrum pomocy technicznej TEXA CALL CENTER w Krakowie.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ schumi001 1 ponad rok temu ja zalewam Eneos-em Premium Ultra 0 W 20 i jak na razie (7 lat) bez problemów 4 litry na allegro za +/- 130 zł polecam
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony