Gniazda i piny powinny być zawsze sprawdzane „na piechotę”
I już na koniec sprawa parametrów bieżących i wyliczonych. To, co wskazuje przepływomierz podczas naszych pomiarów, jest parametrem bieżącym, natomiast wartości adaptacyjne przepływomierza to już parametr wyliczony z co najmniej kilku jazd. Na podstawie kilku czujników, takich jak przepływomierz, czujnik temperatury, czujnik prędkości obrotowej silnika i innych, sterownik wyliczył adaptację i korzysta z niej podczas pracy silnika. Tym też musimy się sugerować podczas diagnostyki, ale jest to możliwe tylko wtedy, kiedy dokładnie rozumiemy te parametry i mamy ściągawkę z poprzednich napraw. Gdy nie mamy takich zapisków, to wiadomo, że uzupełniamy je z internetu. Fora, na których fachowcy posługują się właśnie wartościami parametrów, zasługują na uwagę. Możemy mieć wówczas pewność, że mamy do czynienia z technikami, a nie bajkopisarzami. Polecam zapamiętywać takie strony, a właściwie dane z tych stron, wówczas w przyszłości postawienie prawidłowej diagnozy będzie dla nas o wiele łatwiejsze, czego oczywiście wszystkim życzę.
Stanisław Mikołaj Słupski
Politechnika Lubelska
Katedra Elektrotechniki i Elektrotechnologii
Artykuł pochodzi z archiwum Nowoczesnego Warsztatu
Komentarze (0)