Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  21.07.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych

Trzy problemy rozwiązane. Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.


Dacia Logan – zaświecenie się lampki kontrolnej alternatora

Pytanie:
Przyjęliśmy auto klienta marki Dacia Logan MCV 1,5 dCi z 2008 roku z problemem nadmiernego hałasu z obszaru paska klinowego i świecącą się lampką ostrzegawczą alternatora. Wymieniono pasek klinowy, ale naprawiło to usterkę tylko na pewien czas.
Odpowiedź:

Znany problem, który pasuje do opisywanych symptomów. Dotyczy modeli z kodami silnika K4M, K7J, K7M i K9K. Koło pasowe alternatora przedwcześnie zużyło się i prawdopodobnie zepsuło, co powoduje ześlizgiwanie się paska klinowego i w rezultacie zapalenie się lampki ostrzegawczej alternatora. Należy sprawdzić alternator i jego koło pasowe pod kątem uszkodzeń (fot. 1 a). W razie potrzeby wymieńcie uszkodzone elementy. Powinno to zaradzić usterce.

Mini Cooper – hałas przy uruchamianiu zimnego silnika
Pytanie:
Jest problem z Mini Cooperem 1,6 z 2010 roku – podczas rozruchu zimnego silnego słychać nietypowy hałas. Zdaje się on dochodzić z obszaru pompy oleju silnika i trwa przez krótki czas po rozruchu zimnego silnika. Ten czas jest za krótki, aby można było zdiagnozować problem. Z samochodem nie ma żadnych problemów podczas jazdy, brak zapisanych kodów usterek.
Odpowiedź:
Opisany symptom dotyczył wielu modeli Mini z lat 2006-2011 w tym modeli Hatch, kabriolet, Coupe, Clubman i Countryman. Przyczyną hałasu jest krótka utrata ciśnienia oleju silnikowego spowodowana odłączeniem o-ringa w zaworze zwrotnym obudowy filtra oleju. Wymontujcie filtr oleju i sprawdźcie wnętrze obudowy filtra oleju (fot. 2). Jeżeli o-ring odłączył się, trzeba wymienić obudowę filtra oleju na nową wersję z działu części Mini. Następnie należy uruchomić zimny silnik i sprawdzić, czy hałas ustał.

Toyota Auris – zapalona lampka ostrzegawcza silnika i zapach oleju napędowego
Pytanie:
Jest problem z pojazdem marki Toyota Auris z silnikiem wysokoprężnym 2,0 z 2010 roku. Podczas jazdy we wnętrzu samochodu czuć zapach oleju napędowego i świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. Kod usterki dla nieszczelności w układzie paliwowym jest zapisany w pamięci. Sprawdzono przewody paliwa w przedziale silnikowym i czuć zapach oleju napędowego, ale nie można znaleźć nieszczelności.
Odpowiedź:
Spotkano się z tym wcześniej. Usterka dotyczy modeli Corolla, Auris i Avensis z silnikiem wysokoprężnym 2,0 i 2,2. Przyczyną jest nieszczelność pompy paliwa wysokiego ciśnienia. Należy sprawdzić datę produkcji na pompie paliwa wysokiego ciśnienia (fot. 3). W przypadku daty produkcji przed 02/2010 (01M 02700), należy wymienić pompę paliwa wysokiego ciśnienia na nową wersję i usunąć zapisane kody usterek. Następnie wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy we wnętrzu samochodu nie czuć już zapachu oleju napędowego.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony