Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  11.01.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych. Trzy problemy rozwiązane

Autodata – zaufany, światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.

Aby dowiedzieć się więcej na temat nowego, innowacyjnego oprogramowania Autodata, odwiedź stronę www.autodata-group.com.

Ford Focus – skraplanie się kondensatu w reflektorach
Pytanie: Mamy problem w Fordzie Focusie z 2011 roku. W reflektorach skrapla się nadmierna ilość kondensatu. Sprawdziliśmy wzrokowo reflektory pod kątem uszkodzeń i drożność węży wentylacyjnych. Czy słyszeliście o tym problemie?
Odpowiedź: Ten problem dotyczy modeli Focus 12/10-08/13 i jest spowodowany za małymi otworami wentylacyjnymi w reflektorach. Powinno się powiększyć otwory wentylacyjne i zamontować nową wersję węży wentylacyjnych. Wymontuj reflektor. Powiększ otwory wentylacyjne w reflektorze za pomocą wiertła 5 mm. Uważaj, żeby nie uszkodzić klosza reflektora (fot. 1.1). Sprawdź, czy w otworach wentylacyjnych nie pozostały plastikowe odłamki i zamontuj nową wersję węży wentylacyjnych. Powtórz czynności po drugiej stronie samochodu.


Range Rover Evoque – odgłosy klikania z zawieszenia przednich kół podczas manewrowania przy niskiej prędkości jazdy
Pytanie: Mamy problem ze znalezieniem źródła odgłosów klikania dochodzących z przodu Range Rovera Evoque z 2011 roku. Odgłosy występują głównie przy manewrowaniu przy niskich prędkościach. Sprawdziliśmy wszystkie elementy układu kierowania i zawieszenia, ale nie zauważyliśmy nadmiernego zużycia. Czy spotkaliście się z tym problemem?
Odpowiedź: Opisany problem wynika ze styku pomiędzy sworzniem kulistym na przednim dolnym wahaczu poprzecznym i śrubą zaciskową sworznia kulistego. Oznacz sworzeń kulisty białą farbą (fot. 2.1). Wykręć i zutylizuj dolną śrubę przedniego zacisku hamulcowego oraz śrubę zaciskową sworznia kulistego i nakrętkę. Wymontuj sworzeń kulisty z piasty przedniego koła, obróć o 90° i zamontuj ponownie (fot. 2.2). Wkręć nową śrubę zaciskową sworznia kulistego i nakrętkę. Śruba zaciskowa i nakrętka muszą być dokręcone prawidłowym momentem dokręcania. Wkręć nową dolną śrubę zacisku hamulcowego. Powtórz czynności po drugiej stronie samochodu. Przetestuj podczas jazdy, czy usterka została naprawiona.

Mercedes A180 – zaświecenie się lampki ostrzegawczej niesprawności silnika
Pytanie: Mamy problem z diagnozą usterki elektrycznej w Mercedesie A180 1,6 z 2012 roku. Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się, a w pamięci zapisane są różne kody usterek. Sprawdziliśmy elementy kila razy i działają poprawnie. Czy ktoś już kiedyś zgłosił ten problem?
Odpowiedź: Tak, ten problem dotyczy modeli Mercedes-Benz z kodami silnika 270.910/270.920 i jest spowodowany ocieraniem wiązki przewodów silnika o klamrę mocującą obok obudowy filtra powietrza (fot. 3.1). Sprawdź wiązkę przewodów silnika pod kątem uszkodzeń i w razie potrzeby napraw lub wymień. Zabezpiecz wiązkę przewodów silnika za pomocą nowej wersji klamry mocującej (fot. 3.2). Po naprawie skasuj wszystkie kody usterek.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony