Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  29.11.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 8 minut

Przyuczyć systemy ADAS – ...niczym bieg z przeszkodami

Specjalna mata z podziałką do kalibracji (tu modelu Mazda 6). Radary w autach marek koreańskich i japońskich kalibruje się z udziałem słupka zwieńczonego pryzmą. Szybko, łatwo i... tanio, gdy mowa o sprzęcie warsztatowym

Strona 3 z 3

Po systemach nawigacyjnych biorę na warsztat ADAS
Grzegorz Siciarek, niezależny warsztat Grekacars z Kalisza: – Moja firma specjalizuje się w elektronice samochodowej, zajmujemy się głównie montażem i serwisem systemów nawigacyjnych z grupy VAG. Jako warsztat posiadamy łączność online z fabryką Audi w Niemczech, co pozwala na programowanie, kodowanie i zdjęcie blokady ochrony komponentu z wszystkich sterowników. To dlatego, wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientom, chciałbym zaoferować kompleksowe rozwiązania: począwszy od sprzedaży części, przez montaż, kodowanie, a w końcu ustawienie i kalibrację podzespołów odpowiedzialnych za system ADAS. Powodem uczestnictwa w szkoleniu była chęć zakupu rozwiązania do kalibracji. W obecnej chwili negocjujemy warunki nabycia Texa RCCS. Z pewnością cena takich usług będzie u mnie niższa niż w ASO. Różnica między moim warsztatem a ASO jest taka, że nie musimy przeliczać usługi na godziny. W praktyce może zdarzyć się, że jeden samochód będzie się robiło 30 min, natomiast drugi 3 godz., jednak cena będzie ustalona z góry za wykonanie usługi.

GALERIA ZDJĘĆ

Zanim przystąpimy do kalibracji położenia systemów ADAS, pojazd musi zaliczyć „ścieżkę diagnostyczną”, a powierzchnia posadzki zdać test z użycia poziomicy laserowej
Przyuczyć systemy ADAS – ...niczym bieg z przeszkodami
Odległość od radaru sprawdzamy dalmierzem
Regulacja mocowania radaru względem osi pojazdu. O jaki kąt obrotu pokręcamy dwoma śrubami – komunikuje nam oprogramowanie
Stanowisko wolne od urządzeń zakłócających wiązkę radaru. Nawet 10 m wolnej przestrzeni przed maską pojazdu i po 4 m z boku pojazdu. Azjatyckie auta okażą się wymagające, gdy pomyśleć o pokaźnym obiekcie na czas kalibracji
Stanowisko wolne od urządzeń zakłócających wiązkę radaru. Nawet 10 m wolnej przestrzeni przed maską pojazdu i po 4 m z boku pojazdu. Azjatyckie auta okażą się wymagające, gdy pomyśleć o pokaźnym obiekcie na czas kalibracji

Komentarze (2)

dodaj komentarz
do góry strony