Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  11.04.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 11 minut

Samochód osobowy z technologią Diesla kończy75 lat jest to kopia wykonana na próbę
Strona 2 z 2

Silniki Diesla w samochodach osobowych będą w przyszłości jeszcze efektywniejsze dzięki zastosowaniu rozwiązań technicznych firmy Bosch. W roku 2015 samochód z silnikiem Diesla będzie zużywał zaledwie 3,6 l paliwa na 100 km. W porównaniu ze standardowym dieslem z roku 2009 będzie to oszczędność rzędu ok. 30%. Dzięki wprowadzeniu koncepcji hybrydowych zapotrzebowanie silnika Diesla na paliwo spadnie nawet o ok. 40%. Konstruktorzy Bosch już dziś pracują nad systemami do przyszłych koncepcji silnikowych producentów samochodów, co jeszcze bardziej wzmocni trend rozwojowy silników spalinowych.

Kamienie milowe 75-letniej historii technologii Diesla w samochodach osobowych

1921 r. Pierwsze próby z wtryskiem paliwa z wykorzystaniem olejarek Bosch
1922 r. Oficjalne rozpoczęcie prac rozwojowych nad wtryskiem paliwa do silników Diesla
1923 r. Pierwsze prototypowe egzemplarze pomp wtryskowych
1927 r. Seryjna produkcja pomp wtryskowych i wtryskiwaczy do pojazdów użytkowych
1930 r. Jubileusz produkcji: 10 000 wyprodukowanych pomp wtryskowych do Diesla
1931 r. Regulatory pomp wtryskowych
1934 r. Pneumatyczny regulator pomp wtryskowych
1934 r. Jubileusz produkcji: 100 000 wyprodukowanych pomp wtryskowych do Diesla
1936 r. Rozpoczęcie produkcji układów wtrysku paliwa do samochodów osobowych
1950 r. Jubileusz produkcji: 1 000 000 wyprodukowanych pomp wtryskowych do Diesla
1960 r. Pierwsza pompa rozdzielaczowa (typ VM) - mechaniczna
1975 r. Pompa rozdzielaczowa VE - mechaniczna

1986 r. Elektroniczny sterownik silnika Diesla EDC dla pompy rozdzielaczowej
1987 r. Elektroniczny sterownik silnika Diesla EDC dla pompy rzędowej
1989 r. Pompa rozdzielaczowa VE EDC typu VP37 do układów wtrysku bezpośredniego w samochodach osobowych
1996 r. Pompa rozdzielaczowa wielotłokowa promieniowa VP44
1997 r. Rozpoczęcie produkcji seryjnej pompy wysokociśnieniowej CP1 w fabryce w Bari (Włochy)
Rozpoczęcie produkcji wtryskiwaczy CRI1 w fabryce w Bamberg
Ciśnienie wtrysku: do 1 350 barów
1998 r. Unit Injector (pompowtryskiwacze) do samochodów osobowych
1998 r. „Nagroda Paula Pietscha“ dla firm Bosch i Fiat za system Common Rail uznany za przełomową innowację techniczną
1999 r. Jubileusz produkcji: milion wyprodukowanych systemów Common Rail
2001 r. Druga generacja systemów Common Rail dla samochodów osobowych
Ciśnienie wtrysku: do 1 600 barów
2001 r. Produkcja komponentów do systemów Common Rail w Charleston (USA)
2002 r. Jubileusz produkcji: 10 milionów wyprodukowanych systemów Common Rail
2003 r. Common Rail dla samochodów osobowych, 3. generacja w wtryskiwaczami piezoelektrycznymi
Ciśnienie wtrysku: do 1 800 barów
2005 r. „Niemiecka Nagroda Przyszłości“ za opracowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych do systemów wtryskowych Diesla
2005 r. Rozpoczęcie produkcji komponentów do systemów Common Rail w Nashik (Indie)
2006 r. Udział samochodów z silnikami Diesla w Europie Zachodniej przekroczył 50%
2006 r. Zwycięstwo Audi R10 TDI z silnikiem Diesla i technologią wtrysku Bosch w wyścigu Le Mans. Kolejne zwycięstwa w Le Mans w latach: 2007, 2008 i 2010
2007 r. Pierwszy na świecie system wtrysku paliwa Bosch z ciśnieniem wtrysku 2 000 barów
2008 r. System Bosch Denoxtronic do wtórnego oczyszczania spalin w samochodzie osobowym z silnikiem Diesla oraz nagroda środowiskowa „Öko-Globe“ w kategorii „Innowacja producentów wyposażenia “
2008 r. PSA Peugeot Citroën oraz Robert Bosch GmbH zawierają umowę o partnerstwie strategicznym na rzecz rozwoju technologii hybrydowej dla silników Diesla
2009 r. Jubileusz produkcji: 50 milionów wyprodukowanych systemów Common Rail
2009 r. Pierwsze pojazdy na rynku spełniające normę Euro 6 – „Czyste diesle” (5 lat przed wprowadzeniem w życie normy Euro 6)
2011 r. Uruchomienie produkcji seryjnej pierwszego hybrydowego napędu Diesla w PSA Peugeot Citroën powstałego we współpracy z firmą Bosch

image_gallery

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony