Diagnostyka

Diagnostyka

10 miesięcy temu  07.09.2020, ~ Administrator   

Schemat elektryczny Mercedes-Benz CLA

Legenda elementów
Samochody osobowe/MERCEDES-BENZ/CLA [13>19] (117)/200 CDI/Sedan 3-bryłowy (Coupe)/OM 651.901 (117.301) (100 kW)/[--/13>--/19]
Delphi/-/-/-/Z manulaną skrzynią biegów

 
 B1 Akumulator zapłonowy
 E1 Centralka elektroniczna sterowania silnika
 E112 Moduł regulacji pompy paliwa
 E21  Centralka elektroniczna Airbag
 E3 Komputer pokładowy
 E97 Moduł świec żarowych, wstępne nagrzewanie
 E98 Wtyczka modułu kluczyka elektronicznego
 F1 Bezpiecznik 300 A
 F2 Bezpiecznik 200 A
 F206 Bezpiecznik 5 A
 F207 Bezpiecznik 5 A
 F212 Bezpiecznik 15 A
 F213 Bezpiecznik 15 A
 F214 Bezpiecznik 15 A
 F215 Bezpiecznik 20 A
 F220 Bezpiecznik 10 A
 F236 Bezpiecznik 40 A
 F240A Bezpiecznik 25 A
 F4 Bezpiecznik 40 A
 F5 Bezpiecznik 80 A
 F63 Bezpiecznik 25 A
 F83 Bezpiecznik 7,5 A
 F92 Bezpiecznik 5 A
 G1 Alternator
 H10 Świece żarowe
 H62 Nagrzewanie oleju w bloku silnika
 H63 Termostat płynu chłodzącego
 I10 Wyłącznik poziomu oleju
 I170 Przekaźnik rozłączenia akumulatora
 I434 Regulator wody w paliwie z podgrzewaczem paliwa
 I5 Wyłącznik pedału sprzęgła
 J201 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 1
 J202 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 2
 J203 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 3
 J204 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 4
 M1 Rozrusznik
 M101 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem
 M31 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
 M6 Moduł silniczka oraz wentylator chłodzenia silnika i klimatyzatora
 M70 Silnik przepustnicy turbulencyjnej z cyfrowym czujnikiem pozycji
 P1 Pompa paliwa
 P16 Silnik pompy oleju przekładniowego
 PS Podłączenia kreskowane mogą nie być obecne
 R15-1 Przekaźnik przyłącza 15
 R15-2 Przekaźnik przyłącza 15
 R50 Przekaźnik przyłącza 50
 R52 Przekaźnik pompy płynu chłodzącego
 R82 Przekaźnik odłączenia akumulatora
 R87 Przekaźnik główny
 S101 Czujnik ciśnienia różnicowego spalin na filtrze cząstek stałych
 S16 Czujnik niskiego ciśnienia paliwa
 S18-1 Czujnik spalania stukowego
 S18-2 Czujnik spalania stukowego
 S189 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa
 S19 Czujnik synchronizacji efektu Halla
 S192 Czujnik ciśnienia doładowania
 S2 Cyfrowy miernik masy powietrza
 S22 Czujnik prędkości z efektem Halla
 S222 Czujnik pozycji wyboru biegu
 S29 Czujnik poziomu paliwa
 S34 Czujnik pedału gazu elektronicznego
 S44 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego
 S51 Czujnik ciśnienia spalin
 S60 Czujnik temperatury paliwa
 S63 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem
 S64 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych
 S65 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną
 S67 Czujnik temperatury spalin za filtrem cząstek stałych
 S68 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
 S72 Czujnik temperatury oleju
 S73 Czujnik temperatury doładowania
 S80 Czujnik lambda szerokopasmowy
 S88 Inteligentny czujnik akumulatora
 V134 Zawór sterujący oleju
 V22 Elektrozawór regulacji tempa przepływu paliwa pod niskim ciśnieniem
 V24 Elektrozawór regulacyjny ciśnienia paliwa
 V33 Moduł elektrozaworu regulacyjnego turbiny geometrii zmiennej
 V338 Elektrozawór odcięcia płynu chłodzącego
 V339 Elektrozawór zasuwowy chłodnicy
 V50 Elektrozawór obejściowy chłodzenia EGR
 V74 Elektrozawór wyłączenia pompy chłodziwa
 V78 Elektrozawór sterujący spryskiwaczami denka tłoka
 X1 Złącze diagnostyczne

Pin Funkcja
 A01 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 3 – sterownik górny
 A02 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 2 – sterownik górny
 A03 Nieokablowany
 A04 Nieokablowany
 A05 Nieokablowany
 A06 Nieokablowany
 A07 Termostat płynu chłodzącego – sterowanie PWM
 A08 Czujnik temperatury paliwa – sygnał
 A09 Nieokablowany
 A10 Wyłącznik poziomu oleju – sygnał
 A11 Urządzenie sterujące zarządzania silnika – zasilanie urządzeń +5 V
 A12 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
 A13 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego – sygnał
 A14 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
 A15 Urządzenie sterujące silnika – masa urządzeń
 A16 Czujnik spalania stukowego – sygnał
 A17 Czujnik spalania stukowego – sygnał
 A18 Nieokablowany
 A19 Urządzenie sterujące zarządzania silnika – zasilanie urządzeń +5 V
 A20 Nieokablowany
 A21 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem – sygnał
 A22 Nieokablowany
 A23 Silnik przepustnicy EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 A24 Silnik przepustnicy EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 A25 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 1 – sterownik górny
 A26 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 4 – sterownik górny
 A27 Nieokablowany
 A28 Nieokablowany
 A29 Nieokablowany
 A30 Nieokablowany
 A31 Elektrozawór wykluczający pompę płynu chłodzącego – sterownik PWM
 A32 Nieokablowany
 A33 Czujnik temperatury oleju – sygnał
 A34 Urządzenie sterujące silnika – uziemienie urządzeń
 A35 Nieokablowany
 A36 Nieokablowany
 A37 Nieokablowany
 A38 Czujnik rozrządu Halla – sygnał
 A39 Urządzenie sterujące silnika – uziemienie urządzeń
 A40 Czujnik spalania stukowego – sygnał
 A41 Czujnik spalania stukowego – sygnał
 A42 Nieokablowany
 A43 Nieokablowany
 A44 Elektrozawór regulacji turbiny geometrii zmiennej, moduł – sterownik PWM
 A45 Nieokablowany
 A46 Urządzenie sterujące silnika – uziemienie urządzeń
 A47 Silnik przepustnicy turbulencyjnej z cyfrowym czujnikiem pozycji – sterownik PWM
 A48 Silnik przepustnicy turbulencyjnej z cyfrowym czujnikiem pozycji – sterownik PWM
 A49 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 2 – sterownik dolny
 A50 Nieokablowany
 A51 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 4 – sterownik dolny
 A52 Nieokablowany
 A53 Nieokablowany
 A54 Nieokablowany
 A55 Nieokablowany
 A56 Nieokablowany
 A57 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – sygnał
 A58 Urządzenie sterujące zarządzania silnika – zasilanie urządzeń +5 V
 A59 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – sygnał
 A60 Urządzenie sterujące silnika – uziemienie urządzeń
 A61 Silnik przepustnicy turbulencyjnej z cyfrowym czujnikiem pozycji – sygnał
 A62 Czujnik temperatury doładowania – sygnał
 A63 Czujnik ciśnienia doładowania – sygnał
 A64 Czujnik spalania stukowego – masa
 A65 Czujnik spalania stukowego – masa
 A66 Nieokablowany
 A67 Nieokablowany
 A68 Elektrozawór odcięcia dysz oleju – sterowanie PWM
 A69 Nieokablowany
 A70 Elektrozawór odcięcia płynu chłodzącego – sterowanie PWM
 A71 Elektrozawór regulacji przepływu oleju – sterowanie PWM
 A72 Nieokablowany
 A73 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 3 – sterownik dolny
 A74 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 1 – sterownik dolny
 A75 Nieokablowany
 A76 Przekaźnik pompy płynu chłodzącego – aktywacja ujemna
 A77 Elektrozawór regulacji dopływu paliwa pod niskim ciśnieniem – sterownik PWM
 A78 Elektrozawór regulacji ciśnienia paliwa – sterownik PWM
 A79 Przekaźnik nagrzewnicy oleju w skrzyni korbowej – sterowanie PWM
 A80 Nieokablowany
 A81 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną – sygnał
 A82 Czujnik ciśnienia spalin – sygnał
 A83 Nieokablowany
 A84 Nieokablowany
 A85 Nieokablowany
 A86 Nieokablowany
 A87 Czujnik obrotów z efektem Halla – sygnał
 A88 Urządzenie sterujące silnika – sygnał linii cyfrowej
 A89 Nieokablowany
 A90 Nieokablowany
 A91 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sygnał
 A92 Nieokablowany
 A93 Nieokablowany
 A94 Elektrozawór obejściowy chłodnicy EGR – sterowanie PWM
 A95 EGR zespół silniczka zaworu z potencjometrem – sterowanie PWM
 A96 EGR zespół silniczka zaworu z potencjometrem – sterowanie PWM
 B01 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
 B02 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 B03 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
 B04 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 B05 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
 B06 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 B07 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – zasilanie +5 V
 B08 Przekaźnik przyłącza 50 – uziemienie
 B09 Urządzenie sterujące zarządzania silnika – zasilanie urządzeń +5 V
 B10 Komputer pokładowy – przełącznik
 B11 Nieokablowany
 B12 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – uziemienie
 B13 Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – sygnał
 B14 Nieokablowany
 B15 Urządzenie sterujące komputerem pokładowym – zasilanie +12 V
 B16 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
 B17 Czujnik pozycji wyboru biegu – sygnał
 B18 Czujnik pozycji wyboru biegu – sygnał
 B19 Nieokablowany
 B20 Nieokablowany
 B21 Nieokablowany
 B22 Nieokablowany
 B23 Nieokablowany
 B24 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – zasilanie +5 V
 B25 Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – sygnał
 B26 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – uziemienie
 B27 Przekaźnik główny – aktywacja potencjem ujemnym
 B28 Nieokablowany
 B29 Nieokablowany
 B30 Szerokopasmowa sonda lambda – stabilne zasilanie
 B31 Czujnik lambda szerokopasmowy – wirtualna masa +2,5 V
 B32 Nieokablowany
 B33 Nieokablowany
 B34 Wyłącznik pedału sprzęgła – sygnał
 B35 Wtyczka elektronicznego urządzenia sterującego poduszki powietrznej – sygnał
 B36 Czujnik pozycji wyboru biegu – sygnał
 B37 Nieokablowany
 B38 Nieokablowany
 B39 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem – sygnał
 B40 ECU sterowania silnika – CAN sygnał H
 B41 ECU sterowania silnika – CAN sygnał H
 B42 ECU sterowania silnika – CAN sygnał H
 B43 Urządzenie sterujące silnika – uziemienie urządzeń
 B44 Nieokablowany
 B45 Szerokopasmowy czujnik tlenowy – bieżący sygnał
 B46 Nieokablowany
 B47 Szerokopasmowy czujnik lambda – włączanie
 B48 Czujnik temperatury spalin za filtrem cząstek stałych – sygnał
 B49 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – sygnał
 B50 Moduł regulacji pompy paliwowej – przełączanie
 B51 Wyłącznik pedału sprzęgła – sygnał
 B52 ECU zarządzania silnikiem – sygnał CAN L
 B53 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – sygnał
 B54 ECU zarządzania silnikiem – sygnał CAN L
 B55 ECU zarządzania silnikiem – sygnał CAN L
 B56 Elektrozawór bramy chłodnicy – sterowanie PWM
 B57 Moduł silniczka oraz wentylator chłodzenia silnika i klimatyzatora – sterowanie PWM
 B58 Przekaźnik zacisku 15 – aktywacja potencjałem ujemnym

GALERIA ZDJĘĆ

Schemat elektryczny Mercedes-Benz CLA
Schemat elektryczny Mercedes-Benz CLA
Schemat elektryczny Mercedes-Benz CLA
Piny w złączu po stronie urządzenia sterującego A=96 B=58

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony