Dzięki uprzejmości firmy Texa Poland Sp. z o.o. publikujemy kolejne schematy. Liczymy, że w jeszcze większym stopniu ułatwią one Państwu naprawę pojazdów.
Legenda elementów – wtrysk
Mercedes-Benz B-Klasse (246) 160CDI BlueEFFICIENCY. Silnik OM 607.951/ K9K (246.211) 66kW. CRR1 Euro5 >11/2014 z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów
B1 Akumulator zapłonowy
E1 Centralka elektroniczna sterowania silnika
E112 Moduł regulacji pompy paliwa
E21 Centralka elektroniczna Airbag
E260 Moduł nagrzewnicy paliwa
E3 Komputer pokładowy
E31 Centralka elektroniczna dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG
E361 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych
E82 Centralka elektroniczna przekładni
E97 Moduł świec żarowych, wstępne nagrzewanie
E98 Wtyczka modułu kluczyka elektronicznego
F1 Bezpiecznik 300 A
F2 Liczba amperów bezpiecznika jest nieokreślona
F206 Bezpiecznik 5 A
F207 Bezpiecznik 5 A
F208 Bezpiecznik 7,5 A
F212 Bezpiecznik 15 A
F213 Bezpiecznik 15 A
F215 Bezpiecznik 20 A
F234 Bezpiecznik 5 A
F235 Bezpiecznik 7,5 A
F236 Bezpiecznik 40 A
F240A Bezpiecznik 25 A
F4 Bezpiecznik 40 A
F5 Bezpiecznik 80 A
F6 Bezpiecznik 70 A
F63 Bezpiecznik 25 A
F7 Bezpiecznik 125 A
F8 Bezpiecznik 100 A
F83 Bezpiecznik 7,5 A
F92 Bezpiecznik 5 A
G1 Alternator
H10 Świece żarowe
H23 Zespół ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych
I155 Regulator ciśnienia oleju
I170 Przekaźnik rozłączenia akumulatora
I434 Regulator wody w paliwie z podgrzewaczem paliwa
J251 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 1
J252 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 2
J253 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 3
J254 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 4
M1 Rozrusznik
M101 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
M12 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem
M31-1 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
M31-2 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
M6 Moduł silniczka oraz wentylator chłodzenia silnika i klimatyzatora
P1 Pompa paliwa
R15-1 Przekaźnik przyłącza 15
R15-2 Przekaźnik przyłącza 15
R50 Przekaźnik przyłącza 50
R82 Przekaźnik odłączenia akumulatora
R87-1 Przekaźnik główny
R87-2 Przekaźnik główny
S101 Czujnik ciśnienia różnicowego spalin na filtrze cząstek stałych
S16 Czujnik niskiego ciśnienia paliwa
S189 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa
S19 Czujnik synchronizacji efektu Halla
S2 Cyfrowy miernik masy powietrza
S24 Czujnik indukcyjny obrotów silnika
S33 Czujnik poziomu oleju
S34 Czujnik pedału gazu elektronicznego
S489 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin
S50 Czujnik ciśnienia doładowania i temperatury
S52 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem
S60 Czujnik temperatury paliwa
S64 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych
S65 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną
S68 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
S80 Szerokopasmowa sonda lambda
S88 Inteligentny czujnik akumulatora
V21 Elektrozawór regulacyjny wysokiego ciśnienia przepływu paliwa
V32 Elektrozawór regulacyjny zmiennej geometrii turbiny
V339 Elektrozawór zasuwowy chłodnicy
X1 Złącze diagnostyczne
Pin Funkcja
A01 Nieokablowany
A02 Nieokablowany
A03 Nieokablowany
A04 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
A05 Nieokablowany
A06 Nieokablowany
A07 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
A08 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
A09 Nieokablowany
A10 Nieokablowany
A11 Nieokablowany
A12 Nieokablowany
A13 Nieokablowany
A14 Nieokablowany
A15 Nieokablowany
A16 Nieokablowany
A17 Nieokablowany
A18 Nieokablowany
A19 Nieokablowany
A20 Nieokablowany
A21 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – zasilanie +5 V
A22 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – zasilanie +5 V
A23 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – sygnał
A24 Nieokablowany
A25 Nieokablowany
A26 Nieokablowany
A27 Nieokablowany
A28 Nieokablowany
A29 Nieokablowany
A30 Nieokablowany
A31 Centralka elektroniczna zarządzania silnikiem – sygnał CAN L
A32 Nieokablowany
A33 Nieokablowany
A34 Nieokablowany
A35 Nieokablowany
A36 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – sygnał
A37 Nieokablowany
A38 Elektroniczny czujnik pedału przy spieszenia – uziemienie
A39 Nieokablowany
A40 Nieokablowany
A41 Nieokablowany
A42 Nieokablowany
A43 Nieokablowany
A44 Nieokablowany
A45 Nieokablowany
A46 Centralka elektroniczna sterowania silnika – CAN sygnał H
A47 Nieokablowany
A48 Nieokablowany
A49 Nieokablowany
A50 Nieokablowany
A51 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – uziemienie
A52 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
A53 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
A54 Nieokablowany
A55 Nieokablowany
A56 Nieokablowany
A57 Nieokablowany
A58 Nieokablowany
A59 Nieokablowany
A60 Nieokablowany
B01 Nieokablowany
B02 Nieokablowany
B03 Nieokablowany
B04 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – zasilanie +5 V
B05 Nieokablowany
B06 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych – zasilanie +5 V
B07 Silniczek zaworu przepustnicy EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
B08 Zawór kolektora dolotowego, silniczek z potencjometrem – zasilanie +5 V
B09 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
B10 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
B11 Cyfrowy miernik masy powietrza – zasilanie +12 V
B12 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – zasilanie +5 V
B13 Nieokablowany
B14 Nieokablowany
B15 Nieokablowany
B16 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
B17 Nieokablowany
B18 Nieokablowany
B19 Czujnik rozrządu Halla – sygnał
B20 Cyfrowy miernik masy powietrza – uziemienie
B21 Czujnik rozrządu Halla – masa
B22 Nieokablowany
B23 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych – masa
B24 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem – uziemienie
B25 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – uziemienie
B26 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – uziemienie
B27 Regulator ciśnienia oleju – sygnał
B28 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – uziemienie
B29 Nieokablowany
B30 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
B31 Nieokablowany
B32 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
B33 Nieokablowany
B34 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych – sygnał
B35 Nieokablowany
B36 Nieokablowany
B37 Indukcyjny czujnik liczby obrotów – uziemienie
B38 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas rozruchu silnika
B38 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas pracy silnika
B39 Moduł sterowania pompą paliwa – sygnał
B40 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych – sygnał
B41 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – masa
B42 Silniczek przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sygnał
B43 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sygnał
B44 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sygnał
B45 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – sygnał
B46 Cyfrowy miernik mas powietrza – sygnał temperatury
B47 Szerokopasmowa sonda lambda – włączanie
B48 Nieokablowany
B49 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
B50 Nieokablowany
B51 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych – sygnał
B52 Nieokablowany
B53 Nieokablowany
B54 Moduł nagrzewania wstępnego świec zapłonowych – przełączenie
B55 Nieokablowany
B56 Elektrozawór regulacji turbiny geometrii zmiennej – sterownik PWM
B57 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – masa
B58 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – sygnał
B59 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem – sygnał
B60 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych – sygnał
B61 Nieokablowany
B62 Nieokablowany
B63 Elektrozawór regulacji tempa przepływu paliwa pod wysokim ciśnieniem – sterowanie PWM
B64 Nieokablowany
C01 Nieokablowany
C02 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – zasilanie +5 V
C03 Nieokablowany
C04 Moduł świec żarowych, wstępne ogrzewanie – nie zdefiniowano
C05 Wtyczka elektronicznego urządzenia sterującego poduszki powietrznej – sygnał
C06 Nieokablowany
C07 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych – nieokreślone
C08 Nieokablowany
C09 Nieokablowany
C10 Szerokopasmowa sonda lambda – bieżący sygnał
C11 Nieokablowany
C12 Nieokablowany
C13 Nieokablowany
C14 Silnik przepustnicy EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C15 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 3 – sterownik górny
C16 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 3 – sterownik dolny
C17 Czujnik temperatury paliwa – masa
C18 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – masa
C19 Czujnik poziomu oleju – masa
C20 Nieokablowany
C21 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną – masa
C22 Czujnik temperatury recyrkulacji spalin – uziemienie
C23 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – masa
C24 Nieokablowany
C25 Szerokopasmowa sonda lambda – bieżący sygnał
C26 Nieokablowany
C27 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sterowanie PWM
C28 Nieokablowany
C29 Nieokablowany
C30 Silnik przepustnicy EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C31 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 1 – sterownik górny
C32 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 1 – sterownik dolny
C33 Nieokablowany
C34 Czujnik temperatury paliwa – sygnał
C35 Nieokablowany
C36 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych – nieokreślone
C37 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną – sygnał
C38 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin – sygnał
C39 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – masa
C40 Nieokablowany
C41 Szerokopasmowa sonda lambda – stabilne zasilanie
C42 Nieokablowany
C43 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sterowanie PWM
C44 Nieokablowany
C45 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C46 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C47 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 2 – sterownik górny
C48 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 2 – sterownik dolny
C49 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – sygnał
C50 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – sygnał temperatury
C51 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – sygnał
C52 Czujnik poziomu oleju – sygnał
C53 Nieokablowany
C54 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – sygnał
C55 Nieokablowany
C56 Szerokopasmowa sonda lambda – wirtualna masa +2,5 V
C57 Nieokablowany
C58 Nieokablowany
C59 Nieokablowany
C60 Nieokablowany
C61 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C62 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
C63 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 4 – sterownik górny
C64 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 4 – sterownik dolny
Komentarze (0)