Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Szkolenie z wtrysków

DCP i Nova Ditex wspólnie uczą swoich klientów

W końcówce roku 2009, w nowej siedzibie firmy Diesel Centrum - Polska, przy ulicy Krakowiaków 55 w Warszawie, odbyło się międzynarodowe szkolenie dla użytkowników zestawów diagnostycznych firmy Nova Ditex. Szkolenie było darmowe i przeznaczone nie tylko dla polskich warsztatów. Zaproszeni byli również klienci z Czech, Łotwy, Białorusi i Ukrainy.


Szkolenie dotyczyło diagnostyki i naprawy wtryskiwaczy piezoelektrycznych typu Common Rail, stosowanych w nowoczesnych układach wtryskowych, dedykowanych silnikom wysokoprężnym. Oprócz samej obszernej wiedzy, którą przekazali włoscy pracownicy firmy Nova Ditex, szkoleniu towarzyszyła prezentacja możliwości różnych przyrządów, narzędzi i symulatorów.



Szkolenie dotyczyło diagnostyki i naprawy wtryskiwaczy piezoelektrycznych typu Common Rail.

- Szkolenie jest zupełnie darmowe i otwarte – mówi Romuald Klimkiewicz, prezes Diesel Centrum - Polska. - Jest ono odpowiedzią na zapotrzebowanie rodzimego rynku i nie tylko na specjalistyczne umiejętności z zakresu obsługi układów wtryskowych. Zadbaliśmy, by nasi klienci otrzymali wiedzę w najczystszej postaci i oprócz wykładów teoretycznych nauczyli się obsługi praktycznej, ponieważ szacuje się, że w roku 2010 w nowo produkowanych pojazdach z silnikiem Diesla udział systemu Common Rail osiągnie około 90 proc. Wykład prowadzony przez p. Fausto Stella, technika ds. Common Rail z firmy Nova Ditex, przybliżył w najdrobniejszych szczegółach budowę wtryskiwaczy piezoelektrycznych Common Rail do silników wysokoprężnych. Opisano budowę każdego elementu składowego konstrukcji tych urządzeń. Po takim wprowadzeniu, p. Fausto Stella osobiście pokazywał działanie specjalistycznych przyrządów, jak chociażby imadła naciskowego do montażu/demontażu wtryskiwaczy Common Rail i pompowtryskiwaczy. Uczestnicy mogli również spróbować swoich sił na sprzęcie przygotowanym przez Diesel Centrum Polska – oczywiście pod czujnym okiem włoskich kolegów. Pokazano również polskiej konstrukcji próbnik do badania wtryskiwaczy oraz zestaw diagnostyczny firmy Nova Ditex do sprawdzania i regulacji systemu wtryskowego typu Common Rail w silnikach Diesla, złożony z czterech symulatorów.
- Pokazany przez nas sprzęt pochodzi z najwyższej półki. Zestaw diagnostyczny jest według mnie najlepszą propozycją na rynku – zachęca prezes Klimkiewicz. - Jest on dedykowany warsztatom niezależnym, lecz również sygnowanym logo Bosch i Delphi. Ceny takich zestawów diagnostycznych zaczynają się od 10 700 euro netto za zestaw z kodowaniem dla Boscha i Delphi, do 25 400 euro netto za zestaw z pełnym kodowaniem wtryskiwaczy Boscha i Delphi wraz z obsługą pomp wtryskowych oraz produktów Denso.



Fausto Stella, technik ds. Common Rail z firmy Nova Ditex.

Zapotrzebowanie na takie zestawy diagnostyczne jest widoczne w naszym kraju. Rynek się rozwija i rośnie. Diesel Centrum - Polska odnotowało sprzedaż w 2009 roku na poziomie 12 takich zestawów diagnostycznych, w przeróżnych konfiguracjach. Zestaw Diagnostyczny Common Rail umożliwia wykonanie pełnej diagnostyki poszczególnych komponentów układu wtryskowego Common Rail, poza silnikiem – w warunkach warsztatowych – przy zastosowaniu tradycyjnego stołu probierczego, z układem chłodzenia oleju probierczego. W skład „Zestawu Diagnostycznego Common Rail” wchodzą symulatory wraz z okablowaniem, za pomocą których możliwa jest regulacja wtryskiwaczy Common Rail produkcji Bosch wraz z kodowaniem, Delphi wraz z kodowaniem, Denso, Siemens oraz pomp wtryskowych wysokiego ciśnienia Bosch typu CP1, CP2, CP3 i CP4, Delphi, Denso i Siemens. Regulację przeprowadza się na podstawie kart prób, opisujących warunki badań oraz wymagane wartości wydatków i ciśnień dla wtryskiwaczy Common Rail, pomp wysokiego ciśnienia oraz zaworów regulacji ciśnienia.



Imadło naciskowe.

- Po zakupie zestawu diagnostycznego Common Rail, przy pierwszym uruchomieniu, oferujemy darmowe szkolenie z zakresu napraw wtryskiwaczy Common Rail, właściwie wszystkich typów – podkreśla prezes Diesel Centrum - Polska Romuald Klimkiewicz.

Artur Ostaszewski

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony