Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Technologie zwiększające bezpieczeństwo jazdy nie tylko podczas wyprzedzania
Chiptuning to optymalizacja parametrów silnika! Chiptuning to elektroniczne zwiększenie mocy silnika samochodu. Daje radość z jazdy i pozwoli Ci odkryć Twój samochód na nowo – szybszy, sprawniejszy, palący mniej paliwa. Chiptuning polega na wykorzystaniu rezerw, jakie zostawił producent Twojego auta. Robimy to rozsądnie, nie narażając silnika na nadmierny wysiłek.

Co to jest chip i dlaczego jest to możliwe?
Chiptuning to elektroniczne zwiększenie mocy silnika samochodu. Daje radość z jazdy i podnosi bezpieczeństwo na drodze. Pozwoli odkryć samochód na nowo – szybszy, sprawniejszy, palący mniej paliwa. Chiptuning polega na wykorzystaniu rezerw, jakie zostawił producent auta. Takie rezerwy są także w autach bez turbiny. Dlaczego jest to możliwe? Samochód benzynowy jest wyposażony w urządzenie nazywane sterownikiem silnika (ECU). Jest to komputer odpowiadający za pracę silnika w każdych warunkach prędkości i obciążenia. ECU dysponuje wiedzą o tym, jak sterować paliwem i zapłonem w dowolnych warunkach. Parametry wpisane do ECU są tak przygotowane, aby trwałość auta była jak najwyższa, ale jednak niekoniecznie tak, aby silnik rozwijał największą moc i moment obrotowy oraz palił najmniej paliwa. Dlaczego? Nie każdy dba o swoje auto. Fabryka celowo obniża osiągi silnika, aby zabezpieczyć go przed awarią w wyniku niewłaściwej eksploatacji. Silnik niekiedy długo pracuje pomimo uszkodzeń elementów sterowania, bywa zasilany paliwem złej jakości, a używane materiały eksploatacyjne nie są wymieniane w terminie. Samochód musi wykazać się niskim zużyciem paliwa, ale ponieważ normy określają dla jakich prędkości (90 i 120 km/h), producenci ograniczają osiągi i zużycie paliwa dokładnie przy tych prędkościach na 4 i 5 biegu, wytwarzając sztuczne „dziury w gazie”. Duże ograniczenia dla obrotów poniżej 3000 mają na celu poprawienie spalania w „cyklu miejskim” – auto jednak traci znacznie na elastyczności. Opłaty za samochody w Europie Zachodniej są uzależnione od mocy silnika, stąd większość aut oferowanych na rynku niemieckim ma mniejszą moc niż ich odpowiedniki na rynki japońskie czy amerykańskie, choć mają taki sam moment obrotowy. Ale tej mocy nie musimy tracić bezpowrotnie! Jeżeli dbamy o swój samochód i pamiętamy o zmianie oleju, filtrów i wkładów oraz używamy paliwa co najmniej 95-oktanowego z pewnych stacji – jest to idealna propozycja, aby odzyskać właśnie te konie mechaniczne, których producenci samochodu pożałowali. Można go wzmocnić nawet o ok. 10% momentu obrotowego i mocy! To zasadniczo poprawi przyśpieszenie auta, a to zwiększy bezpieczeństwo na drodze. Łatwiej wyprzedzimy, płynniej przyśpieszymy. Chiptuning jest więc zmianą oprogramowania komputera sterującego silnikiem tak, aby uzyskać wyższą sprawność, moc i moment oraz ewentualnie zmniejszyć nieco zużycie paliwa przy niezmienionym stylu jazdy. Robimy to rozsądnie, nie narażając silnika na nadmierny wysiłek. Wybierając nas, wybieracie Państwo uznaną i pewną markę. Tysiące osób rocznie wybiera V-tech. Bądź jednym z naszych zadowolonych klientów!


Co to jest box (moduł) do diesla?
Moduły cyfrowe V-tech Tuning służą do zwiększania mocy silników Diesla (TDI, HDI, CDI, TDCI, JTD, CDI itd. – proszę zobaczyć na możliwości tuningu wybranego auta do katalogu boxów). Ich oferta obejmuje praktycznie wszystkie dostępne na rynku diesle.
Rozwiązania te są w całości opracowane przez V-tech i wciąż unowocześniane. Użyta w nich autorska technologia cyfrowa jest opatentowana w Urzędzie Patentowym RP.

Kiedy warto użyć boxa?
Stosuje się je szczególnie w sytuacji, gdy obawiamy się utraty gwarancji samochodu lub chcemy mieć możliwość ponownego użycia już raz zakupionego tuningu w nowym samochodzie. Ponieważ box ma pasujące do auta fabryczne wtyczki – wystarczy wypiąć je przed wizytą w serwisie. Podobnie należy postąpić, gdy będziemy chcieli sprzedać samochód.
Box można kupić (patrz cennik) lub wypożyczyć (zobacz ofertę).

Jakich efektów można się spodziewać?
Efekty stosowania cyfrowych boxów V-tech są zbliżone do chiptuningu. Zmodyfikowany w oparciu o box silnik Diesla może właściwie bez zmiany zużycia paliwa lub w szczególnych przypadkach (ciągłe duże obciążenie, bardzo szybka jazda) przy nieznacznym tylko wzroście zużycia paliwa zwiększyć swoją moc o około 15%-20%, a moment obrotowy do 25%. Ponadto, oferujemy boxy do aut, do których nie ma rozwiązań chipowych, np. do Toyoty D-4D. Aby znaleźć wykres do konkretnego modelu auta, należy odwiedzić nasz katalog rozwiązań.

Zasada pracy
Box (moduł mocy) jest to rodzaj elektronicznego urządzenia instalowanego na linii sterowania i pomiarów stanu pompy w silnikach Diesla. Mikroprocesor w nich zawarty wykrywa zakres znacznego wzrostu obciążenia i zwiększa wydatek paliwa poprzez rozkazy wysyłane na CAN-Bus (szynę transmisyjną sterującą osprzętem silnika – VP44PSG5) lub poprzez bezpośrednie (TDI PD, V30, Denso-VP, VP44PSG16, niektóre Common-Raile) lub pośrednie (Common-Rail, VP37) sterowanie pompą. Chwilowe zwiększenie dawki zmienia także nieco ciśnienie doładowania, podnosząc je nieznacznie o 0,1-0,15 bara. Wykorzystując zjawisko zubożenia silnika TDi, dawka jest zwiększana nieco ponad wartość, jaka wynikałaby ze wzrostu ciśnienia. W modelach z bezpośrednim sterowaniem wtryskiwaczami regulowany jest również (w zależności od obrotów i obciążenia) kąt wtrysku paliwa.

Cyfrowa technologia V-tech: ADPS
Moduły cyfrowe zrealizowane są w opracowanej przez V-tech Tuning technologii ADPS – „Advanced Digital Processing System” – zaawansowane przetwarzanie cyfrowe oznacza, że żadne elementy modułu nie zmieniają swoich parametrów z czasem i z temperaturą. Nie starzeją się i niezawodnie sterują silnikiem. Dziesięć tysięcy razy na sekundę mikrokontroler modułu oblicza nową strategię sterowania, dopasowując ją do wymaganych potrzeb, jednocześnie chroniąc silnik przed przeciążeniem i zużyciem. Firma V-tech Tuning jako jedyna stosuje taką technologię, gwarantującą bezpieczeństwo i dobre efekty.

Czy boxy oferowane w Niemczech są lepsze?
Bardzo często są to te same boxy – V-tech Tuning sprzedaje boxy pod swoją marką oraz dostarcza technologii kilku dużym niemieckim producentom. W Polsce V-tech Tuning oferuje dokładnie takie same jakościowo rozwiązania, jakie kupują od nich ich zagraniczni partnerzy.

V-tech Tuning
ul. Bieżanowska 71
30-812 Kraków
tel. 12 658 66 66

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony