Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  12.06.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 8 minut

Warsztat samochodowy i regulacja geometrii. Biznes wspierający SKP?

Stanowisko kanałowe – takie dość często wybierają klienci firmy Unimetal

Strona 3 z 3

– Mogę zapewnić, że będą działać jeszcze przynajmniej 10 lat i to bez obaw, że w tym czasie doczekamy się nowych przepisów – podkreśla Andrzej Łubek. – Co ciekawe, zdarzają się klienci, którzy chcą jeszcze bardziej przedłużyć żywotność urządzeń, i decydują się też na regenerację części podłogowych.
Oficjalni partnerzy Maha w Polsce, czyli Motoinvest s.c./MAH-serwis s.c., wyjmują wtedy stare urządzenia z wnęk na kanałach diagnostycznych. Po weryfikacji poddaje się je czyszczeniu, piaskowaniu i malowaniu proszkowemu. Oczywiście łańcuch, łożyska i inne elementy, które podlegają zwyczajowemu zużyciu, są wymieniane na nowe. Koszty takiej kompleksowej modernizacji to już od około 30 000 do 90 000 zł netto, ale i tak jest to o przynajmniej połowę niższy rząd wydatków, gdyby zdecydować się na fabrycznie nowe urządzenia.

Rentowność 20% SKP

SKP pełnią ważną funkcję w zapewnieniu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. A tymczasem ze wspomnianych na wstępie ankiet wynika coś niepokojącego, skoro aż co trzecia stacja najdalej do końca roku podejmie decyzję, czy kontynuować działalność. Jak można się było spodziewać, z tak trudną decyzją będą się mierzyć przede wszystkim te firmy (20%), które nie prowadzą innej działalności niż SKP.
Takie informacje od reprezentantów dostawców wyposażenia powinny być oczywiście impulsem do działań, skoro można pozostać nowoczesną SKP w sposób zasobooszczędny!

Pamiętajmy: tam, gdzie ładunek jest droższy od środka transportu; gdy zapewnienie bezpieczeństwa realizowanych podróży (tzw. przewóz osób) cieszy się szczególnym zainteresowaniem służb mundurowych... Jest wiele argumentów, by łączyć kompetencje diagnostów z szyldem „Nowoczesny Warsztat”. Takie centra motoryzacyjne z prawdziwego zdarzenia są skazane na sukces, gdy wziąć w opiekę pojazdy, które co do zasady służą do zarobkowania. Pojazdy ciężarowe, autobusy... Nie tylko przecież te osiągają r/r przebiegi większe niż statystyczne auta do użytku prywatnego. Bardzo wysokie przebiegi, więc i przyspieszona degradacja zawieszenia to przecież także domena aut osobowych czy użytkowych we flotach firmowych.

Rafał Dobrowolski
Fot. materiały Maha i Unimetal

GALERIA ZDJĘĆ

Można pozostać nowoczesną SKP w sposób zasobooszczędny, zwłaszcza gdy okazuje się, że wystarczy... nowy komputer, skoro wiekowa linia diagnostyczna w sposób budżetowy zyska drugie życie
Jeśli przed każdym opuszczeniem bazy przez pojazd, to i stanowisko diagnostyczne z odpowiednim wyposażeniem usprawni pracę warsztatu, który naprawia układy hamulcowe, zawieszenie czy układ kierowniczy
Oficjalni partnerzy Maha w Polsce – Motoinvest s.c./MAH-serwis s.c. – proces modernizacji wykonują na oryginalnych częściach Maha Maschinenbau Haldenwang Niemcy. W ten sposób reanimują szczególnie teraz wiele ponad 20-letnich linii diagnostycznych, np. IW2 PKW
Oficjalni partnerzy Maha w Polsce – Motoinvest s.c./MAH-serwis s.c. – proces modernizacji wykonują na oryginalnych częściach Maha Maschinenbau Haldenwang Niemcy. W ten sposób reanimują szczególnie teraz wiele ponad 20-letnich linii diagnostycznych, np. IW2 PKW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony