Stanowisko kanałowe – takie dość często wybierają klienci firmy Unimetal
– Mogę zapewnić, że będą działać jeszcze przynajmniej 10 lat i to bez obaw, że w tym czasie doczekamy się nowych przepisów – podkreśla Andrzej Łubek. – Co ciekawe, zdarzają się klienci, którzy chcą jeszcze bardziej przedłużyć żywotność urządzeń, i decydują się też na regenerację części podłogowych.
Oficjalni partnerzy Maha w Polsce, czyli Motoinvest s.c./MAH-serwis s.c., wyjmują wtedy stare urządzenia z wnęk na kanałach diagnostycznych. Po weryfikacji poddaje się je czyszczeniu, piaskowaniu i malowaniu proszkowemu. Oczywiście łańcuch, łożyska i inne elementy, które podlegają zwyczajowemu zużyciu, są wymieniane na nowe. Koszty takiej kompleksowej modernizacji to już od około 30 000 do 90 000 zł netto, ale i tak jest to o przynajmniej połowę niższy rząd wydatków, gdyby zdecydować się na fabrycznie nowe urządzenia.
Rentowność 20% SKP
SKP pełnią ważną funkcję w zapewnieniu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. A tymczasem ze wspomnianych na wstępie ankiet wynika coś niepokojącego, skoro aż co trzecia stacja najdalej do końca roku podejmie decyzję, czy kontynuować działalność. Jak można się było spodziewać, z tak trudną decyzją będą się mierzyć przede wszystkim te firmy (20%), które nie prowadzą innej działalności niż SKP.
Takie informacje od reprezentantów dostawców wyposażenia powinny być oczywiście impulsem do działań, skoro można pozostać nowoczesną SKP w sposób zasobooszczędny!
Rafał Dobrowolski
Fot. materiały Maha i Unimetal
Komentarze (0)