Ilustracja 2. Podgląd statusu komunikacji alternatora i sensorów akumulatora z poziomu testera diagnostycznego
W trakcie poszukiwania usterek w układzie ładowania należy sprawdzić, czy sterownik jednostki napędowej nie wymaga aktualizacji oprogramowania. W przypadku nowszych pojazdów częste aktualizacje okazują się niezbędne, by przywrócić funkcjonowanie danego systemu. Oczywiście standardowe usterki układu ładowania, które są już dobrze znane mechanikom ze starszych generacji tego układu, występują również w ich nowszej wersji. Inspekcji należy poddać złącza instalacji przy samym alternatorze, stan przewodów zasilania i masy oraz montaż alternatora. Newralgicznym punktem wciąż pozostaje pasek napędu alternatora (zużycie eksploatacyjne) wraz z układem jego napędu i naciągu. Ze względu na znaczny stopień skomplikowania i rozbudowania instalacji elektrycznej układu ładowania przy jego pomiarach należy korzystać z autoryzowanych danych i schematów producenta danego pojazdu.
Tekst i ilustracje: Mariusz Leśniewski
Komentarze (0)