Diagnostyka

Diagnostyka

4 miesiące temu  25.10.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Wymagania w zakresie geometrii układu kierowniczego

Fot. 1. Kąt pochylenia koła (1. Ujemny kąt pochylenia. 2. Pion. 3. Dodatni kąt pochylenia)

Strona 2 z 2

Precyzyjne ustawienie geometrii układu jest fundamentalne, aby wydłużyć żywotność opon i zapewnić stabilność pojazdu. Regularna kontrola geometrii kół jest zalecana nie tylko po wymianie opon, elementów układu kierowniczego czy zawieszenia. Kontrolę geometrii należy wykonać także w przypadku demontażu ramy pomocniczej podczas naprawy skrzyni biegów lub sprzęgła.

Należy też pamiętać, że geometria tylnych kół może wpłynąć również na stabilność kierowania pojazdem. Zdarza się, że pomimo prawidłowego ustawienia geometrii przednich kół pojazd nadal ściąga na jedną stronę lub dochodzi do nierównomiernego zużycia bieżnika opon. W takim przypadku, gdy pojazd ma nietypowe zużycie opon i problemy ze stabilnością, absolutnie konieczne jest sprawdzenie geometrii tylnych kół.

Autodata zawiera osobny moduł „Dane dotyczące ustawiania kół”, aby pomóc mechanikom w ustawianiu geometrii kół i w ten sposób zapewnić warsztatom dodatkowe źródło dochodów. Oprócz danych od producentów pojazdów moduł obejmuje również przewodnik z informacjami na takie tematy, jak kąt pochylenia koła, wysokość podwozia, ogumienie i pomiar geometrii.

www.autodata-group.com

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Janusz 1 ponad rok temu Wiele zależy też od stanu nadwozia są przypadki że po wymianie wszystkiego nieregulowane wymiary są dalej poza tolerancja
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony