Fot. 1. Kąt pochylenia koła (1. Ujemny kąt pochylenia. 2. Pion. 3. Dodatni kąt pochylenia)
Precyzyjne ustawienie geometrii układu jest fundamentalne, aby wydłużyć żywotność opon i zapewnić stabilność pojazdu. Regularna kontrola geometrii kół jest zalecana nie tylko po wymianie opon, elementów układu kierowniczego czy zawieszenia. Kontrolę geometrii należy wykonać także w przypadku demontażu ramy pomocniczej podczas naprawy skrzyni biegów lub sprzęgła.
Należy też pamiętać, że geometria tylnych kół może wpłynąć również na stabilność kierowania pojazdem. Zdarza się, że pomimo prawidłowego ustawienia geometrii przednich kół pojazd nadal ściąga na jedną stronę lub dochodzi do nierównomiernego zużycia bieżnika opon. W takim przypadku, gdy pojazd ma nietypowe zużycie opon i problemy ze stabilnością, absolutnie konieczne jest sprawdzenie geometrii tylnych kół.
Autodata zawiera osobny moduł „Dane dotyczące ustawiania kół”, aby pomóc mechanikom w ustawianiu geometrii kół i w ten sposób zapewnić warsztatom dodatkowe źródło dochodów. Oprócz danych od producentów pojazdów moduł obejmuje również przewodnik z informacjami na takie tematy, jak kąt pochylenia koła, wysokość podwozia, ogumienie i pomiar geometrii.
Komentarze (1)