Wyposażenie warsztatu

Paliwa i oleje

ponad rok temu  06.05.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Aparatura wtryskowa silników Diesla

Stanowisko Probiercze EDX611D wyposażone w system Eragon do diagnostyki i nadawania nowych kodów po naprawie wtryskiwaczy CR firm: Bosch IMA/ISA, Delphi C2I/C3I, Denso QR, Siemens-VDO Continental.

Strona 2 z 2

Najlepiej zobrazuję to z praktyki warsztatowej na przykładzie pompy CP4 marki Bosch montowanej od kilu lat w autach osobowych grupy Audi/VW oraz BMW – taka prosta na pozór czynność, jaką jest wymiana filtra paliwa, może doprowadzić do całkowitego uszkodzenia pompy, jeżeli nie zachowamy procedur jakie określa producent przy wymianie. Niestety nie wszyscy producenci aparatury wtryskowej dopuszczają możliwość naprawy swoich układów, mam tu na myśli wtryskiwacze piezo-elektryczne. Po pierwsze brak dostępu do oryginalnych części zamiennych oraz brak technologii naprawy określonej przez producenta.

Na szczęście istnieją także niezależne warsztaty oraz producenci polscy oraz włoscy zamiennych podzespołów niedostępnych u autoryzowanych przedstawicieli. Niektórzy twierdzą, iż era Diesla dobiega końca, mają w tym pomóc auta napędzane elektrycznie. Moim zdaniem to stwierdzenie jest trochę na wyrost, ponieważ posiadanie takiego auta na dzień dzisiejszy przysparza więcej kłopotów, jak np. brak infrastruktury stacji ładujących, ładowanie w warunkach domowych trwa ok. 8 godzin. A poza tym, co będzie z innymi dziedzinami życia kiedy zabraknie Litu, który jest potrzebny do produkcji baterii ważącej kilkaset kilogramów w jednym aucie? Co będzie za 20-30 lat kiedy trzeba będzie złomować takie baterie? Co wtedy powiedzą zwolennicy ekologicznego życia?

Sebastian Mozer, Diesel Centrum-Polska sp. z o.o.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony