W ostatnim czasie firma ASCO udostępniła klientom swój najnowszy produkt, jakim jest aplikacja mobilna F24 Workshop, przeznaczona do obsługi warsztatu. Aplikacja ta jest w pełni zintegrowana z programem Firma2000 i obsługuje urządzenia mobilne (telefony komórkowe, tablety), działające zarówno na systemie operacyjnym Android, jak i iOS.
W serii krótkich artykułów zaprezentujemy możliwości aplikacji, które powinny do jej obsługi przekonać również te osoby, które twierdzą, że na obsługę jakiegokolwiek systemu mają zbyt mało czasu.
W pierwszej kolejności skupimy się kartotekach - odbiorców oraz pojazdów. Jeśli użytkownik posiada już swoją bazę klientów i pojazdów zintegrowaną z programem Firma2000, a klient w niej figuruje, możemy od razu przystąpić do wystawiania zlecenia naprawy. Jeśli danych klienta nie posiadamy jeszcze w bazie, przystępujemy do zakładania mu konta. Dodanie odbiorcy może odbyć się na trzy sposoby - ręcznie, poprzez pobranie danych udostępnionych w GUS lub poprzez zeskanowanie dowodu rejestracyjnego (wczytują się wtedy takie dane, jak nazwa, ulica, kod pocztowy, miasto, kraj, Regon). W tym miejscu można również wprowadzić adres e-mail oraz numer telefonu klienta, a następnie wykonać połączenie, wysłać wiadomość SMS lub e-mail bezpośrednio z poziomu aplikacji. W osobnej zakładce uzyskamy również wgląd we wszystkie pojazdy przypisane do danego odbiorcy.
Pojazd z kolei można dodać na dwa sposoby - ręcznie lub poprzez zeskanowanie dowodu rejestracyjnego. Wczytają się nam wtedy takie dane jak właściciel, numer rejestracyjny, marka, model, rok produkcji, numer VIN, moc silnika, data rejestracji pojazdu. W przypadku skanowania dowodu rejestracyjnego pojazdu będącego, np. przedmiotem leasingu, jako domyślne dane odbiorcy wczytają się dane firmy leasingowej. Szybko jednak możemy dopisać do pojazdu właściwego odbiorcę, niefigurującego jako jego właściciel w dowodzie rejestracyjnym. Możemy tego dokonać ręcznie, pobrać dane z GUS lub wybrać z kartoteki odbiorców, jeśli odbiorca jest już dopisany w bazie. W sytuacji dopisywania pojazdu ręcznie, w oknie “Typ pojazdu” po wpisaniu fragmentu nazwy pojazdu, np. Opel Astra, wyświetli się lista modeli pasujących do danej frazy, spośród których możemy wybrać ten odpowiedni. Automatycznie uzupełnią się takie dane jak rodzaj paliwa, moc silnika, numer/kod silnika. Z poziomu karty pojazdu mamy dostęp także do danych serwisowo-naprawczych HaynesPro oraz historii serwisowej (historia widoczna jest również na karcie odbiorcy), którym poświęcimy osobny wpis.
Dzięki rozpoznawaniu głosowemu możemy wyszukiwać zarówno odbiorców, jak i pojazdy podając imię, nazwisko, nazwę firmy, NIP czy numer rejestracyjny. Możemy również wprowadzać głosowe notatki.
W aplikacji wszystko odbywa się bardzo sprawnie, a sam dostęp do wszelkich potrzebnych informacji mamy dosłownie “pod ręką”. W kolejnym artykule przedstawimy sposoby wystawiania zleceń naprawy.
Więcej informacji TUTAJ.
Komentarze (0)