W nowoczesnych samochodach w tych samych modelach – zależnie od wersji – stosuje się często różne rodzaje przeniesienia napędu: stałe, rozłączne, napędy automatycznie dołączające druga oś w zależności od warunków jazdy i inne. Utrudnia to diagnoście określenie z jakim rodzajem napędu ma do czynienia.
- Zastosowane rozwiązania techniczne w liniach CERTUS gwarantują wysoką precyzję pomiaru oraz znacząco ułatwiają pracę diagnostów – przekonuje Grzegorz Legomiński, kierownik działu Certyfikacji i Wdrożeń w firmie WSOP. - Bez konieczności sprawdzania jaki rodzaj napędu posiada badane auto mogą od razu przeprowadzić badanie. Pracując z urządzeniami CERTUS nie trzeba obawiać się o uszkodzenie badanego pojazdu. Rolki hamulcowe automatycznie dostosują przebieg pomiaru do typu napędu, jaki posiada dany samochód.
[img_full]6841|6604[/img_full]
Po najechaniu kołami na urządzenie rolkowe, a przed rozpoczęciem właściwego badania urządzenie automatycznie rozpoznaje rodzaj napędu. To opatentowana, wysoce innowacyjna technologia. W następnej kolejności następuje pomiar dostosowany do rodzaju napędu. Automatyczne rozpoznanie 4x4 następuje w wyniku impulsu sił o przeciwnych zwrotach (w przypadku napędu stałego), bądź też na skutek narastania oporów toczenia w kierunku ruchu pojazdu (w przypadku napędu dołączanego automatycznie).
Pomiar dokonywany jest podczas obrotu rolek w przeciwnych kierunkach – prawe koło do tyłu, lewe do przodu. Następnie pomiar powtarzany jest w kierunku przeciwnym obrotu rolek. Do wyliczenia sił hamowania przyjmowane są wartości uzyskane z kół obracających się do przodu. Po osiągnięciu maksymalnej siły hamownia następuję wyłączenie napędu rolek. Zabezpiecza to opony pojazdu przed uszkodzeniem.
Komentarze (0)