Wyposażenie warsztatu

Wyposażenie warsztatu

ponad rok temu  27.10.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

GaraShield - wsparcie dla niezależnego warsztatu
Strona 1 z 2

W ostatnim czasie wobec niezależnych warsztatów stawia się coraz wyższe wymagania w zakresie standardów i profesjonalizmu obsługi. Z jednej strony wynika to z zaawansowanej technologii budowy pojazdów. Coraz więcej firm dostosowuje się do tego rozwoju korzystając ze wsparcia w postaci różnych konceptów warsztatowych dostępnych na rynku. Z drugiej strony wpływ mają na to zmiany w zachowaniu nabywców. Ludzie domagają się bardziej zrównoważonego rozwoju także w sektorze mobilności. Zwłaszcza wśród młodszych pokoleń znaczenie posiadania pojazdu gwałtownie spada na rzecz innych nowoczesnych rozwiązań w tym sektorze. Wiele firm wciąż nie docenia wpływu tego trendu na ich działalność usługową.

Aktualne trendy rynkowe i ich wpływ na działalność niezależnych warsztatów

Car-sharing, leasing prywatny i biznes flotowy to aktualne trendy, które w najbliższych latach nadal będą się rozwijać. Najczęściej, pojazdy wykorzystywane w ten sposób, są oddawane do autoryzowanych warsztatów. Jednak obsługa biznesu flotowego dla niezależnych warsztatów nie jest z definicji stracona. Menadżerowie flot stają się coraz bardziej świadomi ponoszonych kosztów i nie są chcą akceptować zbyt wysokich cen autoryzowanych stacji obsługi. Kryzys związany z pandemią koronawirusa dodatkowo wzmacnia ten trend. Jednakże sama cena nie jest czynnikiem decydującym przy dokonywaniu zmiany wybranego serwisu. Niezależne warsztaty muszą gwarantować wysokie standardy jakości pracy oraz zapewniać pełną satysfakcję klientom.Biznes flotowy coraz częściej idzie w parze z utratą osobistego kontaktu z klientami. Tymczasem dla warsztatu niezależnego osobista rekomendacja jest kluczem do prowadzenia działalności i pozyskiwania nowego klienta. Jednak dla uzyskania masy krytycznej oraz do dalszego rozwijania biznesu niezależne warsztaty muszą podjąć wysiłki również w obszarze obsługi flot. Tutaj istotne jest pokazanie klientom, że naprawa pojazdu przebiega w sposób transparentny, profesjonalny i z dbałością o najwyższą jakość.

Biznes flotowy coraz częściej idzie w parze z utratą osobistego kontaktu z klientami. Tymczasem dla warsztatu niezależnego osobista rekomendacja jest kluczem do prowadzenia działalności i pozyskiwania nowego klienta. Jednak dla uzyskania masy krytycznej oraz do dalszego rozwijania biznesu niezależne warsztaty muszą podjąć wysiłki również w obszarze obsługi flot. Tutaj istotne jest pokazanie klientom, że naprawa pojazdu przebiega w sposób transparentny, profesjonalny i z dbałością o najwyższą jakość.

Czy cyfryzacja warsztatu może być rozwiązaniem?

Największy potencjał rozwojowy tkwi w cyfryzacji. W dzisiejszym świecie praktycznie wszystko poddawane jest digitalizacji. Zasada ta odnosi się również do niezależnych warsztatów. Do tej pory większość systemów informatycznych dedykowanych do warsztatu sprawdzała się głównie w zarządzaniu czy administracji. W warunkach warsztatowych większość koncepcji cyfrowych okazywała się zbyt skomplikowana lub za bardzo zakłócała procesy robocze warsztatu, tym samym nie spotykała się z przychylnością ze strony mechaników.

TMD Friction udowadnia, że można to zmienić dzięki nowemu oprogramowaniu GaraShield, opracowanemu w warsztacie i dla warsztatów. Może być ono używane bezpośrednio przy pojeździe, cyfrowo wspiera poszczególne etapy pracy i jest intuicyjne w obsłudze:

  • Mechanik dostaje jasny opis zadania wraz ze wszystkimi niezbędnymi etapami pracy dla danego modelu pojazdu, niezależnie od tego, czy jest to przegląd czy naprawa,

  • GaraShield oferuje interaktywny interfejs użytkownika: poszczególne etapy przeglądu czy naprawy można potwierdzić za pomocą jednego kliknięcia, a uszkodzenie lub  zużycie konkretnych części można łatwo opisać oraz udokumentować za pomocą zdjęć,

  • GaraShield może być zintegrowane z istniejącymi rozwiązaniami IT, więc informacje o pojeździe i postępach pracy mogą być udostępniane wszystkim zaangażowanym stronom w czasie rzeczywistym - wewnętrznie, w celu np. pozyskania odpowiednich części zamiennych, monitorowania poszczególnych etapów prac; lub zewnętrznie, w celu stałego informowania klienta o statusie naprawy.

Praktyczne ukierunkowanie tego oprogramowania nie jest przypadkowe. Twórcą tego narzędzia jest brytyjski właściciel warsztatu David Poole, który dokładnie wie, jak wygląda codzienność w warsztacie. „To mechanik przy podnośniku decyduje, czy system jest dobry, czy nie. Jeśli proces obsługi i poręczność urządzenia go przekonają, to na pewno będzie korzystał z takiego rozwiązania” – mówi David Poole o swoich doświadczeniach.

GaraShield oferuje przede wszystkim możliwość znacznego usprawnienia procesów roboczych w warsztacie, ale zasięg działania wykracza znacznie dalej. Dzięki GaraShield niezależny warsztat dostaje w swoje ręce narzędzie, które czyni go konkurencyjnym w branży flotowej. Cyfrowy zapis przebiegu pracy rozpoczyna się w momencie pozostawienia auta pod okiem mechanika i otwiera przed wszystkimi nowe perspektywy:

  • klient ma możliwość śledzenia w przejrzysty sposób wszystkich kroków pracy mechanika,

  • warsztat ma szansę potwierdzić swoje kwalifikacje.

Oba czynniki są kluczowe dla menadżerów flot.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony