Wyposażenie warsztatu

Wyposażenie warsztatu

ponad rok temu  27.10.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

GaraShield - wsparcie dla niezależnego warsztatu
Strona 2 z 2

Przykłady zastosowania GaraShield

Przejrzystość w biznesie flotowym obejmuje dwa wymiary: koszty i czas. Ogólny stan pojazdu jest bezpośrednio związany z nakładami na serwisowanie. Dla osób zarządzających flotą ważne jest, czy w aucie są jakieś wcześniejsze szkody, a jeśli tak, to czy są one znane klientowi.  

Wpływ na czynniki kosztowe

Dzięki oprogramowaniu GaraShield, które może być zainstalowane na tablecie i komputerze, pracownik warsztatu może udokumentować za pomocą zdjęć stan całego pojazdu przed przystąpieniem do pracy. Operator floty natychmiast otrzymuje jasny obraz wszelkich wcześniejszych szkód. Dodatkowo jest to profesjonalny sposób na uniknięcie dyskusji na temat szkód, które potencjalnie mogły powstać w warsztacie, ponieważ klient nie był ich świadomy.

Wszelkie usterki techniczne mogą być również szczegółowo obfotografowane i opatrzone komentarzem. W ten sposób warsztat w prosty sposób buduje swoją wiarygodność, co może być szczególnie ważne przy potencjalnie kosztownych naprawach, a menadżer floty wie, że pojazd jest w dobrych rękach oraz ma jasną i przejrzystą informację. Za pomocą kilku kliknięć może również włączyć raport z naprawy i zdjęcia (np. uszkodzonej części) do własnej dokumentacji pojazdu.

Wpływ na czynniki czasowe

Funkcja raportowania pomaga również uzyskać kontrolę pod kątem czasowym. Szczególnie w przypadku floty oznacza to możliwość zaplanowania jej gotowości operacyjnej, ponieważ status naprawy jest zawsze widoczny w czasie rzeczywistym. W ten sposób unika się zaskakującego i kosztownego przekroczenia terminów.

System oferuje zarządzającemu flotą również możliwość indywidualnego określenia etapów roboczych, które muszą być uwzględnione zgodnie z jego standardami jakości lub polityką firmy. Mogą być one zapisane bezpośrednio w GaraShield i w razie potrzeby odpowiednio przetwarzane.

Oprócz procesów zewnętrznych, optymalizowane są również wewnętrzne procedury warsztatowe. Informacje o części do wymiany mogą być od razu udostępnione w systemie osobie odpowiedzialnej za zaopatrzenie, aby wymagane części zamienne mogły być jednoznacznie zidentyfikowane i bezzwłocznie zamówione.

Istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa etapy pracy, takie jak na przykład dokręcanie kół z odpowiednim momentem obrotowym, mogą być udokumentowane, aby jakość pracy była przejrzysta i możliwa do udowodnienia dla potrzeb klienta lub firmy ubezpieczeniowej.

„Te etapy procesu zdecydowanie zwiększają możliwości pozyskiwania klientów i wydajność” – mówi Clement de Valon, Wiceprezes Wykonawczy ds. Niezależnego Rynku Części Zamiennych w TMD Friction. „Dzięki przejrzystości, zlecenia są otrzymywane znacznie częściej, a klient jest pewien, że nie zapłaci za niepotrzebne i zawyżone koszty napraw” – kontynuuje de Valon. „GaraShield stwarza klasyczną sytuację korzystną dla wszystkich stron, z której czerpie również handel, ponieważ proces zamówień przebiega szybciej i bardziej klarownie, minimalizowane są długie czasy oczekiwania i kosztowne zwroty”.

Koszty nakładu i sprzedaż

GaraShield może być zintegrowane przez informatyka z istniejącym systemem IT warsztatu w ciągu około 2 godzin i obsługiwany zarówno z tabletu jak i komputera. Profile pracy mogą być dostęne za pomocą funkcji „przeciągnij i upuść” na każdym z tabletów i są natychmiast widoczne. Dalsze etapy obsługi oprogramowania są intuicyjne i z łatwością obsługiwane przez mechanika, tak więc nie są potrzebne kosztowne szkolenia personelu. Firma TMD Friction zdecydowała się na model „Pay-per-Use” („opłata za zużycie”) - aby znaleźć dla warsztatu najbardziej ekonomiczne rozwiązanie licencyjne - poza opłatą wstępną nie ma żadnych stałych kosztów dla warsztatu.

TMD Friction jest uznanym na całym świecie specjalistą w zakresie materiałów ciernych w produkcji na pierwszy montaż i na niezależnym rynku części zamiennych. Częścią polityki firmy jest dostarczanie nie tylko najwyższej jakości produktów, ale także najnowszego know-how, bezpośrednio lub poprzez wyspecjalizowanych dystrybutorów. Oprócz informacji technicznych, coraz większe znaczenie mają również narzędzia optymalizujące procesy. Rozszerzenie portfolio o oprogramowanie cyfrowe, takie jak GaraShield, jest naturalną konsekwencją tego podejścia.

„Pozostajemy przy tym wierni naszemu tradycyjnemu rynkowi” – mówi Clement de Valon i dalej wyjaśnia strategię: „Sprzedaż GaraShield odbywa się wyłącznie za pośrednictwem naszych wyspecjalizowanych partnerów. Żaden warsztat nie musi sam zgłębiać informatycznych tajników. Postrzegamy to jako kolejny ważny krok w ułatwieniu warsztatom dostępu do nowych możliwości cyfrowych”.

Więcej informacji o GaraShield na stronie: https://www.garashield.co.uk/

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony