Czy mechanik samochodowy powinien przejmować się opiniami w Internecie? Jeżeli uważasz że nie, bo i tak masz od lat stałych klientów, to lepiej to przeczytaj :) Bo dziś w Internecie ludzie robią wszystko, łącznie z dzieleniem się opiniami o produktach/usługach.
Gdzie szukać opinii w Internecie?
Opinie o swojej działalności możesz znaleźć w takich kanałach:
- profil firmy w Google,
- grupy w mediach społecznościowych,
- profile w mediach społecznościowych,
- komentarze w mediach społecznościowych,
- portale typu Dobry Mechanik - o ile masz tam konto.
Dodać można do tego grupy tematyczne w komunikatorach typu Discord, Viber, Telegram czy WhatsAPP, jednak w naszej branży nie jest to specjalnie popularne. O forach internetowych wspominać nie warto, w 2024 są raczej na wymarciu.
Opinie w Internecie - kula u nogi czy dobry sposób na reklamę?
Widzisz negatywne wypowiedzi o swoim warsztacie.
Odpisujesz w złości, bo przecież “narzekają”? Albo nie odpisujesz wcale?
Tak samo pozytywy. Nie reagujesz na nie, bo przecież wiesz, że tak ma być?
BŁĄD!
Przede wszystkim - odpisuj. ZAWSZE! Niezależnie od tego, czy:
- dostajesz ocenę w stylu “OK”,
- rekomendację w rodzaju “Pan mechanik uratował moją Lagunę 2.2 dCi przed złomowaniem, gdy inne warsztaty się poddały”.
Odpisuj! Wystarczy nawet krótkie “Dziękuję, życzę szerokości”. Ludzie pisząc w internecie oczekują interakcji - odpowiedzi z drugiej strony. Odpowiadając pokazujesz, że liczysz się z opiniami Klientów, a nie masz podejście “zapłacił to do widzenia”.
Niestety, jak to w życiu bywa, możesz spotkać się również z negatywami:
- “Chciał mnie naciągnąć na ponad 1000 zł, w innym warsztacie zrobili to samo za 200 zł”
- “Kasuje jak za zboże!”
- “Naprawiał skrzynię, przestało działać radio!”
Co robić w takich sytuacjach?
Przede wszystkim - odpowiedzieć! Opisać sytuację jak wyglądała - merytorycznie, bez emocji. Pamiętaj, że opinie czyta masę ludzi - w tym aktualni klienci Twojego warsztatu, jak również, być może przyszli klienci. Nie udawać że nic się nie stało - tylko rozwiązać problem!
Odpowiadając jednemu klientowi, tak naprawdę odpisujesz im wszystkim. Warto pokazać, że nie zostawiasz klienta z kłopotem, a przeciwnie - rozwiązujesz problem.
Warto zachęcić klienta do kontaktu bezpośredniego celem wyjaśnienia sytuacji. Czasem przecież musisz o coś dopytać, a czasami wytłumaczyć swoją perspektywę.
I jeszcze jedno - warto wyciągać wnioski ze zgłoszonych problemów! Nikt nie jest idealny, każdy popełnia błędy!
Po co o tym piszemy?
Bo właśnie dzięki temu, że jesteśmy obecni na różnych kanałach z opiniami, możemy być blisko Was. Użytkowników sprzętów REDATS. Stale ulepszać je, słuchając uwag i opinii. To dla Klientów i wspólnie z nimi tworzymy media społecznościowe REDATS.
To dzięki opiniom wiemy, że REDATS jest po prostu SPRAWDZONY W DZIAŁANIU!
Opiniom, które ludzie/użytkownicy sprzętu REDATS zostawiają w Internecie z własnej woli, dzieląc się swoimi doświadczeniami i wrażeniami z eksploatacji.
Żeby jednak nie było tak różowo - nie zawsze jest idealnie! Negatywy się zdarzają. Tylko że to też istotne źródło informacji - gdy wiesz, co robisz źle i jak to widzą Twoi Klienci, możesz działać po prostu lepiej!
źródło: Redats
Komentarze (0)