Wyposażenie warsztatu

Wyposażenie warsztatu

ponad rok temu  28.06.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Ubytki czynnika chłodniczego są naturalnym i nieuniknionym procesem w każdym układzie klimatyzacji. W pełni sprawny i napełniony układ w czasie rocznej eksploatacji może tracić od 10 do 15 proc. czynnika. Powodem tego są mikroskopijne nieszczelności w układzie oraz porowatość elementów, głównie przewodów gumowych. Częstym błędem jest, że kierowcy przestają użytkować klimatyzację po sezonie letnim i są zaskoczeni, że klimatyzacja nie działa w następnym sezonie. Jednym z głównych powodów jest brak smarowania układu klimatyzacji, a co za tym idzie zatarcie sprężarki – najdroższego elementu układu. Specjalny olej dodawany w czasie napełnienia klimatyzacji czynnikiem chłodniczym nie jest „pompowany” przez sprężarkę i w konsekwencji nie następuje smarowanie układu. Włączając przycisk AC na 5-10 minut w samochodzie w okresie jesiennym, nie tylko przedłużamy żywotność naszej sprężarki i całego układu, ale również szybko usuniemy parę z szyb w wilgotne dni.

[img_full]7282|7933[/img_full]

Metoda wykrywania nieszczelności z zastosowaniem lampy UV jest bardzo znana mechanikom zajmującym się naprawom klimatyzacji samochodowej, stosowana najczęściej i dająca najlepszy efekt. Wystarczy dodać niewielką ilość tzw. kontrastu do układu klimatyzacji, aby w szybki sposób przekonać się, który element klimatyzacji będzie podlegał naprawię bądź wymianie. Miejsca wycieku czynnika wraz z kontrastem są widoczne po założeniu specjalnych okularów dołączonych do zestawu w postaci jasnożółtych plam. Producent gwarantuje 100% wodoodporności urządzenia oraz długie użytkowanie sięgające do 60 godzin. Lampa zasilana jest jedynie trzema bateriami typu AA załączonymi do zestawu.


Numer katalogowy tego urządzenia to 3756-Laser. Więcej informacji można uzyskać w J.R Motor Services G.B. – tel. (58) 661 25 87.

GALERIA ZDJĘĆ

Lampa UV LED
Lampa UV LED

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony