Wyposażenie warsztatu

Wydarzenia

ponad rok temu  21.09.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowość. Urządzenie do regulacji świateł TEXA eLight [AUTOMECHANIKA]

fot. Piotr Łukaszewicz

Na targach Automechanika we Frankfurcie TEXA zaprezentowała nowe urządzenie do regulacji świateł. Układy optyczne instalowane w nowoczesnych samochodach są coraz bardziej wyrafinowane i zintegrowane z innymi podzespołami elektronicznymi, takimi jak radary, kamery i układ kierowniczy. W krótkim czasie reflektor zamienił się z elementu mechanicznego na elektroniczny.

eLight jest pierwszym przyrządem w tej kategorii, który został zintegrowany z elektronicznym system diagnostycznym. Oferuje on zatem mechanikowi możliwość obsługi zespołów optycznych bez naprzemiennego przełączania urządzenia do regulacji świateł i narzędzia diagnostycznego, oszczędzając do 50% czasu potrzebnego do wykonania operacji.

Jest on proponowany w wariantach ONE i ONE D, które oferują taką samą charakterystykę sprzętową, ale pierwszy z nich wykorzystuje komunikację z zewnętrznymi jednostkami wyświetlającymi AXONE NEMO i AXONE 5, potrzebnymi do wykonania operacji związanych z kalibracją reflektorów, natomiast druga opcja wyposażona jest dodatkowo w kolorowy wyświetlacz dotykowy TFT 7”, którym operator posługuje się, aby wybrać i aktywować poszczególne komponenty układu optycznego.

Obsługa przyrządu jest prosta: wystarczy wpiąć do gniazda OBD pojazdu zminiaturyzowany interfejs diagnostyczny Navigator NANO S, który komunikuje się poprzez Bluetooth z testerem eLight, identyfikując model pojazdu i wskazując procedury konieczne do wykonania. Jeśli wystąpi konieczność korekty ustawienia reflektora, zintegrowana diagnostyka pomaga ustawić jednostki sterujące w trybie "regulacja".

Za pomocą eLight można wykonać wszystkie kontrole i regulacje systemów reflektorów w nowoczesnych samochodach, które wykorzystują stale ewoluującą technologię. Jest mobilny i lekki dzięki aluminiowej budowie kolumny. Jest wyposażony w soczewkę Fresnela, charakteryzującą się znacznymi wymiarami w porównaniu do konkurencji (340x200 mm), aby podążać za przewidywaną ewolucją stylistyki samochodów w kierunku jeszcze większych rozmiarów reflektorów.

eLight posiada kamerę CMOS i wizjer laserowy, które gwarantują wysoką precyzję fotometryczną, zgodnie z najbardziej rygorystycznymi zaleceniami producentów, które wymagają na przykład dokładności odczytu +/- 0.1% w osi pionowej i +/- 0,2% w osi poziomej. Ponadto, dzięki zasobom diagnostycznym, możliwe jest analizowanie dodatkowych struktór najbardziej zaawansowanych systemów oświetleniowych, takich jak AFS (Adaptive Front Lighting) lub GFHB (Glare Free High Beam). Kolejną bardzo użyteczną funkcją jest drukowanie raportów serwisowych, na zintegrowanej drukarce termicznej, dostarczając klientom potwierdzenia prac wykonanych na ich pojazdach.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony