Wyposażenie warsztatu

Wyposażenie warsztatu

ponad rok temu  25.04.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Podnosimy częściej, bo podnośników więcej!

Zestaw ramion unoszących do podnośników 2.35 HD Flex, HD Pro, Premium to propozycja Consul Werkstattausrüstung GmbH. Przesunięty punkt podparcia pozwala na łatwy montaż lub demontaż akumulatorów trakcyjnych pod pojazdem

Strona 2 z 2

Czy nowoczesne warsztaty już „podnoszą elektromobilność”?
To oczywiście pytanie, czy już dziś warto zmodernizować posiadane podnośniki i dostosować je do swoistych potrzeb pojazdów z akumulatorami trakcyjnymi. Pytanie na czasie, mając na uwadze, że VW ogłosił dużą ofensywę w zakresie e-mobilności, a inne marki planują pójść w tym samym kierunku. Czy duży wzrost udziału takich w parku pojazdów w nadchodzących latach powoduje wprowadzenie nowych wymagań w stosunku do podnośników?
– Największą zmianą w porównaniu do pojazdów „konwencjonalnych” są akumulatory tych nowych pojazdów. Nie tylko z technicznego punktu widzenia, ale także jeśli chodzi o ich dostępność w samochodzie – przybliża wyzwanie czekające warsztaty Rafał Markiewicz, Best Products Sp. z o.o. – Wiąże się to z koniecznością dostosowania podnośników warsztatowych specjalnie zaprojektowanych do tego lub doposażanie już istniejących. Consul Werkstattausrüstung GmbH jak zwykle trzyma rękę na pulsie i oferuje konkretne rozwiązania tego nowego wyzwania. Specjaliści z Halver oferują na przykład zestaw ramion unoszących do podnośników 2.35 HD Flex, HD Pro, Premium. Ten specjalny projekt podnośnika 3,5 t został opracowany do podnoszenia różnych pojazdów – od mikrocarów do SUV-ów. Przesunięta geometria ramienia obrotowego pozwala na łatwy montaż lub demontaż akumulatorów pod pojazdem. Oczywiście ten podnośnik w połączeniu z zestawem ramion podnoszących nadaje się również do obsługi pojazdów z konwencjonalnym napędem czy np. sportowych.
Kolejną nowością firmy Consul jest zestaw ramion unoszących 2.35 Double System Chassis, które mogą być domówione do każdego podnośnika z serii 2.45. Podnośnik przeznaczony jest do małych pojazdów, aż po wysokiej klasy limuzyny, takie jak klasa S lub BMW serii 7. Nieocenioną zaletą ma być to, że ten sam podnośnik może być używany ze „zwykłymi” ramionami oraz z systemem unoszenia za koła.
– Tworzy to dwa obszary zastosowania w tej samej przestrzeni roboczej, a warsztat nie jest zmuszony do poszukiwania dodatkowego miejsca do obsługi pojazdów elektrycznych. System unoszenia za koła jest wymagany, aby uzyskać swobodny dostęp do akumulatora, który zwykle znajduje się pod pojazdem. Jednak w przypadku standardowych prac, takich jak wymiana opon, naprawa zawieszenia czy układów wydechowych, wymagany jest podnośnik ze standardowymi ramionami obrotowymi – wyjaśnia reprezentant poznańskiej firmy Best Products Sp. z o.o., która jest dystrybutorem marki Consul w Polsce.
Wymagania podane w odniesieniu do warunków konstrukcyjnych e-samochodów, poszczególnych punktów unoszenia i połączenia tego w jednym podnośniku stanowiły wyzwanie dla projektujących dźwigniki. Specjalista od techniki podnoszenia, Consul Werkstattausrüstung GmbH, ogłosił, że ma optymalne rozwiązanie. Podwójny system 2.35, który łączy oba wymagania, to idealne rozszerzenie dla dwukolumnowych podnośników Consul 2.45 Premium, Consul 2.45 HD FLEX i Consul 2.45 HD- 
-Pro. Nieocenioną korzyścią ma być właśnie stosowanie tego samego podnośnika z ramionami obrotowymi wraz z systemem chwytania kół.
A skoro o pracach z pojazdami elektrycznymi mowa. Okazuje się, że tradycyjne podejście nie wytrzymuje już próby czasu – mowa o problemach, jakie dotykają warsztaty serwisujące pojazdy marki Tesla.
– Zgodnie ze specyfikacją producenta nie powinny one być unoszone za pomocą podnośników wyposażonych w standardowe podstawki unoszące. Firma Consul wprowadziła do oferty zestaw adapterów (nr art. 705731) przeznaczonych właśnie do unoszenia samochodów tej marki – informuje nasz rozmówca.
Wspomniane adaptery można zastosować w dowolnych podnośnikach dwukolumnowych o podstawkach unoszących o średnicy do 130 mm. Zestaw zawiera 4 adaptery.
Doskonałym uzupełnieniem podnośnika unoszącego samochód elektryczny jest propozycja mobilnego stołu podnoszącego Consul Z8805, z różnorodnymi opcjami ruchu dla szerokiego spektrum zastosowań (np. demontażu zespołów napędowych). W pierwszym rzędzie jednak dla komfortu prac podczas demontowania akumulatorów w pojazdach elektrycznych lub hybrydowych. To urządzenie o udźwigu do 1200 kg bez trudu poradzi sobie z takim kilkusetkilogramowym ciężarem. Taki stół można wyposażyć w ramę adaptera umożliwiającą obsługę e-akumulatorów.

Artykuł pochodzi z archiiwum Nowoczesnego Warsztatu

Rafał Dobrowolski
Fot. materiały firm: 

PHU Szczepan Kompleksowe Wyposażenie Warsztatów i Wulkanizacji, 
Unimetal Sp. z o.o., 
Coframa Sp. z o.o., 
Best Products Sp. z o.o.

GALERIA ZDJĘĆ

Zestaw ramion unoszących do podnośników 2.35 HD Flex, HD Pro, Premium to propozycja Consul Werkstattausrüstung GmbH. Przesunięty punkt podparcia pozwala na łatwy montaż lub demontaż akumulatorów trakcyjnych pod pojazdem
Od mikrocarów, przez SUV-y, po ciężkie pojazdy dostawcze – rośnie presja, by podnośnik był jak najbardziej wszechstronny. REDATS L-230 – w porównaniu z flagowym modelem L-220 – gwarantuje szerszy zakres obsługi pojazdów różnej wielkości
Zabudowany w platformie nożycowy podnośnik podprogowy nowej serii SF6000N to wybór platformy o wymiarach 4600 x 615 mm oraz 5500 x 650 mm i spośród 3 nośności (udźwig 4200 kg, 5000 kg i 6000 kg) urządzenia dedykowanego SKP
Nortec Pro PD3001D i PN3000C. Ten pierwszy jest mobilny, urządzenie o masie 550 kg to także zestaw do przemieszczania podnośnika
Nortec Pro PD3001D i PN3000C. Ten pierwszy jest mobilny, urządzenie o masie 550 kg to także zestaw do przemieszczania podnośnika

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony