ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Wyposażenie warsztatu

Wyposażenie warsztatu

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator   

Serwis Klimatyzacji – premiera nowego urządzenia
Innowacyjność to najczęściej przewijające się hasło premierowej prezentacji urządzenia o nazwie Behr Eco Pro 3001. Nowej generacji stacja do serwisowania układów klimatyzacji samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów jest dziełem zespołu polskich konstruktorów.

6893 W krakowskiej siedzibie firmy spotkali się głównie serwisanci klimatyzacji. left Behr Service Polska Sp. z o.o. swą działalność rozpoczęła w marcu 2007 roku. Przedstawiciel marki Behr na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej zaopatruje producentów samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów i pojazdów specjalnych w części układu chłodzenia silnika oraz klimatyzacji. Polska spółka należy do koncernu Behr GmbH & Co. KG, który globalnie zatrudnia ok. 19 tys. osób, posiada 17 siedzib, 30 zakładów produkcyjnych i 13 spółek joint venture.18 marca w krakowskiej siedzibie firmy odbyła się konferencja poświęcona prezentacji Behr Eco Pro 3001, urządzenia nowej generacji do serwisowania układów klimatyzacji samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów.


Na konferencji właściciele warsztatów, serwisów i salonów samochodowych dowiedzieli się o innowacyjnych technologiach konstrukcji oraz zaletach związanych z funkcjonalnością nowego urządzenia. Innowacyjnie wygląda już sam system wpinania zasobników. Szybki system „click” eliminuje przestoje podczas pracy warsztatowej. Zgrabna obudowa przyciąga wzrok ergonomicznie zaprojektowaną stacją parkingową na przewody przyłączeniowe 230 V. Konstruktorzy wyeliminowali jakiekolwiek wystające elementy – tu przewody zwijamy w sprytnie wyciętym fragmencie ścianki bocznej. Okazale wygląda też sam panel sterujący.

- Wyświetlacz to efekt wielomiesięcznych poszukiwań optymalnego rozwiązania, tak by nawet w słoneczne dni odczyt nie budził wątpliwości obsługującego stację – chwalił produkt, efekt dwuletnich prac młodego zespołu krakowskich inżynierów, Bogdan Szymanowski, dyrektor handlowy Behr Service Polska Sp. z o.o. - Dołożyliśmy wiele starań, by w pełni zautomatyzować procedurę obsługi, choć oczywiście w standardzie możliwy jest wybór trybu pracy manualnej. To daje nam szerokie spektrum obsługi: i dla początkujących mechaników, i dla tych, którzy poszukują najbardziej zaawansowanych funkcji serwisowych urządzeń klimatyzacyjnych.


Warto zwrócić uwagę, że w trybie ręcznym możliwe jest wykonanie przez użytkownika dowolnego elementu procesu diagnostyki i konserwacji instalacji klimatyzacyjnej w sposób umożliwiający dowolną modyfikację parametrów pracy urządzenia. Na tle konkurencyjnych urządzeń Behr 3001 wyróżnia się przyjaznym środowiskiem pracy (oprogramowanie oparte jest na systemie WINDOWS). W praktyce warsztatowej przydatna okaże się na pewno funkcja wyszukiwania i archiwizowania danych o pojeździe klienta, np. po numerze VIN. Korzystając z dużego ekranu, użytkownik może wprowadzić do bazy danych typów pojazdów każde dane nowego pojazdu, włącznie z cechami jego instalacji klimatyzacyjnej (ilościami czynnika chłodniczego oraz nowego oleju dodawanego do instalacji). Przyjazny interfejs umożliwia też kreowanie dowolnych baz danych o klientach, partnerach biznesowych i ich samochodach. Czytelny ekran z menu w języku polskim (25-30 znaków w linii, i 5-6 linii na wyświetlaczu) umożliwia wybór spośród rozlicznych języków komunikacji (jest np. rosyjski, grecki... a nawet chiński). Wyraźnie też poprawiono dokładność napełniania i odzysku czynnika, zgodnie z wymaganiami surowej normy SAE 2788. Tryb płukania pozwala na przeprowadzenie procesu oczyszczenia układu klimatyzacji za pomocą czynnika chłodniczego R134a i usunięcie z układu zanieczyszczeń stałych oraz innych szkodliwych substancji powstałych wyniku np. uszkodzenia (zatarcia) kompresora. W trakcie trybu płukania wykonywane są sekwencyjnie operacje: odzysku czynnika, testu niskiego ciśnienia, wykonanie próżni, testu próżni i napełniania czynnikiem chłodniczym. Dodatkowo, po pierwszym i ostatnim cyklu wykonywany jest odzysk oleju.

6897 System „click” to jedno z rozwiązań ograniczających przestoje w warsztacie. right Przebieg każdego procesu jest aktualizowany w sposób ciągły (on-line) na wyświetlaczu. Za pomocą ekranów statusowych użytkownik może też na bieżąco i w każdej chwili kontrolować stan maszyny, ilości czynnika chłodniczego, olejów i czynnika UV oraz stan filtrów odwadniaczy i pompy próżniowej (godziny pracy). Na pierwszym ekranie statusowym użytkownik otrzymuje informacje o ilości czynnika R134a, czynnika UV i olejów znajdujących się w urządzeniu oraz wartości temperatury odczytanej z czujnika ruchomego. Urządzenie samo poinformuje też użytkownika o konieczności wymiany filtra czy konieczności wymiany oleju w pompie próżniowej. Sterowanie Behr Eco Pro 3001 oparte jest o wykorzystanie złożonego układu mikroprocesorowego nadzorującego sygnały z czujników ciśnienia, wakuostatów oraz czterech wag elektronicznych, umożliwiających przeprowadzanie pomiarów ilości odessanego z układu oleju, a następnie wprowadzanego do układu czynnika chłodniczego, ilości świeżego oleju oraz czynnika kontrastowego UV (dodatku umożliwiającego lokalizację nieszczelności). Mocną stroną stacji serwisowej jest ponadstandardowej wydajności pompa próżniowa – 170 litrów/min.

6900 Prace nad Behr Eco Pro 3001 trwały 2 lata. left - Pracując na Behr Eco Pro 3001 możemy zaoszczędzić nasz czas i pieniądze oraz osiągać wyższą efektywność pracy – dzielił się swym doświadczeniem Michał Grapow, specjalista z zakresu serwisowania układów chłodzenia, ogrzewania oraz klimatyzacji w samochodach, który miał już okazję sprawdzać w praktyce warsztatowej debiutujące na rynku urządzenie. - Jestem pewien, że wielu z nas ucieszą nowe rozwiązania technologiczne zastosowane w urządzeniu, np. możliwość obsługi bardzo dużych układów klimatyzacji bez procedury przerywania i dopełniania butli z czynnikiem chłodniczym podczas procesu serwisowania – ta ma pojemność 27,4 kg brutto. Na pewno też docenimy przedłużenie żywotności filtra ze 100 do 150 roboczogodzin i wysoką skuteczność odzysku oleju dzięki unikatowej konstrukcji separatora oleju. Cenę nowego urządzenia skalkulowano na poziomie 12 900 złotych netto. Licznie przybyli goście mogli przetestować urządzenie w rzeczywistości warsztatowej na pojazdach marki Mercedes-Benz. Partnerami imprezy byli m.in.: HSK Auto Sp. z o.o., Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Kraków. Do dyspozycji zainteresowanych oddano różne modele samochodów: osobowy-najnowszy model klasy E kombi, dostawczy-Vito 115 Univan oraz ciągnik siodłowy-Actros 1844LS/.
- Ciekawostką będzie na pewno pomocna instrukcja „szybki start”, dedykowana dla użytkowników wcześniejszych urządzeń frimy Behr. Ponadto zamiast lektury wielostronicowej książki obsługi, wystarczy obejrzeć...film instruktażowy i praktycznie tego samego dnia od zakupu urządzenia rozpocząć pracę! – zachęcał potencjalnych nabywców B. Szymanowski.

Imprezę wzbogaciły wystąpienia prelegentów, którzy poruszyli istotne dla branży warsztatowej tematy. I tak np. pracownicy naukowi Centralnego Ośrodka Chłodnictwa w Krakowie omówili zagadnienia związane z modernizowaniem i napełnianiem systemów klimatyzacji w odniesieniu do najnowszych norm unijnych. Z kolei specjaliści z firmy BNB & Partners Strategie Inwestycyjne przybliżyli możliwości pozyskiwania funduszy unijnych z myślą o inwestycjach branży warsztatowej.

Rafał Dobrowolski

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Cezar 1 3 miesiące temu Gdy nastąpiły problemy z tym urządzeniem nikt nie potrafił naprawić mam 6 miesięczna maszynę ,która nie działa
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony