Wyposażenie warsztatu

Wyposażenie warsztatu

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Szybkość i perfekcja

Linie montażowe firmy Hofmann

Sezonowy okres wymiany ogumienia letniego na zimowe i odwrotnie to czas, na który czekają serwisy z nadzieją na zrekompensowanie sobie chudych dni.

W tym okresie sprawność urządzeń to podstawowy warunek osiągnięcia celu. Przezorne serwisy wykorzystują czas oczekiwania na hossę na przeglądy i remonty maszyn oraz na ewentualne inwestycje związane z modernizacja sprzętu. Co zrobić, aby w tym gorącym okresie obsłużyć wszystkich klientów, którzy odwiedzili nasz warsztat? Odpowiedź w zasadzie jest prosta: należy mieć odpowiednio dużo stanowisk, sprawne urządzenia, profesjonalny i szybki personel oraz wystarczający zapas materiałów technologicznych i opon, a dobra organizacja pracy i logiczne wykorzystanie sprzętu wyczerpują odpowiedź na postawione pytanie. Czy można jeszcze coś tutaj poprawić? Tak, można zastanowić się nad zakupem linii serwisowej do montażu i demontażu opon w systemie potokowym. Taką linię przedstawioną na zdjęciu 1. proponuje firma HOFMANN.

Fot. 1. Linia Ecomont System firmy Hofmann.

Fot. 2. Wyważarka Geodyna 6800p.

Linia montażowa to perfekcyjna kombinacja – ergonomiczna, ekonomiczna i szybka w działaniu. Linia może być budowana poprzez modułowe wyposażenie w różne maszyny według życzeń klienta lub w kompletacji fabrycznej. Przenośnik przy odpowiedniej długości transportuje koła bezpośrednio od pojazdu, włączając je do obiegu linii montażowej i po ich wyważeniu z powrotem do pojazdu.

W skład linii w konfiguracji fabrycznej wchodzą niżej wymienione urządzenia:
Wyważarka Geodyna 6800p
- VPM – wirtualny pomiar płaszczyzn korekcyjnych.
- 3D SAPE – automatyczne wprowadzanie wszystkich parametrów koła.
- Ramię pomiarowe „geodata” do wprowadzania wszystkich parametrów koła.
- Auto-Stop System po osiągnięciu położenia korekcyjnego.
- Automatyczne ustawienie koła w obu płaszczyznach korekcyjnych w pozycji “godzina 12.”
- HSP – tryb umieszczania dzielonego ciężarka za szprychami.
- 6 trybów wyważania, 5 dla kół aluminiowych.
- Program wyważania dla kół typu PAX.
- Wersja “p” z elektromechanicznie sterowanym zaciskiem koła.
- Zewnętrzne ramię pomiarowe z uchwytem ciężarków.
- Układ oświetlenia wewnętrznej powierzchni felgi i lusterko.
- Zakres szerokości badanej felgi: 3-20".
- Zakres średnic badanej felgi: 8-25".
- Maksymalna średnica całkowita koła: 950 mm.
- Maksymalna szerokość całkowita koła: 530 mm.
- Maksymalny ciężar koła: 70 kg.
- Wymiary urządzenia: 1370x11280x1190 mm.

Podnośnik do kół – Ecolift Combi
- Ułatwia podnoszenie koła na wysokość wału wyważarki.
- Bezproblemowe centrowanie koła na wale.
- Maksymalny ciężar koła: 90 kg.
- Maksymalna szerokość koła: 550 mm.
- Maksymalna średnica koła: 1000 mm.

Urządzenie do pompowania – Ecofill Professional
- Klatka metalowa (osłona do pompowania powyżej 3,5 bara).
- Zbiornik powietrza zasilający inflator.
- Ciśnienie zasilania i ciśnienie w oponie nastawiane niezależnie od siebie.
- Ciśnienie zasilania: 3,5 bar do 7 bar w “klatce”.
- Programy pompowania indywidualnie ustawiane przez użytkownika i wskazywane na dużych wyświetlaczach LCD.
- Napełnianie koła sterowane komputerowo.
- Automatyczna informacja, jeżeli koło jest napełniane dodatkowo za pomocą “omega-jet” (blokowanie wypływu powietrza – inflator 12”-20”).
- Maksymalna średnica ogumionego koła: 1000 mm, maksymalna szerokość: 320 mm.
- Maksymalne ciśnienie pompowania: 3,5 bar (powyżej tylko z zastosowaniem osłony).
Urządzenie do montażu i demontażu – Monty 3300 racing.
- Możliwość mocowania felg z zewnątrz i od wewnątrz o średnicy: od zewnątrz: 10”-24”; od wewnątrz: 12”-22”.
- Maksymalny zakres szerokości felgi: 3”-14”.
- Maksymalna średnica koła: 1000 mm.
- Pneumatyczny napęd do odparzania opony od felgi po stronie prawej.
- Maksymalna szerokość otwarcia łyżki odparzającej: 40-340 mm.
- Ciśnienie sprężonego powietrza: 8-10 bar.
- Ramię montażowe odchylane do tyłu (pneumatycznie) po naciśnięciu pedału; powrót ramienia do położenia roboczego – pneumatyczny.
- Podłączenie elektryczne 3PE / 400V 50/60 Hz.
- Ciężar własny: 220 kg.
- Prędkość obrotowa stołu wersja 2 speed 7/14 obr./min.

Samodzielne urządzenie do odparzania opon – Ecomat
- Siłownik o dużej sile odparzania.
- Gumowany stół.
- Zasilanie pneumatyczne.

Fot. 3. Urządzenie do pompowania - Ecofill

Fot. 4. Montażownica Monty 3300 racing.

Szybkość montażu i demontażu opon wymaga również w niektórych sytuacjach stosowania specjalnego oprzyrządowania. Do opon niskoprofilowych, twardych oraz opon o nowej konstrukcji wewnętrznej, jak np. PAX, RFT, CSR, EMT bardzo pomocna jest przystawka Easymont pro, wspomagana dodatkowym ściskiem śrubowym. Felgi o specjalnych kształtach tarczy, której płaszczyzna wystaje poza płaszczyznę osadzenia stopki opony, np.: Ford Fiesta/Mondeo, Volkswagen Touareg/Touran/T5/Golf, Porsche Cayenne wymagają stosowania specjalnych stopek, które firma Hofmann proponuje razem z systemem szybkiej wymiany. W pogoni za liczbą “przerobionych” kół nie można zapominać o ochronie felg, szczególnie tych wykonanych ze stopów lekkich. Na rynku jest dostępna szeroka oferta różnych osłon tworzywowych. Firma Hofmann proponuje nowość specjalne nakładki na krawędź felgi. Wszyscy staramy sie pozyskać klienta i związać go z firmą na długie lata. Dobrym sposobem na osiągnięcie tego celu jest z pewnością napełnienie ogumienia azotem w końcowej fazie wymiany (najlepiej w cenie usługi standardowej). Klient poinformowany o przewadze azotu nad powietrzem wróci po sezonie, aby ponownie skorzystać z tej usługi.Oczywiście linia montażowa Ecomont System nie obejmuje wszystkich urządzeń, które powinny być w serwisie ogumienia. Każdy, kto ma do czynienia z kołami, wie, że przylegający do nich pył i brud rozprzestrzenia się w całym warsztacie. Ścierne cząsteczki piasku odkładają się również na elementach ruchomych maszyn powodując ich przyspieszone zużycie. Kultura obsługi ogumienia zaczyna się od czystego koła. Czyste koło to nie tylko efekt optyczny, ale przede wszystkim ochrona zdrowia pracowników serwisu i klientów, którzy są narażeni na wdychanie kurzu i cząstek stałych pochodzących z zanieczyszczenia kół piaskiem, błotem i pyłem hamulcowym. Dlatego na początku procesu serwisowania ogumienia powinna się znaleźć myjka do kół, np. firmy DRESTER.

Ryszard Kłos
klos@bestprod.com.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony