Fot. Piotr Łukaszewicz
Na warsztat - i to dosłownie - wzięliśmy jedną z najnowszych lamp warsztatowych Philips. Model CBH52 to ledowa, aluminiowa lamp, mocowana na masce silnika. Jej zasięg ramion to 2,08 metra, co pozwala na montaż zarówno na samochodach osobowych, jak i ciężarówkach.
Tym, co przykuwa uwagę w tej lampie, jest jej bardzo duża elastyczność. Wbrew temu, że jest dość duża i zamontowana na masce, możemy ją skierować w dowolnym kierunku. Lampa jest obracana o 360 stopni, można ją przesuwać dowolnie wzdłuż maski. Oczywiście można ją też montować na dowolnej wysokości, co oczywiście będzie miało przełożenie na rozmiar i siłę oświetlenia. Ta łatwość zmian jest tym, na co największą uwagę zwracali mechanicy, z którymi rozmawialiśmy.
Lampę mocujemy na masce bez obaw o lakier, bo dość szerokie zaczepy ramion są pokryte miękką gumą. Lampa jest lekka, ale jednocześnie sprawa wrażenie bardzo stabilnej. Producent podkreśla, że jest odporna na pyły czy kurze, czego w warsztacie nie brakuje.
Jakość oświetlenia? Tu chyba zdjęcia mówią wszystko. Podamy za chwilę parametry techniczne, ale najważniejsze jest to, że mamy tu do czynienia z jasnym, przyjaznym dla oka światłem. Biała barwa światła sprawia, że nawet wielogodzinna praca w takich warunkach nie męczy wzroku. Za sprawność oświetlenia odpowiadają 32 diody ledowe LUXEON LED. Do wyboru mamy trzy tryby, 500-900-1200 lumenów. Lampa jest zasilana akumulatorem litowo-jonowym, o pojemności 5200 mAh i mocy 10 W, co w najsłabszym trybie pozwoli na pracę do 5 godzin, a w najmocniejszym do 3. Ale jest też możliwość pracy pod zasilaniem stałym, i przy tego typu sztywno zamontowanej lampie wydaje się nam to najlepszym rozwiązaniem, tym bardziej, że pełne naładowanie baterii trwa ponad 3 godziny.
- 32 wysokiej jakości diody LUXEON LED
- Dwa tryby: przewodowy i bezprzewodowy
- Promień wiązki 1200 lm o zakresie 120°
- Rozciąga się do 2,08 metra
- Pojemność baterii/akumulatora: 5200 mAh. Moc: 10 W. Napięcie: 3,6 (akumulator) V
- Czas działania akumulatora (tryb ekologiczny): do 4 godz. / 900 lm i 5 godz. / 500 lm
- Czas działania akumulatora (tryb wzmocniony): do 3 godz. / 1200 lm
- Rodzaj baterii/akumulatora: akumulator litowo-jonowy
- Typ przewodu ładowarki: przewód i adapter
- Rodzaj wtyczki: wyjście 8,4 V 2 A.
- Czas ładowania akumulatora: 3,2 godzin
- Źródło zasilania: 3,6 V, 5200 mAh
Takich lamp używa m.in. ekipa Gosi Rdest oraz mechanicy teamu HT Rally Raid Husqvarna Racing podczas trwającego Rajdu Dakar!
Lampy warsztatowe Philips w warsztacie Gosi Rdest
Philips rozjaśnia trasę 43. Rajdu Dakar
Komentarze (0)