Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

‘CARS 21’

‘CARS 21’ zagraża konsumenckiej wolności wyboru na rynku części zamiennych i napraw oraz w sektorze serwisu

FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Dystrybutorów Motoryzacyjnych działających na rynku części zamiennych nie została dopuszczona do rozmów podczas prac nad dokumentem CARS 21
FIGIEFA podtrzymuje swoje stanowisko stwierdzające, że jeśli zagadnienie wolnej konkurencji nie zostanie potraktowane priorytetowo podczas dyskusji związanych z CARS 21, to konsumenci będą grupą, która straci na tym najwięcej. Do dzisiaj niezależni przedsiębiorcy motoryzacyjni, działający na rynku części zamiennych, tacy jak członkowie FIGIEFA, nie otrzymali równej możliwości wyrażenia swoich poglądów na temat planowanych regulacji, odmówiono im także bezpośredniej reprezentacji oraz demokratycznego zaangażowania w trwających pracach nad CARS 21. Zakres dyskusji powinien obejmować cały sektor pojazdów silnikowych, włączając w to również niezależny rynek części zamiennych. Prezes FIGIEFA, Pan Hartmut Röhl, stwierdził, że “obecna wersja mapy drogowej dokumentu CARS 21 nie bierze pod uwagę perspektyw niezależnego rynku części zamiennych”. Przykładowo, nie jest w ogóle wymieniona kluczowa polityka, mająca na celu utrzymanie wolnej konkurencji na rynku samochodowych części zamiennych, serwisowania i napraw”.
- CARS 21 nie powinien dotyczyć jedynie konkurencyjności (wydaje się, że pojęcie to, używane jest w projekcie dokumentu jako synonim zyskowności) jedynie w rozumieniu przemysłu samochodowego, ale powinien potraktować efektywną konkurencję jako maksymę dla środowiska prawnego UE. Tylko rzeczywiście konkurencyjne rynki, w połączeniu z pełną swobodą właścicieli pojazdów przy wyborze miejsca, sposobu i firmy dokonującej przeglądu, serwisowania i naprawy pojazdu, gwarantują konkurencyjność i dbałość o jakoś na rynku części zamiennych. - stwierdza Röhl.
FIGIEFA uważa również, że pożądane jest należyte egzekwowanie założeń polityki określonej w Rozporządzeniu dotyczącym Pojazdów Silnikowych 1400/2002/EC. - Powszechne “Prawo do Naprawy” powinno być integralną częścią, technicznych regulacji Dyrekcji Generalnej ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu, dotyczących wyłącznie samochodów. - dodaje Röhl. Ponadto badania nad wpływem proponowanych rozwiązań powinny uwzględniać także efekty regulacji zapobiegających tworzeniu się monopoli oraz uzyskiwania dominującej pozycji na rynku. Według Hartmuta Röhl, instrumenty łagodnego prawa nie są odpowiednie aby zaradzić problemom dominacji na rynku oraz niekonkurencyjnym praktykom stosowanym na motoryzacyjnym rynku części zamiennych.
FIGIEFA uważa również, że Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji oraz Dyrekcja Generalna ds. Rynku Wewnętrznego powinny być także zaangażowane przy rozważaniu propozycji, które prawdopodobnie będą miały wpływ na efektywność konkurencji na po-sprzedażowym rynku motoryzacyjnym.

FIGIEFA jest międzynarodową federacją reprezentującą 27 krajowych stowarzyszeń z branży motoryzacyjnej, które skupiają niezależnych dystrybutorów samochodowych części zamiennych. Celem

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony