Gdyby rozgrywki naszych piłkarzy podczas turnieju w Rosji wyglądały tak jak tegoroczny AutoEvent, to z pewnością nadal piłka byłaby w grze, a reprezentacja Polski szykowałaby się do kolejnego meczu.
Jednak nasi piłkarze są już w domu, a uczestnicy AutoEventu realizują profity, jakie zostały osiągnięte podczas tej trzydniowej konferencji. Dlatego echa AutoEventu nadal nie milkną i z pewnością można tegoroczną edycję tej branżowej konferencji uznać za sukces i organizacyjny, merytoryczny i biznesowy.
To coroczne spotkanie firm z sektora automotive, siłą rzeczy rozpoczęło się w Strefie Kibica, zorganizowanej w hotelu OSSA w Rawie Mazowieckiej. Jak wyglądało całe wydarzenie - zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć poniżej.
Dzień pierwszy konferencji zdominowany został przez tematykę związaną z perspektywami rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w Polsce; niskoemisyjnością, elektromobilnością i napędami alternatywnymi; produkcją w realiach rewolucji przemysłowej oraz wymaganiami producentów samochodów w stosunku do dostawców. Tematyka ta prezentowana była albo w ramach indywidualnych wystąpień jak również paneli dyskusyjnych.
Duże znaczenie merytoryczne, w szczególności dotyczące przyszłości w ogóle i zmian zachodzących na świecie miał referat Profesora Jerzego Hausnera, który wystąpił z prezentacją pt. "Sytuacja i perspektywy rozwoju polskiej gospodarki na tle procesów gospodarczych zachodzących w Europie i na świecie".
LISTA TOP 30
W tym roku Wojciech Żuk, dyrektor sektorów z Banku Zachodniego WBK przedstawił zebranym ranking największych pod względem przychodów ze sprzedaży producentów z branży motoryzacyjnej z większościowym kapitałem polskim, czyli tzw. LISTĘ TOP 30. Mimo wcześniejszych rozmów kuluarowych i dywagacji w zakresie zmian, zaskoczeniem było to, że zaskoczenia nie było. Swoją pierwszą pozycję utrzymała względem poprzedniej edycji rankingu Grupa BORYSZEW, na drugiej pozycji ponownie znalazła się firma SOLARIS BUS&COACH S.A. a na trzeciej Grupa WIELTON S.A. Na kolejnych miejscach były zazwyczaj nieznaczne przesunięcia. Pojawiło się również kilka nowych firm, jak np.: TEMA Sp. z o.o. Sp.k.; ZASŁAW TSS Sp. z o.o. Spółka komandytowa; METCHEM Sp. z o.o. czy AMZ KUTNO S.A.
Sama Lista TOP 30 powstaje natomiast przy współpracy Banku Zachodniego WBK, Polskiej Izby Motoryzacji oraz Bisnode.
Podczas uroczystej Gali w Restauracji Starówka rozstrzygnięte zostały plebiscyty organizowane przez Polską Izbę Motoryzacji oraz konkursy Partnerów.
Nagrodę w kategorii „Menedżer Roku 2018” za wieloletni i konsekwentny wkład w rozwój polskiego przemysłu motoryzacyjnego otrzymał Tomasz Kuszła, Prezes Zarządu Spółdzielni Pionier. Natomiast nagrodę w kategorii „Inwestycja Roku 2018” za uruchomienie linii do produkcji silnika benzynowego TNGA 1,5 l. oraz 2,0 l. została przyznana firmie Toyota Motor Industries Poland w Jelcz-Laskowicach, którą odebrał Zbigniew Oczkowski, General Manager. Dodatkowo Polska Izba Motoryzacji uhonorowała również firmę Geo Globe Polska, która od 25 lat z sukcesami prowadzi działalność, realizując śmiałe wizje rozwoju. Nagrodę odebrali: Dobrochna Kochańska oraz Maciej Szewczyk. Z racji, że rok 2018 jest również jubileuszowym rokiem dla Volkswagen Poznań, dyplom uznania trafił do rąk Marty Miśkiewicz, Małgorzaty Podskarbi, Michała Ilnickiego oraz Michała Walkowiaka z VW.
Drugi dzień AutoEventu to zazwyczaj kilka godzin wykładów merytorycznych oraz rozmowy kooperacyjne B2B, których w tym roku odbyło się ponad 300. Podobnie było i tym razem. Część konferencyjna dotyczyła współpracy z instytucjami edukacyjnymi i badawczymi w celu przygotowania systemu kształcenia pod potrzeby przyszłej, zaawansowanej technologicznie gospodarki. Warto zaznaczyć, że to Polska Izba Motoryzacji, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna oraz Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych są inicjatorami Sektorowej Rady ds. kompetencji w przemyśle motoryzacyjnym (z uwzględnieniem elektromobilności). Głównym celem tego projektu jest wypracowanie rozwiązań i dopasowanie systemu kształcenia do zapotrzebowania sektora, angażując środowisko biznesu, edukacji oraz administracji, bazując jednocześnie na doświadczeniach tych środowisk, wynikach badań i pozyskanych informacjach zwrotnych.
Przez dwa dni AutoEventowi towarzyszyła wystawa targowa, gdzie na stoiskach firmy promowały swoje produkty i usługi. W roku 2018 wśród wystawców było ponad 30 firm z sektora automotive o zróżnicowanej ofercie wystawienniczej oraz odmiennej, nowatorskiej zabudowie targowej.
Komentarze (0)