Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  29.06.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 10 minut

AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
Strona 2 z 4

– Czy i w jaki sposób zmiany rodzaju produkcji układów napędowych i pojazdów autonomicznych koncernów zagranicznych, wymuszą zmianę w polskiej produkcji samochodów i komponentów?

– Kiedy projekty realizowane w ramach INNOMOTO przełożą się na wzrost konkurencyjności polskich producentów?

Sesję drugą: PRZEMYSŁ 4.0 – FABRYKA PRZYSZŁOŚCI poprowadził Grzegorz Banakiewicz. W sesji znalazły się zagadnienia przekazane zgromadzonemu gremium przez kadrę zarządzającą najwyższego szczebla, czyli:

  • Wymagania jakościowe OEM względem dostawców w kontekście nowego standardu IATF 16949:2016 (Katarzyna Piątek, Ekspert SGP – Sorting Group Poland Sp. z o.o.)
  • Rozwiązania przemysłu 4.0. Jak zapewnić ciągłość, elastyczność i sprawność procesów produkcji przy zmiennych zamówieniach i trudności dostępu do nowych pracowników na rynku pracy? (Andrzej Soldaty, Założyciel, Partner Projektu Inicjatywa Przemysłu 4.0 dla polskiego przemysłu).
  • Robotyzacja procesów wytwórczych w Polskich Zakładach Motoryzacyjnych w kontekście ogólnego poziomu automatyzacji w przemyśle w Polsce i krajach sąsiednich (Michał Ochmański, Menedżer Sprzedaży COMAU ROBOTICS na Europę Środkowo-Wschodnią).
  • Traceability w produkcji – rozwiązania BALLUFF dla Przemysłu 4.0 (Paweł Stefański, Prezes Zarządu Balluff Sp. z o.o.).
  • Serwisy Techniczne w Dobie Cyfryzacji (Przemysław Pendrowski, Dyrektor Operacyjny i Członek Zarządu firmy Leadec Sp. z o.o.)
  • e-f@ctory – Twoja droga do autonomicznego systemu produkcji (Jacek Taczała, Regional Sales Coordinator Mitsubishi Electric Europe B.V. (Sp. z o.o.) Polish Branch).
  • Miejsce innowacyjnych systemów oświetleniowych LED w koncepcji Fabryka 4.0 (Łukasz Manowiecki, Industry Segment Marketing Manager Central & Eastern Europe Philips Lighting Poland Sp z o.o.).
  • Inhouse logistic outsourcing – optymalizacja logistyki wewnętrznej w ramach nowatorskiego modelu podziału odpowiedzialności i kompetencji (Łukasz Musialski, Starszy Doradca Logistyczny HUB logistics Sp. z o.o.).
  • Rola Lead Logistics Providera w obsłudze logistycznej branży motoryzacyjnej. Studium przypadku dystrybucji nocnej do sieci dilerskich, w dobie dynamicznych zmian rynkowych oraz alternatywne rozwiązania transportowe dla logistyki komponentów do produkcji (Tomasz Zarzycki, Kierownik Sprzedaży i Marketingu CAT LC Polska).

Na zakończenie sesji drugiej poruszane zostały również takie tematy jak:

  • Przemysł 4.0 – szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego?
  • Czy mamy wystarczającą wiedzę i zasoby techniczne, aby 4 rewolucja przemysłowa stała się rzeczywistością w Polsce w najbliższych latach?
  • Jak przygotować kadry do pracy w nowoczesnym przemyśle w dobie dynamicznych zmian i dużej fluktuacji pracowników?
  • Co będzie bardziej decydujące w przyszłości – przygotowanie i wiedza kadr czy technologia?
  • Jak postępować, aby zgodnie z ideą przemysłu 4.0 być dostatecznie elastycznym i opłacalnym w produkcji oraz logistyce ?

Od godziny 17.00 ruszyła sesja trzecia pt. „Przyszłość Polskiego Kapitału w Motoryzacji – pragmatyczne czy interwencyjne podejście wobec wzmocnienia polskiego kapitału w przemyśle motoryzacyjnym”, której moderatorem ponownie był Luk Palmen. Podczas sesji  dyskutowano m.in. o scenariuszu rozwoju branży automotive w Polsce. O tym ile jest polskiego genu w pojazdach produkowanych w Polsce? Oraz o trendach i zmianach technologii w przemyśle motoryzacyjnym.

Dzień drugi AutoEventu zamknęła merytoryczna debata pt. Jakie szanse stoją przed polskimi dostawcami w sektorze automotive? Jaką rolę spełniają specjalne strefy ekonomiczne w promowanie lokalnych dostawców u inwestorów na swoich terenach? Jak lepiej promować i pozycjonować firmy z polskim kapitałem w sektorze motoryzacyjnym za granicą? Jakie błędy popełniają polskie dostawcy w procesach ofertowania?

Wieczorem natomiast, podczas bankietu w stylu warszawskiego dancingu rozstrzygnięte zostały najważniejsze plebiscyty: „DEKRA Awards”; „Menedżer Roku” oraz „Inwestycja Roku”.

Prezes DEKRA Certification Sp. z o.o., Pan Roman Zadrożny oraz Prezes Polskiej Izby Motoryzacji, Pan Roman Kantorski wręczyli statuetkę DEKRA Award oraz dyplomy polskim firmom branży Automotive, które wyróżniają się na tle konkurencji rozwiązaniami technologicznymi i organizacyjnymi, zwiększającymi bezpieczeństwo środowiska naturalnego.

Nagrodę główną DEKRA Award 2017 w kategorii „Bezpieczeństwo  środowiska w przemyśle motoryzacyjnym” otrzymała firma SITECH Sp. z o.o.

Należąca do koncernu Volkswagen spółka SITECH specjalizuje się w produkcji metalowych stelaży siedzisk samochodowych do wybranych modeli samochodów, takich marek jak: Volkswagen, ‎Audi, Volkswagen Samochody Użytkowe, Skoda, Seat oraz Porsche.

Jury konkursu DEKRA Award doceniła proekologiczne działania podejmowane przez SITECH Sp. z o.o. niemal w każdym aspekcie funkcjonowania przedsiębiorstwa, m.in. w obszarze gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, ochrony powietrza, ochrony przed hałasem oraz edukacji ekologicznej pracowników i lokalnej społeczności.

www.sitech.com.pl

I wyróżnienie DEKRA Award 2017 w kategorii „Bezpieczeństwo  środowiska  w przemyśle motoryzacyjnym” otrzymała firma Poland Smelting Technologies „POLST” Sp. z o.o.

GALERIA ZDJĘĆ

AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm
AutoEvent przyciąga coraz więcej ludzi i firm

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony