Krystyna Boczkowska, prezes Robert Bosch w Polsce, Konrad Pokutycki, prezes BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Thomas Ilkow, dyrektor generalny Bosch Rexroth oraz Sławomir Szczuplak, dyrektor produkcji Fabryki Układów Hamulcowych Bosch we Wrocławiu. fot. Piotr Łukaszewicz
Grupa Bosch odnotowuje rekordowe wzrosty, tak na świecie, jak i w Polsce. Globalne obroty grupy w 2017 roku to 78,1 miliarda euro. Szczególnie imponujący jest wzrost obrotów - to 6,7%. Dywizja Mobility Solutions (w skład której wchodzi dział części samochodowych) odnotowała wzrost w wysokości 7,8%, który jest trzykrotnie wyższy niż wzrost globalnej produkcja samochodów.
EBIT, a więc zysk operacyjny przed opodatkowaniem, osiągnął rekordową wysokość w historii Boscha – 5,3 miliarda euro. A jak Bosch "radzi" sobie w Polsce? Nie mniej imponująco. Wzrost obrotów o 5% dał wynik 5,2 miliarda złotych w 2017 roku. 570 milionów złotych poświęconych na inwestycje skutkowało m.in. wzrostem zatrudnienia o 24% (do 6400 osób). Polska jest strategicznym krajem dla Grupy Bosch. W ciągu ostatnich trzech lat koncern zainwestował u nas prawie 1,3 miliarda złotych.
Co leży u podstaw sukcesu Grupy Bosch? - Przewidywanie trendów, a nie tylko reagowanie na nie. ReagujemyNasze technologie odpowiadają na wyzwania współczesnego świata. Dziś jako główne wyzwania dla motoryzacji widzimy ochronę środowiska oraz bezpieczeństwo. Mobilność przyszłości musi być bezemisyjna, bezstresowa i bezwypadkowa - mówiła w Warszawie Krystyna Boczkowska, prezes spółki Robert Bosch oraz reprezentantka Grupy Bosch w Polsce, podczas konferencji podsumowującej wyniki finansowe grupy w roku 2017. - Dziś nie ma samochodu, który nie miałby w sobie części wyprodukowanej przez Boscha. Podobnie będzie w przypadku aut elektrycznych - zapowiada prezes Bosch w Polsce.
Komentarze (1)