Wydarzenia

Części i regeneracja

7 godzin temu  30.06.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

DENSO Aftermarket wprowadza ekologiczne opakowania

Dążąc do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko, firma zakończyła trzyetapowy plan gruntownej zmiany opakowań swoich produktów i materiałów pomocniczych.

- DENSO jest nie tylko jednym z głównych producentów oryginalnego wyposażenia (OE), ale również liderem w realizacji celów zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska - wyjaśnia Fatiha Laauich, Pan EU Strategic Marketing Manager w DENSO Europe.
- DENSO Aftermarket podąża tymi śladami, starając się zmniejszyć swój wpływ na środowisko”.
Jako globalna korporacja, DENSO wprowadziło już wiele szeroko zakrojonych zmian w zakresie ochrony środowiska, a ambicja wywarcia pozytywnego wpływu na planetę objęła również dział rynku wtórnego. W efekcie DENSO Aftermarket zobowiązało się do gruntownej zmiany opakowań swoich produktów. Projekt rozpoczęto w marcu 2022 r.
- Pierwsze widoczne skutki podjętych przez nas działań pojawiły się wraz z zastąpieniem 54-stronicowej instrukcji obsługi w formacie A4 – która do tej pory była dostarczana z każdą nową sprężarką klimatyzacji – ulotką w formacie A5 zawierającą kod QR, po zeskanowaniu którego uzyskujemy dostęp do cyfrowej instrukcji obsługi. Tylko ten krok zmniejszył zużycie papieru o ponad 30 ton rocznie - mówi Fatiha Laauich.

Druga faza projektu polegała na przeprojektowaniu opakowania wewnętrznego, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniej ochrony dla znajdujących się w nim produktów podczas przechowywania i transportu. W efekcie firma przestała używać pianki poliuretanowej, która jest trudna w utylizacji i recyklingu, i zastąpiło ją papierem uzyskanym w 100% z recyklingu, który sam w sobie w całości nadaje się do ponownego recyklingu. W rezultacie DENSO Aftermarket zmniejszyło zużycie plastiku i pianki o 51 ton rocznie, jednocześnie zmniejszając emisję CO2 i zapewniając łatwość utylizacji i recyklingu nowych, papierowych opakowań.

- Ostatnim etapem ulepszeń było przeprojektowanie opakowania zewnętrznego, co oprócz korzyści dla środowiska – takich jak łatwiejszy recykling i oszczędność 258 kg farby rocznie – pozwoliło nam również ujednolicić branding i opracować wspólny projekt pudełek. Nowe pudełka są łatwiejsze w pakowaniu i bardziej wydajne w układaniu na paletach, co ułatwia dystrybucję i jest korzystne dla całego procesu logistycznego - podkreśla Fatiha Laauich.
Nowe opakowania są już wykorzystywane w produktach z zakresu termiki i posiadają również zmieniony system etykietowania, który upraszcza procedurę dystrybucji. Kod QR na opakowaniu umożliwia szybki dostęp do instrukcji montażu, szczegółów technicznych i informacji gwarancyjnych. Ponadto, dzięki wyraźnym i dobrze rozpoznawalnym oznaczeniom, użytkownicy końcowi mogą łatwo poddać opakowanie recyklingowi, a skanując drugi kod QR, mogą również uzyskać więcej informacji na temat ekologicznych inicjatyw. Nowe opakowania dla pozostałych linii produktów zostaną wprowadzone przed końcem roku.

Fot. DENSO 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony