Długo czekaliśmy na powrót targów w naszej branży! Po covidowej przerwie jako pierwsi na hale targowe zapraszają organizatorzy Automechaniki Frankfurt. Targi rozpoczynają się dzisiaj. Równolegle odbywać się będzie wersja internetowa tego wydarzenia.
Co ważne, targi odbywają się z licznym udziałem przedstawicieli firm z Polski. Mało tego, nasza reprezentacja należy do najbardziej licznych we Frankfurcie. Na targach wystawia się 20 firm z naszego kraju.
Jakie to będą targi? Zaglądajcie do nas na portal oraz do naszych mediów społecznościowych. Targi będziemy relacjonować prosto z Frankfurtu.
---
Czego się spodziewać? Kilka tygodni temu organizaotrzy z Messe Frankfurt przedstawili program wydarzenia.
- Nie ma limitów dla liczby gości czy wystawców. Czekamy na wszystkich chętnych. Mamy do dyspozycji duże przestrzenie, więc będzie bezpiecznie – mówią organizatorzy targów Automechanika Franfkurt. Jak informowaliśmy, wracają targi w formie stacjonarnej. Odbędą się na terenie Messe Frankfurt w dniach 14-16 września.
- Targi hybrydowe to bez wątpienia przyszłość branży targowej – mówił podczas konferencji prasowej przed targami Michael Johannes z Messe Franfkurt. Co ważne, 75% wystawców, którzy na dziś potwierdzili już swój udział w targach, zamierza we Frankfurcie wystawiać się w formie stacjonarnej. To z jednej strony dowód na duże zapotrzebowanie na osobistą interakcję, ale też bardzo dobra wiadomość, bo wystawcy będą dostępni dla wszystkich gości – tych wirtualnych, i tych na miejscu.
- W Europie podróże są już łatwiejsze, dlatego bardzo chcemy spotkać się stacjonarnie – podkreśla Olaf Mußhoff, dyrektor Automechaniki we Franfkurcie.
Co na targach?
Jakie są aktualne problemy i trendy na rynku wtórnym? Jakie są wyzwania dla warsztatów samochodowych, np. w związku z szybkim wzrostem popularności alternatywnych systemów napędowych? Na te i wiele innych pytań uczestnicy targów znajdą odpowiedzi na stoiskach wystawców, ale też licznych panelach dyskusyjnych.
Jak to na Automechanikach zwykle jest, wystawcy zaprezentują się w siedmiu grupach tematycznych. Będą to części zamienne, systemy elektroniczne i elektryczne, wyposażenie warsztatów samochodowych, akcesoria samochodowe i tuning, projektowanie i zarządzanie salonami sprzedaży i warsztatami; myjnie i produkty do pielęgnacji auta oraz renowacja aut. Będą też sekcje poświęcone paliwom alternatywnym, renowacji samochodów, branży blacharskiej i lakierniczej oraz, podobnie jak w poprzedniej edycji, będzie specjalna sekcja dla przemysłu oponiarskiego. Nowością jest to, że Automechanika odbędzie się w tym samym czasie co Hypermotion - targi branży logistycznej - w Centrum Wystawowym we Frankfurcie. Dzięki temu branża motoryzacyjna będzie mogła skorzystać z doświadczeń np. w zakresie prężnych łańcuchów dostaw, zarządzania flotą oraz systemów IoT.
Odbędą się również liczne pokazy napraw powypadkowych na żywo. Każdy, kto prowadzi warsztat samochodowy, będzie szczególnie zainteresowany Schadentalk (rozmowy o usterkach pojazdów), a także szeregiem rozmów i dyskusji panelowych na temat codziennej działalności warsztatu samochodowego. W czasach zmian klimatycznych i ochrony środowiska temat regeneracji, która w tym roku debiutuje na Automechanice Frankfurt, staje się coraz bardziej aktualny.
Będzie specjalny panel poświęcony tematyce druku 3D, który na razie wykorzystywany jest głównie w przemyśle, ale kto wie, czy w przyszłości takie drukarki nie zadomowią się w warsztatach? Może mechanicy będą w stanie zamiast zamawiać i czekać na dostawę, drukować części zamienne u siebie? Ta mocno futurystyczna wizja będzie jednym z tematów paneli dyskusyjnych. Teren zewnętrzny przed targami będzie natomiast areną Parku Mobilności, gdzie pojawią się eksponaty związane głównie z elektromobilnością.
Redakcja
Komentarze (0)