Wydarzenia

Wydarzenia rynkowe

ponad rok temu  19.07.2022, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Firmy NSK i thyssenkrupp podpisały umowę

Obaj giganci oceniają możliwość utworzenia wspólnego przedsięwzięcia w sektorze motoryzacyjnym. Póki co, firmy NSK Ltd i thyssenkrupp AG podpisały protokół ustaleń (MoU) w celu oceny warunków potencjalnego utworzenia spółki typu joint venture pomiędzy NSK Steering i thyssenkrupp Automotive.

Obie firmy realizują obecnie fazę ewaluacji zanim podejmą decyzję o rozpoczęciu przyszłej współpracy przed końcem 2022 r. W podpisanym protokole ustaleń obie firmy zgadzają się na niewiążącą fazę oceny odpowiednich przedsiębiorstw, bez żadnych przyjętych z góry wyników. Do końca roku zostanie podjęta decyzja o ewentualnym modelu współpracy.

Działy układów kierowniczych obu firm są wysoce komplementarne i zapewniają synergię pod względem kompetencji produktowych, zasięgu geograficznego i grup klientów. Firma NSK oczekuje, że połączone możliwości ułatwią spółce joint venture zaspokojenie rozbudowanych i wysoko technologicznych wymagań globalnych klientów z branży motoryzacyjnej. Pozwoli to również połączonemu podmiotowi skuteczniej konkurować na globalnym rynku układów kierowniczych.

- NSK Steering i thyssenkrupp Automotive podzielają podobną kulturę zorientowaną na klienta i dążenie do doskonałości. Przewidywane wspólne przedsięwzięcie umożliwi nam dostarczanie produktów i usług zapewniających większą niż kiedykolwiek wartość dodaną dla naszych klientów na całym świecie - podkreśla Saimon Nogami, starszy wiceprezes wykonawczy NSK Ltd.

Martina Merz, dyrektor generalny thyssenkrupp AG, dodaje że głównym celem jest doprowadzenie firm do zajęcia pozycji w TOP 3 na rynku.

Wspomnijmy, że już obecnie firmy motoryzacyjne thyssenkrupp AG mają doskonałą sytuację rynkową, a współpraca między działem motoryzacyjnym i NSK Steering może tylko pomóc w dalszym wzmacnianiu i poszerzaniu tej pozycji.

Rozwiązania NSK Steering to innowacyjne produkty, takie jak lekkie i kompaktowe układy kierownicze ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), układy kierownicze bez wspomagania z możliwością regulacji i efektywnymi funkcjami absorbowania energii oraz lekkie przeguby i wały pośrednie oferujące liczne funkcje zintegrowane.

Fot. NSK/ thyssenkrupp

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony