Janusz Andrzejewski, prezes zarządu Auto Land Polska S.A., fot. Piotr Łukaszewicz
Dystrybutorzy o ugruntowanej pozycji na rynku, Auto Land Polska S.A. z Olsztyna oraz Arpol Motor Company z Torunia, łączą siły aby "podnosić konkurencyjność i rozwijać sieć sprzedaży w Polsce". Arpol Motor Company to znaczący w centralnej Polsce dystrybutor z blisko 30 letnią historią, posiadający 15 filii na terenie województwa kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego, który w 2018 roku osiągnął, dzięki restrukturyzacji firmy, najwyższe w swojej historii obroty.
Auto Land Polska S.A. to jeden z polskich liderów, który od 1991 roku z powodzeniem buduje ogólnopolską sieć dystrybucji, opartą obecnie na 90 filiach. Zdobyte przez ten czas doświadczenie i know-how będą niewątpliwą szansą na dynamiczny rozwój dla struktur Arpolu.
Fuzja obydwu podmiotów to naturalne następstwo 10 letniej, ścisłej współpracy w ramach Land Grupy, której od początku Arpol Motor Company był kluczowym Partnerem. Identyczny program sprzedażowy, pokrywająca się w 75% oferta towarowa oraz zorientowanie dystrybucji na współpracę z warsztatami, to wspólne cechy obydwu spółek, które znacząco wpłyną na synergię tego przedsięwzięcia.
Połączenie z Auto Land to świadomy wybór solidnego partnera gwarantującego stabilność dla pracowników Arpol, co jest dla nas kluczową kwestią, Partnera umożliwiającego dalszy rozwój w dobie konsolidującego się rynku. Ta fuzja to również zapewnienie kontynuacji naszej wizji firmy opierającej swoją siłę na zasobach ludzkich, wyposażonej we wszystkie niezbędne struktury do osiągnięcia sukcesu, którą będziemy realizować w pozostałej naszej działalności: jako autoryzowany dealer marek Seat oraz Mitsubishi, a także w dziedzinach nieruchomości i hotelarstwa poprzez m.in. Pałac Romantyczny - mówi Rafał Predenkiewicz, prezes zarządu Arpol Motor Company.
Połączenie nastąpi z dniem 1 lipca 2019. Łącznie sieć dystrybucji będzie posiadała 105 lokalizacji funkcjonujących pod szyldem Auto Land. Na jej rzecz pracować będzie blisko 1000 osób, co daje trzecią siłę pod względem sieci dystrybucji w Polsce.
Zarówno Arpol jak i Auto Land to rodzinne firmy z polskim kapitałem, które prowadzą ten sam model dystrybucji, działający w oparciu o filie. Obie sieci z uwagi na różne regiony działania, nie konkurują ze sobą i dlatego możemy spodziewać się efektu synergii. Z punktu widzenia logistyki ogromnym atutem jest także bliskość terytorialna obydwu sieci handlowych. Nadmienię, że jest to pierwszy krok związany z połączeniem z jedną z regionalnych firm, kolejne podobne działania chciałbym realizować z innymi regionalnymi dystrybutorami. Z ogromną ekscytacją i wielkim optymizmem patrzę na stojące przed nami wyzwanie oraz liczę na sukces obranej drogi rozwoju - mówi Janusz Andrzejewski, prezes zarządu Auto Land Polska S.A.
Komentarze (0)