Od ubiegłego roku BILSTEIN wspiera starty Gosi Rdest w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W skróconym przez koronawirus sezonie 2020 ponownie zasiądzie za kierownicą SEAT-a Leona Racera wyposażonego w komplet amortyzatorów sportowych MDS.
Motto BILSTEIN „Drive the Legend” ma swoją genezę w sportach motorowych. Z przygotowanych konstrukcji zawieszenia korzystano zarówno w bolidach Formuły 1, jak i rajdówkach oraz wyścigówkach. Odnosili w nich sukcesy między innymi Niki Lauda, Alain Prost, Hans-Joachim Stuck czy Bernd Schneider. Do tego grona zalicza się także polska zawodniczka Gosia Rdest, która w ubiegłym roku zdobyła tytuł Wicemistrzyni Polski w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Czytaj także:
"Warsztat to połowa sukcesu". Gosia Rdest o wyścigach od kuchni [FILM]
Sezon 2019 WSMP rozpoczęliśmy od przygotowania zawieszenia do SEAT-a Leona Racera. Wybraliśmy do niego sportowe amortyzatory BILSTEIN MDS. To krótka seria opracowana specjalnie do samochodów wyczynowych. Po montażu mechanicy ustawiają w nich siłę dobicia i odbicia zgodnie z indywidualnymi preferencjami kierowcy. W dużej mierze ma to wpływ na zachowanie auta na torze, a tym samym osiągnięte wyniki - mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki BILSTEIN w Polsce.
Pierwszy rok współpracy obfitował w niespodzianki, jak awans Gosi Rdest do międzynarodowego cyklu W Series. Kalendarz startów częściowo pokrywał się z Wyścigowymi Samochodowymi Mistrzostwami Polski. Stąd udział w czterech z dziesięciu rund był niemożliwy. Pomimo to osiągnięte wyniki w pozostałych wystarczyły, aby jeszcze w finale powalczyć o miejsce na podium. Ostatecznie Gosia Rdest zajęła 2. miejsce, bijąc przy okazji swój życiowy rekord okrążenia na Torze Poznań.
- Nasze doświadczenia ze sportów motorowych procentują w rozwiązaniach, które stosujemy w amortyzatorach przeznaczonych na pierwszy montaż i aftermarket. Oczywiście analizujemy także osiągane wyniki, zbieramy uwagi od zawodników i mechaników, wspólnie poszukujemy punktów, które możemy poprawić. Nie inaczej było w Leonie Racerze Gosi Rdest, w którym zachowaliśmy to samo zawieszenie MDS, ale z niewielką korektą ustawień. Cieszymy się, że pomimo wszystko będziemy mogli sprawdzić zasadność tych zmian w bieżącym sezonie WSMP - dodaje Andrzej Wojciech Buczek z IHR Warszawa.
Komentarze (0)