
Grupa Renault, jeden z wiodących podmiotów w branży motoryzacyjnej i Vitesco Technologies, światowy lider w produkcji nowoczesnych zespołów napędowych i rozwiązań w zakresie elektryfikacji pojazdów, poinformowały o podpisaniu porozumienia o strategicznym partnerstwie na rzecz wspólnego rozwoju i produkcji zintegrowanych zespołów elektroniki mocy "One Box" do elektrycznych i hybrydowych zespołów napędowych.
W ramach tego porozumienia obaj partnerzy połączą swoje siły w celu wykorzystania posiadanego know-how i doświadczenia do wspólnego opracowania unikatowego na rynku rozwiązania w zakresie elektroniki mocy. Grupa Renault wniesie swoje doświadczenie w zakresie napędów elektrycznych i hybrydowych, a Vitesco Technologies dostarczy technologie i metody produkcji „best in class”.
Celem tej współpracy jest stworzenie rozwiązania, które pozwoli połączyć w jednej obudowie wszystkie elementy systemu: przetwornicę DC-DC1, ładowarkę pokładową OBC2 i falownik3. Specjaliści z Grupy Renault i Vitesco Technologies określą komponenty i procesy montażu „One Boxa” z wykorzystaniem najnowszych zaawansowanych technologii w celu zapewnienia najwyższego poziomu konkurencyjności pod względem wydajności i kosztów.
Koncepcja „One Box”
Koncepcja „One Box” pozwoli również radykalnie zwiększyć zwartość konstrukcji (o 45% mniejsza objętość) i zmniejszyć masę przyszłych modeli Renault z korzyścią dla przestronności wnętrza i komfortu pasażerów. Konfiguracje i montaż poszczególnych komponentów będą dostosowane do poszczególnych typów napędów elektrycznych i hybrydowych. Zespoły specjalistów pracujących nad platformą będą ulokowane głównie w Tuluzie.
Jednocześnie w ramach partnerskiej współpracy Grupa Renault zapewni firmie Vitesco Technologies wieloletni rynek zbytu na elektronikę mocy przeznaczoną do hybrydowych modeli Renault. Ponadto Vitesco Technologies dostarczać będzie Grupie Renault, poczynając od 2025 roku, „High Voltage Box”, który łączy w sobie przetwornicę DC/DC oraz ładowarkę i jest przeznaczony do modeli elektrycznych z akumulatorem trakcyjnym.
Fot. Grupa Renault
Komentarze (0)