fot. Piotr Łukaszewicz
Warszawa była kolejną areną zmagań uczestników Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. W drugi weekend czerwca odbyło się Warszawskie Safari. Piszemy o tym także dlatego, że w tym roku do pucharu dołączyła nowa seria Dacia Duster ELF Cup, w której swoimi umiejętnościami wykazują się kierowcy-amatorzy. Dacia Duster Elf Cup to rajd, w którym kierowcy rywalizują głównie umiejętnościami, a nie posiadanym sprzętem. Każdy samochód biorący udział w wyścigach to seryjna Dacia Duster. Na zaproszenie marki Elf odwiedziliśmy miasteczko serwisowe Dacia Duster Elf Cup po pierwszym dniu zmagań Warszawskiego Safari. Dodajmy, że Elf dostarcza produkty dla ekip biorących udział w pucharze.
O Dacia Duster Elf Cup rozmawialiśmy z pomysłodawcą tego przedsięwzięcia, najpopularniejszym polskim kierowcą rajdowym Krzysztofem Hołowczycem.
Skąd pomysł zorganizowania turnieju wyścigowego aut seryjnych, dostępnych właściwie dla każdego kierowcy?
Ja jestem zachwycony tym, że można wprowadzić motorsport w zupełnie inną sferę finansów. Nie są to piekielnie drogie samochody rajdowe, tylko auta mające bardzo dobry performance - sprawne, które dobrze jadą, a jednak kosztują zupełnie inaczej niż potwory walczące o zwycięstwo (w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych - przyp. red.).
Do kogo skierowany jest ten pomysł? Do półzawodowców, amatorów? W warszawskim wyścigu bierze udział m.in. Pascal Brodnicki, znany w Polsce kucharz.
Dzisiaj jedzie 10 samochodów. Kolejne dwa są budowane. W kolejnym roku może będzie kolejnych 10 aut? To zaczyna być fajny puchar. Zawodnicy ściagają się już nie tylko między sobą, ale sięgają wysoko w klasyfikacji generalnej. Wszyscy ze zdwieniem patrzą, jak Dacia daje radę. A ona naprawdę daje radę.
A jak samochody marki Dacia radzą sobie tutaj, w Warszawie?
Ten rajd jest wyjątkowo trudny. Duże koleiny, kopny piasek, te auta mają naprawdę ciężko, ale przejeżdżają i są na mecie. Niestety jednak - kierowcy Dacii jadąc bliżej końca mają już duże koleiny na trasie, a niestety wolniejsze samochody. Dwa Mitsubishi zablokowały drogę, więc wszystkie Dacie musiały omijać je bokiem, też się zakopując i tracąc dużo czasu. Taki jest ten sport. Nie będziemy narzekać.
Dziękuję za rozmowę.
Elf dostarcza produkty dla ekip biorących udział w Dacia Duster Elf Cup. Są to oleje silnikowe (LF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30), przekładniowe (TOTAL TRANSMISSION DUAL 8 FE 80W-90), płyn do skrzyni biegów (TRANSELF NFP 75W-80), olej do wspomagania układu kierowniczego (ELFMATIC G3), płyn do układu hamulcowego (ELF FRELUB 650) oraz płyn do układu chłodzenia (COOLELF AUTO SUPRA -37 st. C).
Media do artykułu
RELACJA Z EDYCJI 2017
Dacia Duster Elf Cup to rajd, w którym kierowcy rywalizują głównie umiejętnościami, a nie posiadanym sprzętem. Każdy samochód biorący udział w wyścigach to seryjna Dacia Duster. Wyścig ten jest częścią Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Wyniki każdego rajdu będą się liczyły do klasyfikacji generalnej tego pucharu.
W ten weekend podczas Warszawskiego Safari odbyła się kolejna runda Dacia Duster Cup. Na zaproszenie marki Elf odwiedziliśmy miasteczko serwisowe po pierwszym dniu zmagań. Dodajmy, że Elf dostarcza produkty dla ekip biorących udział w pucharze. Są to oleje silnikowe (LF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30), przekładniowe (TOTAL TRANSMISSION DUAL 8 FE 80W-90), płyn do skrzyni biegów (TRANSELF NFP 75W-80), olej do wspomagania układu kierowniczego (ELFMATIC G3), płyn do układu hamulcowego (ELF FRELUB 650) oraz płyn do układu chłodzenia (COOLELF AUTO SUPRA -37 st. C).
Płyny w samochodach podczas warszawskiej edycji Dacia Duster Elf Cup nie zawiodły. Mechanicy po pierwszym dniu zmagań pracy mieli sporo, ale awarie dotyczyły głównie uszkodzeń mechanicznych pojazdów. Silniki czy skrzynie biegów serwisu nie wymagały.
Komentarze (0)