
W roku 2024 firma BMW Group sprzedała ponad 2,45 miliona samochodów oraz ponad 210 tysięcy motocykli na całym świecie. Producent nie zapomina o fanach klasycznej motoryzacji – teraz zestawienie klasycznych modeli marki jest dostępne również online.
Przegląd historycznych modeli marek MINI i BMW Motorrad został udostępniony szerokiej publiczności w 2021 roku. Teraz dołączy do nich zestawienie klasycznych modeli marki BMW - również online. W ten sposób dostępnych jest 424 modeli BMW. Asortyment produktów marki obejmuje wszystkie pojazdy serii od BMW 3/15 hp do BMW serii 3 (E46), w tym BMW Z4 (E85/E86). W sumie przygotowano opracowanie dla modeli z okresu 80 lat (1928 do 2008).
To narzędzie (pod adresem https://www.bmwgroup-classic.com/en/history/) badawcze ucieszy entuzjastów klasycznej motoryzacji. We wszystkich segmentach marki dostępne są przeglądy klasycznych pojazdów z krótkimi merytorycznymi opisami na temat serii modeli, wariantów nadwozia, a także silników.
Katalog został wzbogacony o aktualne obrazy z kolekcji pojazdów BMW Group Classic i historyczne archiwum mediów BMW. W tym celu przetworzono 614 zestawów danych oraz 524 grafik. Podczas projektowania nacisk położono funkcjonalność i możliwość rozbudowania go w przyszłości. Opracowanie historycznych modeli można rozszerzyć o przyszłe generacje pojazdów. Analogicznie udostępniono bank wiedzy nt. motocykli (https://www.bmwgroup-classic.com/en/history/historic-modeloverview-bmwmotorrad.html
Literatura warsztatowa
Zaktualizowane cyfrowo archiwum ucieszy też fachowców - można tam znaleźć m.in. publikacje (broszury, literatura warsztatowa, literatura pokładowa itp.) czy książki specjalistyczne.
- Udostępniając nasze kompletne przeglądy modeli klasycznych online, zaspokajamy wysokie zapotrzebowanie zewnętrzne na historyczne informacje o produkcie istniejące od wielu lat oraz maksymalizujemy satysfakcję klientów, dzięki kolejnemu cyfrowemu narzędziu. Ponadto większość bazy danych w naszym archiwum online jest publicznie dostępna na stronie internetowej BMW Group Archive i może być wykorzystywana do celów informacyjnych, a także badawczych. Działania te potwierdzają strategię cyfryzacji BMW Group Classic - podkreśla Katrin Gfrörer, dyrektor archiwów i kolekcji pojazdów historycznych BMW Group.
Fot. BMW Group
Komentarze (0)