Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  16.05.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Knurów: serwis z tradycjami, które zobowiązują
Strona 2 z 3

Tradycja rzemiosła zobowiązuje
Wspomnienie rzemieślniczych tradycji jest o tyle uzasadnione w przypadku firmy Auto Serwis Szymecki, że warsztat w Knurowie na długo przed autoryzacją sieci Bosch Car Service cieszył się zasłużoną renomą na lokalnym rynku motoryzacyjnym. A że historia to piękna, dowodzą korzenie firmy słynącej z wysokiej reputacji, gdy pomyśleć o jakości prac.

– Mój dziadek założył pierwszy w Knurowie warsztat mechaniki pojazdowej, był też w posiadaniu jednego z pierwszych aut w mieście – wspomina Tomasz Szymecki. – Samochód marki DKW składał sam, bo mowa o czasach powojennych, więc ustawicznego niedoboru wszelkich dóbr konsumpcyjnych. Do dziś chętnie sięgam pamięcią wstecz, jak to wałęsając się po podwórku – dziś miejsce to stanowi ciąg komunikacyjny łączący stare zabudowania warsztatowe z nowym budynkiem – postanowiłem kultywować tradycje rodzinne. Punktem zwrotnym był rok 2000, kiedy to warsztat mojego ojca dosłownie spoczął na moich barkach, bo kwestie inwestycyjne powierzono właśnie mnie, osobie, która jednocześnie studiowała na kierunku transport w gmachu Politechniki Śląskiej w Katowicach. Droga od jednostanowiskowego warsztatu do nowoczesnego centrum motoryzacyjnego była wyboista. Dokupiłem tyle terenu, ile tylko się wtedy dało. Dodatkowe 1500 m kw. działki stanowiło punkt wyjścia dla poszukiwań marki, której rozpoznawalność, wysokie kompetencje, a przede wszystkim dżentelmeńska polityka zagwarantują mi precyzyjną ścieżkę rozwoju w ramach punktu korzystającego z autoryzacji organizatora sieci.

Był rok 2003, gdy po serii wizyt i konsultacji właściciel podpisał list intencyjny z przedstawicielami firmy Bosch, dołączając do sieci autoryzowanych stacji obsługi Bosch Car Service. KTS-y, oscyloskop, analizator spalin… – warsztat pana Tomasza był na tyle dobrze wyposażony, że niespecjalnie trzeba było inwestować w zakup nowego sprzętu. Od tego czasu firma oferuje pełen zakres usług z dziedziny: diagnostyki, elektromechaniki, elektroniki, obsługi klimatyzacji, napraw mechanicznych, świadcząc też profesjonalne usługi naprawy nowoczesnej aparatury paliwowej silników Diesla oraz benzynowych. Wysokie kompetencje gwarantuje własna pracownia naprawy wtryskiwaczy i pomp układów common rail, a przede wszystkim wykwalifikowany personel, który ciągle podnosi swoje kwalifikacje na szkoleniach odbywających się w kraju i za granicą. „Wisienką na torcie” są wspomniane już przeglądy okresowe, realizowane tu od roku 2011. Skądinąd w tym samym roku firma Auto Serwis Szymecki zdobyła II miejsce w ogólnopolskim teście tajemniczego klienta, organizowanym w sieci Bosch Car Service, a w roku 2015 – I miejsce w ogólnopolskim konkursie na Najlepszy Warsztat w Polsce! 

Bosch, bo…
Początek XXI wieku to czas, gdy polski rynek aftermarket budował przewagę konkurencyjną – sytuując się w opozycji do propozycji ASO. Od chwili związania się z firmą Bosch Auto Serwis Szymecki jest we wszystkich aspektach działalności przygotowany do obsługi aut swoich klientów w okresie gwarancyjnym w taki sposób, aby nie utracił on gwarancji całopojazdowej. 

– Na pytanie o powody, dla których związałem się akurat z firmą Bosch, odpowiadam – bo wówczas i obecnie marka ta jest najbardziej rozpoznawalna na rynku aftermarket – tłumaczy Tomasz Szymecki. – Najważniejszym powodem dla mojego zadowolenia po dziś dzień jest fakt, że ta współpraca jest realizowana na bardzo partnerskich i uczciwych zasadach, a jej zakres jest bardzo szeroki – od możliwości szkoleń technicznych czy tzw. miękkich, przez audyty i niezapowiedziane kontrole, a na konsultacjach tyczących się działań wizerunkowych skończywszy. Z perspektywy lat podjętą decyzję oceniam jako bardzo trafną.

W pełni komfortowe biuro obsługi klienta na powierzchni – bagatela – 60 m kw., ekspres do kawy, wygodne fotele w poczekalni, wi-fi, eleganckie toalety… – trudniej oszacować, jak bardzo pomysły obliczone na budowanie przewagi konkurencyjnej za sprawą wysokiego standardu usług sprzyjają rentowności firmy. Jedno jest pewne.Sytuacje sporne na płaszczyźnie klient – warsztat wyeliminowano tu całkowicie wraz z wdrożeniem nowatorskich narzędzi IT. Wszak nic nie stoi na przeszkodzie, by wysłany (np. via mail) materiał zdjęciowy czy krótki film stanowił główny dowód w sprawie sugerowanych czynności naprawczych, oczywiście wykraczających poza te, ustalone podczas przyjęcia samochodu na warsztat. 

– Punkt przyjęcia klientów wzbogaciłem o duży telewizor i kilka tabletów, jakże istotne dla warsztatu samochodowego – dowodzi właściciel firmy. – Gdy tylko przyjdzie nam konsultować zakres sugerowanych napraw z bardzo, ale to bardzo nieprzejednanym klientem, siadamy w wygodnych fotelach i prezentujemy materiał zdjęciowy czy filmowy, który stanowi „dowód w sprawie” niezbędnie koniecznych, oczywiście wyższych kosztów usługi. O korzyściach wiele by mówić w kontekście kultury pracy. Ja po prostu nie lubię dziadostwa. Zawsze, zanim oceniałem innych, zerkałem na swoje buty czy nogawki spodni. Dziadkowie i rodzice wpoili mi zasadę: jeśli żądasz jakości, spójrz na siebie, bo w obszarpanym kombinezonie źle się pracuje przy samochodach. Mam po prostu fioła na punkcie sterylnych warunków pracy mojej załogi. Robert Dzierżanowski – opiekun naszej sieci – śmieje się czasem, że pewnie nie ma bardziej zielonego Boscha – wszak zielony to kolor urządzeń diagnostycznych Bosch – jak punkt w Knurowie, a mnie satysfakcjonuje fakt, że gościmy klientelę z grupy wiekowej 30 plus. Statystyczny zmotoryzowany w moim warsztacie to ten dobrze zarabiający, dla którego liczą się czas i jakość usług.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony