Spółka Moto-Profil, właściciel sieci ProfiAuto, zorganizowała dla partnerów dwudniowe spotkanie w Wiśle. Obok części targowej, w której udział wzięli dostawcy prezentujący swoją najnowszą ofertę, wydarzeniu towarzyszyły wystąpienia ekspertów.
Branża aftermaketowa wchodzi w etap, w którym przewagę będą mieć firmy szybko reagujące na zmiany technologiczne i presję konkurencji. Konferencja Liderów ProfiAuto 2025 pokazała, że Moto-Profil i jego partnerzy myślą o przyszłości nie w kategoriach zagrożeń, lecz możliwości - stawiając na rozwój i wsparcie dla niezależnych biznesów. Spotkanie zgromadziło ponad 300 gości – głównie właścicieli hurtowni i sklepów motoryzacyjnych oraz przedstawicieli producentów części samochodowych.
Pierwszy panel poświęcono sukcesji w firmach motoryzacyjnych. Eksperci z Instytutu Biznesu Rodzinnego - Anna Bielak-Dworska i Dariusz Szklarzewski - pokazali, że przekazanie biznesu to coś więcej niż formalności. To przede wszystkim zaufanie, kultura organizacyjna i relacje z pracownikami oraz klientami. Dobry plan sukcesji pozwala zarówno chronić dorobek właściciela, jak i zapewnić rozwój firmy w wymagającym środowisku rynkowym. Kolejny prelegent skupił się na zmianach i przekształceniach w organizacjach z perspektywy lidera. Marcin Konieczny z House of Skills przedstawił, jak skutecznie prowadzić zespoły przez transformacje oraz jak komunikować zmiany tak, aby nie zniechęcić pracowników, lecz inspirować ich do rozwoju.
- Spotkanie w Wiśle było dobrą okazją, żeby realnie spojrzeć na to, co w 2025 roku zostało zrealizowane z perspektywy sieci, a także przeanalizować obszary, które wymagają dopracowania w najbliższych miesiącach. Miniony rok jasno pokazał, że przyszłość mają tylko firmy aktywne i zaangażowane. Nie tylko w naszej sieci, ale w całej branży. W tym biznesie trzeba się wyróżniać, a naszym wyróżnikiem pozostaje niezmiennie ProfiAuto. W tej chwili finalizujemy naszą strategię w okresie 2026-2029. W czasie dużych zmian, wynikających m.in. z rozwoju nowych technologii, automatyzacji i sztucznej inteligencji, myślenie strategiczne staje się absolutną koniecznością - podkreśla Michał Tochowicz, prezes Moto-Profil.
Konferencja Liderów ProfiAuto 2025 to nie tylko wykłady i warsztaty, ale przede wszystkim wymiana doświadczeń, inspiracji i praktycznych pomysłów. Dyskusje o sukcesji, transformacjach i strategiach biznesowych dostarczyły uczestnikom realnych wskazówek do wdrożenia w codziennej pracy, a także stały się platformą, która może kształtować rynek aftermarket w nadchodzących miesiącach.
Głównymi Partnerami wydarzenia były marki: ATE, BORG, Bosch, Brembo, Castrol, Febi, JPN, MANN-FILTER, NEO TOOLS, Niterra (NGK NTK), Oyodo, ProfiPower, Schaeffler, Varta oraz ZF. W gronie Partnerów Wspierających znalazły się: AS-PL, Banner, Blue Print, Continental, DENSO, Dr.Motor, FAST, FILTRON, Hella, KYB, MAHLE, NRF, NTN SNR, TEDGUM i Vierol.
Fot. ProfiAuto i Moto-Profil



Komentarze (0)