Łada Vesta, fot. Milhouse35 na Wikipedia
- Produkcję samochodu Łada wstrzymano, ponieważ brakuje niezbędnych importowanych części. Zakłady wytwarzające ciężarówki Kamaz powracają do pierwotnej konstrukcji pojazdu, opartej na rosyjskich komponentach (w obecnej wersji w kraju powstaje w zasadzie jedynie jego nadwozie) - poinformował Adam Eberhardt, dyrektor Ośrodka Studiów Wschodnich.
To naturalna i przewidywana konsekwencja sankcji nałożonych na Rosję po inwazji na Ukrainę. O problemach w Ładzie, która wciąż jest symbolem rosyjskiej motoryzacji, informują media na całym świecie. „The Wall Street Journal” podkreśla, że sankcje zamknęły trasy dostaw, a niski kurs rubla sprawił, że części i komponenty stały się bardzo drogie.
Rosjanie oczywiście nie przyznają, że ma to związek z rozpętaną przez ich kraj wojną u sąsiadów. Jak czytamy na Forsal.pl, rzecznik AvtoVAZ przekonuje, że "firma planuje przerwę w swoich fabrykach co najmniej do 11 marca z powodu globalnego niedoboru chipów, który dotknął producentów samochodów na całym świecie".
„Produkcję samochodu Łada wstrzymano, ponieważ brakuje niezbędnych importowanych części. Zakłady wytwarzające ciężarówki Kamaz powracają do pierwotnej konstrukcji pojazdu, opartej na rosyjskich komponentach (w obecnej wersji w kraju powstaje w zasadzie jedynie jego nadwozie)…
— Adam Eberhardt (@adam_eberhardt) March 10, 2022
Komentarze (0)