Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Miliard wtryskiwaczy

W październiku 2004 z taśm produkcyjnych zszedł miliardowy wtryskiwacz Boscha do silników benzynowych. W siedmiu fabrykach koncernu na świecie produkowanych jest rocznie blisko 80 milionów wtryskiwaczy do systemów wtrysku benzyny. 220 tysięcy sztuk każdego dnia opuszcza zakłady produkcyjne. Z wysokimi udziałami rynkowymi w tym segmencie Bosch jest liderem światowego rynku.

Aby utrzymać tę pozycję, firma pracuje nad dalszą optymalizacją wtryskiwaczy. W 2001 roku przedsiębiorstwo wprowadziło na rynek wtryskiwacz EV 14 dla systemów wtrysku pośredniego, który w porównaniu do poprzedniej generacji produktów lepiej rozpyla paliwo dzięki zastosowaniu zoptymalizowanej tarczki z otworami. Można w ten sposób zmniejszyć emisję węglowodorów nawet o 15%. W 2005 roku Bosch zaprezentuje kolejną generację wtryskiwaczy dla ekologicznych i ekonomicznych systemów gazowych. W porównaniu z konwencjonalnymi napędami benzynowymi silniki zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG (Compressed Natural Gas) zapewniają emisję dwutlenku węgla niższą nawet o 30%.
W systemach wtrysku bezpośredniego benzyny DI-Motronic Boscha stosuje się wtryskiwacze wysokociśnieniowe, które wtryskują paliwo w dowolnie wybranym momencie bezpośrednio do komory spalania silnika. Obecnie koncern opracowuje system DI-Motronic wykorzystujący spalanie prowadzone strumieniem. Systemy wtrysku bezpośredniego benzyny ze spalaniem prowadzonym strumieniem obniżają zużycie paliwa nawet o 15% w porównaniu do systemów wtrysku pośredniego. Zaprojektowane specjalnie dla potrzeb nowego systemu szybkie wtryskiwacze piezoelektryczne będą gotowe do produkcji seryjnej prawdopodobnie w 2005 roku. Równocześnie firma pracuje nad wielopunktowymi elektromagnetycznymi wtryskiwaczami wysokociśnieniowymi, które będzie można stosować uniwersalnie we wszystkich systemach wtrysku benzyny.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony