W Bydgoszczy odbyły się wewnętrzne targi zorganizowane przez dwie firmy związane z branżą regeneracji turbosprężarek. Spotkanie, które miało charakter rodzinnego pikniku, było też okazją do dyskusji o przyszłości. Co dla branży oznacza zapowiadany przez Unię Europejską zakaz produkcji samochodów spalinowych?
Spotkanie zorganizowane zostało przez sąsiadów z Bydgoszczy, a więc firmę Melett, produkującą części do turbosprężarek oraz firmę CIMAT, produkujące urządzenia dla tego sektora. Dodatkową okazją do świętowania był obchodzony właśnie jubileusz 10-lecia formalnej działalności firmy Melett na polskim rynku. - Zaprosiliśmy naszych klientów z rodzinami, przyjaciółmi. Są konkursy z nagrodami, dotyczące znajomości części turbosprężarek czy wyważania. Wszystkie konkursy są oczywiście z atrakcyjnymi nagrodami. To druga edycja naszej imprezy. Wróciliśmy do tego wydarzenia po pandemicznej przerwie - mówi Łukasz Kiper, kierownik działu sprzedaży w Melett Polska.
Podczas spotkania pracownicy Melett Polska przeprowadzili kilka prelekcji dla klientów związanych z działalnością firmy, ofertą dla serwisów regenerujących turbosprężarki, a także przyszłością branży.
- To dobry czas, żeby powiedzieć też o naszej działalności. Otwieramy wkrótce u nas nowy dział inżynierii i projektowania części do turbosprężarek – mówił nam podczas targów Wojciech Klimek, Dyrektor generalny Melett Polska. - To będzie miało także duże znaczenie w kontekście przyszłości i zapowiadanych zmian w motoryzacji. Jesteśmy w stanie dzięki temu reagować i dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się potrzeb rynkowych.
Niezależnie jednak od tego, pracy dla firm z sektora regeneracji turbosprężarek przez najbliższych kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt lat nie powinno zabraknąć. - Jesteśmy firmą wspierającą rynek wtórny. Nawet jeśli ten zapowiadany zakaz wejdzie w życie, przez wiele lat będziemy jeszcze serwisować samochody spalinowe. Będziemy regenerować turbosprężarki w autach, które zostaną wyprodukowane nawet za 5 lat. Będziemy mieli co robić, ale szczerze mówiąc wątpię, że czekają nas takie zmiany, jakie są na dziś zapowiadane. W Polsce miesięcznie regeneruje się ponad 20 tysięcy turbosprężarek. To ogromny rynek, myślę więc, że nasi klienci są bezpieczni. Poza tym, jednym z „obejść" wymogów unijnych dotyczących emisji spalin są samochody hybrydowe. Tam silniki też są coraz częściej doładowywane – dodaje nasz rozmówca.
Jednym z targowych gości i wystawców był Marcin Gliwa, menadżer firmy Rotor Tech, która zajmuje się regeneracją turbosprężarek, ale też posiada w ofercie myjki ultradźwiękowe. Firma podkreśla, że użytkowanie myjek kabinowych i ultradźwiękowych wprowadza ważną zmianę w stronę ekologicznego procesu mycia, ogranicza czas mycia, zużycie energii oraz ogólne koszty i udział człowieka. Więcej o tych produktach znajdziecie TUTAJ.
Kolejną firmą z branży, która wystawiała się na targach jest firma Matt, producent maszyn do obróbki strumieniowo – ściernej. Wyróżnikiem firmy jest jakość wykonania sprzedawanych urządzeń oraz kompleksowość oferty obejmująca technologię i pomoc w ustawieniu całego procesu. Oferta firmy MATT.
Zdjęcia - Piotr Szponar, Melett.. Więcej zdjęć w galerii poniżej.
Komentarze (0)