Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowoczesna technika diagnostyczna

Od połowy lat dziewięćdziesiątych udział reflektorów ksenonowych w nowo produkowanych samochodach osobowych systematycznie wzrasta. Według szacunków firmy Bosch w 2008 roku ok. 60% nowych samochodów będzie wyposażonych reflektory ksenonowe.

Stanowi to dla warsztatów samochodowych wyzwanie, któremu nie będą mogły sprostać bez zastosowania elektronicznej techniki diagnostycznej. Tester diagnostyczny jest bowiem nieodzowny zarówno do prawidłowego ustawienia reflektorów, jak również do zlokalizowania uszkodzonych elementów systemu reflektorów ksenonowych oraz ich zaprogramowania po wymianie.
Podobnie jak pozostałe systemy elektroniczne w pojeździe, również obecna generacja reflektorów ksenonowych jest wyposażona w zintegrowany sterownik i pamięć błędów. Dlatego do konserwacji i napraw reflektorów ksenonowych warsztat potrzebuje odpowiednich urządzeń diagnostycznych, jak tester KTS z oprogramowaniem Esitronic firmy Bosch. Diagnostyka sterowników oraz dane systemu informacji serwisowej (SIS) zawierające instrukcje dotyczące identyfikacji usterek oraz napraw są ze sobą powiązane. Tester diagnostyczny jest nieodzowny również przy programowaniu na nowo całego systemu, np. po wymianie uszkodzonej lampy.

Oprogramowanie testera diagnostycznego umożliwia szybką identyfikację usterek, prowadząc użytkownika krok po kroku przez procedurę diagnostyczną systemów reflektorów ksenonowych. W połączeniu z systemem informacji serwisowej możliwa jest identyfikacja uszkodzonego elementu, nawet jeśli reflektory są częścią magistrali CAN. Pozwala to uniknąć niepotrzebnej wymiany całego systemu reflektorów.
System informacji serwisowej opracowany przez firmę Bosch to także gwarancja większego bezpieczeństwa pracy, ponieważ zawiera ostrzeżenia oraz instrukcje dotyczące przeprowadzenia naprawy danego systemu reflektorów ksenonowych, które są zasilane prądem wysokiego napięcia i którego lampy rozgrzewają się do bardzo wysokiej temperatury.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony