Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  15.11.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Ostatnie wolne miejsca na Forum Ubezpieczeń

Wyłudzenia, niezależni rzeczoznawcy, części zamienne, koszyk materiałów lakierniczych, ceny za usługi, technologie naprawy, analiza danych, wskazanie nieprawidłowości i rozwiązań w procesie likwidacji szkód komunikacyjnych oraz merytoryczne debaty to w wielkim, ogólnym zarysie tegoroczne XII Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które odbędzie się 5 grudnia w Warszawie. 

Tegoroczna edycja to także nowe otwarcie w zakresie inicjacji mechanizmów mających na celu umożliwienie legalnym podmiotom udział w wolnym rynku, na zdrowych zasadach, bez zakłóceń.

Podczas tegorocznego Forum spróbujemy wyjaśnić najbardziej nurtujące obecnie zagadnienia. Dlatego integralną częścią programu jest m.in. spór o zmianę wartości tzw. koszyka materiałów lakierniczych obliczanego przez firmę AZT Automotive GmbH i używanego w kalkulacjach szkód komunikacyjnych. Jak w ogóle działają i czy są potrzebne systemy kalkulacyjne? W tym obszarze wyjaśnimy jakie bazy danych i w jaki sposób są przetwarzane w systemach obecnie wykorzystywanych przez rynek oraz co to jest tzw. technologia naprawy i zgodność przetworzonych baz z danymi producenta.

Będzie również czas na zebranie od uczestników Forum sugestii w zakresie działań reaktywowanej we wrześniu 2017 Ogólnopolskiej Rady Technicznej. O wadze tego przedsięwzięcia świadczy zainteresowanie działaniami ponad 40 podmiotów, które wzięły udział w dwóch spotkaniach reaktywacyjnych.

Z racji, że na rynku rozliczeń szkód komunikacyjnych dochodzi do licznych wyłudzeń, do udziału zaproszeni zostali również przedstawiciele Policji, towarzystw ubezpieczeniowych, rzeczoznawcy oraz biegli sądowi. Panel ten dotyczył będzie odszkodowań i refundacji kosztów poniesionych, w tym: odszkodowania a fraudy, szara strefa i zagrożenia dla serwisów w nadchodzącym 2018 roku. Wszystko z perspektywy uczestników rynku.

Zapowiedziana obecność Rzecznika Finansowego potwierdza potrzebę konsultacji i rozmów przedstawicieli tej instytucji z sektorem napraw powypadkowych. W tym roku porozmawiamy o nieprawidłowej likwidacji szkód w aspekcie wytycznych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) przez pryzmat praktyk zakładów ubezpieczeń. Poruszone zostaną takie zagadnienia jak refundacja wydatków za wynajem pojazdu zastępczego, amortyzacja części zamiennych, rodzaje części zamiennych stosowanych do naprawy pojazdów, rozliczenia tzw. szkody całkowitej oraz stawki za roboczogodzinę prac blacharskich, lakierniczych i mechanicznych.

Kolejny istotny aspekt rynku B&L to pośrednicy zleceniodawców. Jaką Państwa zdaniem wartość dla serwisu stanowi podpisanie umowy z tego rodzaju podmiotem? Jaka jest rentowność umów i jakie formy współpracy?

Od dłuższego czasu Polska Izba Motoryzacji wraz z innymi organizacjami branżowymi walczy o wprowadzenie do procesu likwidacji szkód z OC niezależnego rzeczoznawcywspółpracującego z poszkodowanym oraz serwisem wykonującym naprawę powypadkową. Dlatego w panelu „procedury likwidacji szkód – zderzenie dwóch światów” przedstawione zostaną uwagi rynku ubezpieczeniowego odnośnie kwestii związanych z udziałem niezależnego rzeczoznawcy oraz słabe i mocne strony środowiska serwisowego w zderzeniu z T.U. Ponadto, do wystąpienia z referatem pt. „Bezpieczeństwo ruchu drogowego w aspekcie stanu technicznego pojazdów” zaprosiliśmy Alvina Gajadhura, szefa Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Na uwagę zasługują również takie zagadnienia jak:

  • Jak zgodnie z prawem policzyć stawkę roboczogodziny? Stawki RBH wg certyfikatów PIM na tle stawek ustalonych przez towarzystwa ubezpieczeniowe.
  • Kształtowanie ceny za usługę – w jakich realiach funkcjonuje rynek napraw blacharsko – lakierniczych?
  • Serwis samochodów z napędem alternatywnym

Tradycyjnie odbędzie się rozstrzygnięcie dwóch plebiscytów: Złota Lakiernia 2017 oraz Złoty Zderzak 2017.

Zapraszamy do rejestracji i udziału:

FORMULARZ-ZGŁOSZENIOWY-FORUM

Więcej informacji na: www.forumubezpieczen.com

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony