W skali międzynarodowej Opel Corsa-D utrzymuje się na pierwszym miejscu jako najczęściej serwisowany samochód drugi rok z rzędu. Ford Fiesta i Ford Focus zajęły kolejno drugie i trzecie miejsce. W rankingach krajowych Volkswagen nadal utrzymuje silną pozycję na rynku wtórnym i jest najczęściej serwisowanym producentem w 13 z 21 analizowanych krajów.
Solera Autodata, czołowy dostawca informacji technicznych dla branży motoryzacyjnej, opublikował swój szósty coroczny raport, w którym analizuje trendy na rynku wtórnym oraz identyfikuje 10 najczęściej serwisowanych pojazdów w różnych kategoriach.
Volkswagen Transporter T5 (2004-2015) czwarty rok z rzędu utrzymuje pozycję najczęściej serwisowanego samochodu dostawczego w skali międzynarodowej oraz zajmuje pierwsze miejsce w rankingach krajowych w ponad połowie analizowanych krajów. Ford Transit z rocznika 2006 zajął drugie miejsce po raz drugi, a Ford Transit Custom z rocznika 2012 wskoczył na trzecią pozycję, którą w zeszłym roku zajmował Mercedes-Benz Sprinter. Ford Transit z rocznika 2014 wszedł do rankingu po raz pierwszy i zajął ósme miejsce.
Krajowi producenci nadal pozostają dominującymi markami na swoich rynkach krajowych. Francuskie auta zajęły pierwsze 10 miejsc we Francji, a marki niemieckie stanowią 80% pojazdów w rankingu niemieckim. We Włoszech i Szwecji odpowiednio 50% i 80% pozycji w rankingu Top 10 należy do włoskich i szwedzkich producentów, i w obu przypadkach krajowe marki zajęły trzy pierwsze miejsca.
„Plany obsługi”, „Zestawienia przeglądów serwisowych” oraz „Specyfikacje techniczne” miały w tym roku niemal identyczny wzorzec użytkowania w związku z pandemią COVID-19. Od lutego do kwietnia odnotowano dramatyczny spadek, po którym przyszło odbicie w trzecim kwartale i aktualnie rekordowy popyt na dane dotyczące przeglądów. Dla porównania, w 2019 roku moduły te były używane z dość stałą częstotliwością.
Odzwierciedla to okresy lockdownu i następujący po nich wzrost przeglądów pojazdów, które w tym czasie były używane sporadycznie albo wcale. Największe skoki w statystykach użytkowania zarejestrowano w krajach, które wprowadziły całkowity lockdown podczas pierwszej fali. Niemniej zmiany w użytkowaniu były też widoczne w krajach, które podjęły mniej rygorystyczne środki, np. w Szwecji, co może wynikać z ostrożności klientów, którzy woleli przełożyć przegląd na później.
Top 10 samochodów osobowych:
- Opel Corsa-D (S07)
- Ford Fiesta (2013)
- Ford Focus (2004/2008)
- Fiat 500/500C (2007-)
- Opel Astra-J (P10)
- Ford Fiesta (2008)
- BMW 3 Series (E90/91/92/93) (2005-2014)
- Nissan Qashqai/Qashqai+2 (J10)
- Nissan Qashqai (J11) (2014-)
- Volkswagen Golf VII (5G1) (2012-2017)
Top 10 samochodów dostawczych:
- Volkswagen Transporter T5 (7H/7J/7E/7F) (2004-1015)
- Ford Transit (2006)
- Ford Transit Custom (2012)
- Mercedes-Benz Sprinter (906) (2006-1018)
- Citroën Berlingo III
- Peugeot Partner III
- Opel Vivaro-A (X83)
- Ford Transit (2014)
- Renault Trafic II (E/F/J83) (2001-2014)
- Fiat Ducato (2006-2014)
Bardzo się cieszymy, że jesteśmy w stanie dostarczyć wnikliwych informacji na temat rynku wtórnego w tak wielu krajach. Na precyzyjnych danych technicznych Autodata polega 85 000 warsztatów samochodowych na całym świecie. W związku z tym statystyki dotyczące sposobów użytkowania aplikacji Autodata są silnym wskaźnikiem przyszłych trendów na rynku wtórnym. Dokładamy starań, aby aplikacja Autodata pozostawała najlepszym narzędziem w zakresie przeglądów, konserwacji, diagnostyki i napraw. Od momentu rozpoczęcia lockdownu dodaliśmy 427 nowych wariantów pojazdów i dokonaliśmy 10 245 aktualizacji informacji technicznych obejmujących samochody osobowe, dostawcze i motocykle - mówi Chris Wright, dyrektor zarządzający Autodata.
Komentarze (1)