Podczas procesu certyfikacji ocenianych jest około 70 kryteriów środowiskowych, na które dealerzy mogą mieć bezpośredni wpływ. Dziś pierwszy dealer Grupy Volkswagen otrzymał certyfikat goTOzero RETAIL.
Pierwszym dealerem na świecie, który otrzymał certyfikat goTOzero RETAIL jest Michał Ignaszak, którego salony w Kaliszu przeszły pozytywnie proces certyfikacji.
- Ochrona środowiska wymaga działania od nas wszystkich. Dlatego jesteśmy szczególnie dumni, że partner handlowy z Polski jako pierwszy na świecie otrzymał nowy certyfikat zrównoważonego rozwoju Grupy goTOzero RETAIL. Wielkie gratulacje i podziękowania dla Michała Ignaszaka za zaangażowanie, pionierskie podejście, inwestycje i – co bardzo ważne – zaangażowanie swojego zespołu. Zachęcamy wszystkich partnerów do certyfikacji salonów i poprawy efektywności środowiskowej. Oprócz aktywnej ochrony przyrody, zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszy dla klientów i podnosi atrakcyjność pracodawcy - powiedział Carla Wentzel, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.
Certyfikat wręczyły Michałowi Ignaszakowi, właścicielowi Ignaszak Prosta SA Carla Wentzel (z lewej), prezes zarządu Volkswagen Group Polska oraz Hilke Krause (z prawej), odpowiedzialna za goTOzero RETAIL w Grupie Volkswagen.
- Już w 2019 roku przyjęliśmy wewnętrzną strategię obniżania emisji dwutlenku węgla z naszej działalności. Efektem jest na przykład inwestycja w instalację fotowoltaiczną. Początkowo pokrywała ona 20% naszego zapotrzebowania, mimo to ograniczyła emisję CO2 aż o 40 ton rocznie. Rok później zawarliśmy umowy na dostawy energii elektrycznej pochodzącej wprost ze źródeł odnawialnych (farmy wiatrowe), w efekcie teraz korzystamy tylko z zielonej energii elektrycznej, a roczna redukcja emisji wynosi ponad 250 ton CO2. Wprowadzenie energooszczędnego oświetlenia LED oraz innych drobniejszych rozwiązań technicznych pozwoliło zmniejszyć emisję naszej infrastruktury o 50 procent. Na mniejszą skalę wprowadziliśmy także rozwiązania odzysku wody deszczowej. Od początku wdrażania proekologicznych rozwiązań obserwuję entuzjastyczną reakcję zespołu, szczególnie młodszego pokolenia. Świadomość potrzebnych zmian jest większa niż przypuszczałem. W obszarze ochrony środowiska nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Przejście szczegółowego audytu goTOzero RETAIL pozwoliło nam precyzyjnie określić naszą pozycję na drodze do niskoemisyjnego biznesu oraz zdefiniować co jeszcze możemy poprawić w najbliższej przyszłości - powiedział Michał Ignaszak, dyrektor zarządzający i właściciel salonów Ignaszak.
Dealerzy, którzy chcą uzyskać certyfikat, muszą przejść przez wieloetapowy proces. Na początku dostarczają dane, na podstawie których przeszkoleni z systemów zarządzania środowiskiem i jakością ISO14001 i ISO9001 audytorzy przeprowadzą weryfikację efektywności środowiskowej. Ponadto muszą oni ukończyć kurs, który przygotowuje ich do certyfikacji goTOzero RETAIL. Audytorzy weryfikują zebrane informacje podczas wizji lokalnej, a uzyskany wynik decyduje o przyznaniu certyfikatu i osiągniętym poziomie. Są to poziomy od brązowego, przez srebrny i złoty, aż po platynowy. Certyfikat jest ważny przez trzy lata. Po tym okresie wymagany jest ponowny audyt.
Fot. Volkswagen Group Polska
Komentarze (0)