SOLUTRANS Lyon – 18–22 listopada 2025
Na wspólnym stoisku PGM zaprezentowało się 3 polskich producentów komponentów i technologii dla sektora ciężarowego i transportowego.
Plany PGM na 2026 rok – kolejny etap ekspansji polskich producentów
Rok 2026 zapowiada się dla Polskiej Grupy Motoryzacyjnej równie intensywnie. W oparciu o zgłoszone zainteresowanie firm członkowskich oraz doświadczenia z poprzednich edycji wydarzeń, PGM przygotowała wstępną listę targów, które mogą stanowić kluczowe kierunki działań eksportowych w nadchodzącym roku. Zestawienie odzwierciedla aktualne potrzeby przedsiębiorstw zrzeszonych w PGM i ma charakter otwarty — w miarę pojawiania się nowych inicjatyw możliwe będzie uzupełnianie kalendarza o kolejne wydarzenia.
- AUTOMÄSSAN Göteborg (Szwecja) – 14–17 stycznia 2026
- KOLEJNET Bydgoszcz – koniec stycznia 2026
- EQUIP AUTO Algier (Algieria) – 30 marca–2 kwietnia 2026
- AUTOMECHANIKA Astana (Kazachstan) – 15–17 kwietnia 2026
- HANNOVER MESSE (Niemcy) – 20–24 kwietnia 2026
- Targi Techniki Motoryzacyjnej, Poznań – 23–26 kwietnia 2026
- AUTOMOTIVE CEE Day, Opole – 7–8 maja 2026
- AUTOMECHANIKA Istanbul (Turcja) – 19–22 maja 2026
- AUTOMECHANIKA Mexico City (Meksyk) – 8–10 czerwca 2026
- EUROSATORY Paryż (Francja) – 15–19 czerwca 2026
- AUTOMECHANIKA Frankfurt (Niemcy) – 8–12 września 2026
- MSPO Kielce – 8–11 września 2026
- IAA TRANSPORTATION, Hannover (Niemcy) – 15–20 września 2026
- AAPEX Las Vegas (USA) – 3–5 listopada 2026
PGM nie wyklucza również udziału w innych imprezach, zwłaszcza na rynkach istotnych z perspektywy dywersyfikacji sprzedaży: w Afryce Północnej (Algieria, Egipt, Libia, Maroko, Tunezja), Azji (m.in. Indonezja), na Bliskim Wschodzie(np. Arabia Saudyjska) czy w innych, mniej oczywistych lokalizacjach, w których rośnie zapotrzebowanie na polskie komponenty.
W 2026 roku planowane są także misje gospodarcze do wybranych krajów. Będą one organizowane we współpracy z zagranicznymi klastrami motoryzacyjnymi, z którymi PGM utrzymuje bliskie relacje dzięki aktywnej obecności w europejskiej sieci EACN – European Automotive Cluster Network.
W miarę możliwości PGM będzie szukać rozwiązań, które pozwolą zorganizować wyjazdy jak najkorzystniej finansowo dla uczestników. W niektórych przypadkach firmy członkowskie mogą skorzystać również z dofinansowania ze środków europejskich, które PGM pozyskała na rozwój współpracy międzynarodowej.
Dlaczego firmy chętnie wystawiają się wspólnie z PGM? – głosy prezesów
Prezesi firm członkowskich zrzeszonych w PGM wskazują konkretne powody, dla których wspólne stoiska są dla nich realną wartością:
„Wspólna ekspozycja daje nam znacznie większą widoczność niż samodzielne stoisko. Odwiedzający zatrzymują się, bo widzą dużą polską obecność, silną grupę, a nie niewielkie stoisko pojedynczej firmy" – Krzysztof Frelek, Prezes FA KROSNO.
„Dzięki PGM dzielimy koszty, ale zyskujemy dużo więcej: profesjonalną organizację, wsparcie merytoryczne i dostęp do nowych kontaktów, które we własnym zakresie byłoby nam znacznie trudniej zdobyć." – Piotr Borucki, Prezes TIP-TOPOL.
„Razem stanowimy mocną, rozpoznawalną markę. Wspólne stoisko działa jak magnes – przyciąga partnerów zainteresowanych ofertą polskich dostawców, innych niż najpopularniejsze marki globalnych koncernów." –Barbara Sztyler, Dyrektor Generalna SIEROSŁAWSKI GROUP.
„To nie tylko przestrzeń wystawowa, ale realna platforma współpracy. Na wspólnych raczej nie wystawiamy się z naszymi konkurentami, dlatego tym chętniej w gronie członków PGM przedstawiamy sobie nawzajem naszych klientów" – Leszek Chyła, Prezes EFT GROUP.
To potwierdza, że kolektywna formuła PGM jest jedną z najskuteczniejszych metod wspierania eksportu polskich producentów.
Korzyści dla firm – więcej niż targi
Wspólne stoiska PGM to nie tylko fizyczna przestrzeń na wydarzeniu, lecz kompleksowy model wsparcia eksportowego:
- obniżenie kosztów udziału w międzynarodowych targach,
- zwiększona widoczność dzięki wspólnej marek PGM i rozbudowanej komunikacji,
- profesjonalna organizacja logistyczna i techniczna,
- wsparcie w rozmowach handlowych,
- networking wewnątrz grupy,
- budowanie rozpoznawalności polskiej motoryzacji na świecie.
To narzędzie, dzięki któremu polscy producenci stają się realną alternatywą dla dostawców z Europy Zachodniej i Azji.
Bartosz Mielecki, dyrektor zarządzający PGM



Komentarze (0)